טהרת המשפחה

"’את אשת חיל’, אמר לי הרב, ופתאום הרגשתי בושה עצומה"

בעלה של עליזה חלה בסרטן והיא התקשתה לשמור על מצוות הטהרה. אבל משפט שאמר לה הרב שינה את חייה לגמרי

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית
אא

כשגילו אצל בעלה את מחלת הסרטן, הרגישה עליזה שעולמה חרב עליה. "אמנם בעלי היה חולה ולא אני", היא מספרת לנו כיום, ארבע שנים לאחר התפרצות המחלה. "אבל מאותו רגע שהמחלה התגלתה, אני מרגישה שהדאגה הורסת אותי מבפנים וגם מבחוץ. יש תקופות טובות יותר ותקופות טובות פחות, אבל הגעתי למצב שבו אין לי רגע לנשום. סדר היום שלי מורכב מעבודה בשתי משרות, כי הייתי חייבת להוסיף משרה כדי לפרנס את המשפחה שלי. בצהריים אני רצה לקנות לו את התרופות, ועושה בשבילו הכל. יש לי גם ילדים בבית ואין לי כמעט זמן להיות איתם. אפילו הבן הקטן שלי, בן 10, אמר שאני לא אותה אמא שהייתה לו. החיים שלי השתנו. עד לפני ארבע שנים היו לי חיים ורודים, יפים ושלווים. מאז שבעלי חלה אני כמעט לא נושמת".

קשה לשוחח עם עליזה מבלי לשמוע את העצב שבקולה, את הכאב שקיים בכל מילה, "אבל בכל זאת", היא מפתיעה, "בחצי שנה האחרונה השתנו הדברים, ופתאום התחלתי לשוב ולהרגיש כמו פעם".

איך זה קרה? עליזה משיבה ללא פקפוק: "בזכות מצוות הטהרה", וכאן היא שוטחת בפנינו את סיפורה המפעים.

 

ואז הרב אמר: "את אשת חיל"

"אני באה מבית מסורתי", מספרת עליזה, "התחתנתי ביום שלישי, בו נאמר פעמיים כי טוב, ומאז הבטחתי לעצמי שאקפיד תמיד על מצוות הטהרה, כדי שיהיה לי רק טוב בחיים. במשך שנים שמרתי והקפדתי, ידעתי את כל ההלכות מצוין. כך היה עד לפני שבעלי חלה, ואז בתוך כל הכאב, הקושי והעומס הבלתי נגמר, פשוט לא היה לי זמן כדי לחשוב על דברים נוספים. לאט-לאט הפסקתי עם כל ההקפדות ולא הקפדתי על שום הלכה. אמרתי לעצמי שהקב"ה בוודאי מבין אותי, הרי הוא נתן לי את הניסיון והוא יודע שקשה לי. הוא יסלח לי".

ובאמת, עליזה מציינת שבתחילה לא היו לה כל נקיפות מצפון על כך, עד לאחד הימים, בהם היא הגיעה עם בעלה לטיפול בבית החולים, ואז היא פגשה רב ידוע מהעיר נתיבות. "רציתי לגשת אליו כדי שיברך את בעלי, אבל התביישתי מאוד", היא מספרת, "ידעתי שעל ההלכה הבסיסית ביותר בתורה אני לא שומרת, איך אעז לגשת ולבקש ברכה מרב?"

ברגע האחרון היא ניגשה אליו ברגליים כושלות, ואז הופתעה מכך שהרב הביט בה במבט מלא בהערכה. "את אישה כל כך אצילית", הוא אמר לה, "רואים שאת אישה מסורה. אשת חיל אמתית". ולאחר מכן הוא ברך אותה ואת בעלה ואיחל לשניהם רק טוב.

עליזה מציינת כי באותו רגע שהיא התברכה על ידי הרב נשבר אצלה משהו. "הבטחתי לעצמי שאני עוד אחזור להיות אשת חיל, שהדברים שהוא אמר יהיו אמתיים", היא מספרת בקול חנוק.

 

"כל השפע חזר אליי"

חצי שנה חלפה מאז, וכבר למחרת המפגש עם הרב יצרה עליזה קשר עם מחלקת 'מתחברות', ובהדרכתה של אחת הרבניות היא הצליחה לשוב ולהקפיד לשמור על מצוות הטהרה בשלמות. "אני זוכרת את השבת שאחרי השיחה שלי עם הרבנית. הדלקתי נרות ופשוט התחננתי להקב"ה: 'תעזור לי לחזור אליך, תעזור לי לשמור בשלמות את המצווה החשובה הזו'".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

וכאן היא עוצרת ומתרגשת: "מאז שחזרתי להקפיד החיים שלי השתנו בצורה דרסטית. פתאום נהיה לי קל יותר עם הילדים, אני רואה יותר ברכה בעבודה, ואפילו ישנה טוב יותר בלילות". והבשורה המשמחת ביותר היא לדבריה של עליזה שלאחרונה הרופאים אופטימיים יותר לגבי מצבו של בעלה, והם אף התחילו לטפל בו בטיפול חדשני שיש תקווה גדולה שיביא בעזרת ה' לריפויו המוחלט.

"חזרתי לשמור טהרה כי הרגשתי שזה מה שמוטל עליי כאישה, אבל תוך כדי כך זכיתי בהמון שפע. כי ברור לי שהקב"ה רצה רק דבר אחד – שאתקרב אליו באמת".

מחמתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, או במייל mit@htv.co.il

תגיות:טהרת המשפחהמחלת סרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה