חדשות בארץ

איראן וסוריה ישלמו מאות מיליונים למשפחת התינוקת שנרצחה

בית משפט בארה"ב פסק כי איראן וסוריה ישלמו למשפחת התינוקת שנרצחה בירושלים פיצוי עתק של 178 מיליון דולר

חיה זיסל בראון הי"ד שנרצחה בפיגוע הדריסה (צילום: באדיבות המשפחה)חיה זיסל בראון הי"ד שנרצחה בפיגוע הדריסה (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הבוקר (חמישי) דווח ב'ידיעות אחרונות' כי בית המשפט בארה"ב פסק שאיראן וסוריה ישלמו למשפחת התינוקת שנרצחה בירושלים, חיה זיסל בראון הי"ד, פיצוי עתק של 178 מיליון דולר, בשל המעורבות שלהם בטרור החמאסי.

ההורים יוצגו על ידי עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מנהלת ארגון 'שורת הדין', שמסרה כי "פסק הדין שולח מסר ברור שמחיר כבד יושת על כל מי שמממן טרור ושופך דמם של חפים מפשע. נמשיך לרדוף ללא הרף את סוריה ואיראן בכל אמצעי משפטי העומד לרשותנו, על מנת שלקרבנות הטרור ייעשה צדק".

התביעה התאפשרה כיוון שהנרצחת היתה בעלת אזרחות אמריקאית. הורי התינוקת החליטו לצאת למאבק משפטי נגד איראן וסוריה, כיוון שללא המימון שהן מעניקות לחמאס, הארגון לא היה מחזיק מעמד.

פיגוע הדריסה הקשה התרחש לפני למעלה משנתיים, בכ"ט תשרי תשע"ד. מחבל חמאס התנגש עם רכבו בעגלה בה שכבה חיה זיסל בראון הי"ד, תינוקת כבת שלושה חודשים. בפיגוע הקשה נהרגה גם הגיורת ימימה בת אברהם אבינו הי"ד.

חיה זיסל בראון הי"ד, בת בכורה שנולדה אחרי מספר שנות ציפיה, הועפה מהעגלה ונהרגה במקום. הפיגוע הקשה התרחש בירושלים, בתחנת הרכבת הקלה, כאשר המשפחה הצעירה היתה בדרכה חזרה מהכותל המערבי.

בעת הלווייה, סיפר האב השכול כי כאשר עמד עם בתו ליד שריד בית מקדשנו, פנה לבתו ואמר לה: ''את רואה, חיה זיסל שלי, במקום זה הקריב אברהם אבינו את בנו יצחק לקרבן עולה''. עוד ציין האב כי שמה של בתו "חיה זיסל בראון" הוא ראשי תיבות של המילה: "זבח". "אנחנו מקריבים אותך כקרבן עולה לה'", אמר האב ופנה לבתו: "אין לנו שאלות לקדוש ברוך הוא. ה' נתן וה' לקח. זיסל, בשעה האחרונה לחייך היינו איתך בכותל המערבי, הסתכלת עליי וחייכת. לקדוש ברוך הוא היו תכניות אחרות".

תגיות:ימימה בת אברהם אבינואיראןסוריהחיה זיסל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה