נפלאות הבריאה

זבוב נטול כנפיים ורגליים – אינו שומע?

המדע המתפתח גורם לתחושה של "כחי ועצם ידי". אך בעיון קצר, ניתן לראות שכל "גילוי" של המדע, כבר נתגלה לנו בתורתנו הקדושה לפני אלפי שנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנהג העולם – כאשר מעוניינים לדעת מי משני גורמים חזק, מוצלח, או חכם יותר – בודקים זאת ע"י השוואת הישגים בתנאים זהים. כלומר: כאשר, לדוגמא, רוצים לבדוק מי מִבֵּין מספר מתחרים חכם יותר – תינתן לכולם שאלה זהה, והפותר ראשון יחשב לחכם מכולם.

ניסיונות להשוואה כזו מצאנו גם בין תורת ישראל לבין חכמת המדע. ואמנם, ככל שהתפתח המדע והשתכלל, ורשם לזכותו הצלחות והישגים בתחומי המחקר והטכנולוגיה – גרם שכרון-ההצלחה להתפתחות תנועה חברתית בעולם, שחרתה על דגלה את הסיסמה המוטעית, שממנה הזהירה תורתנו הקדושה (דברים ח' י"ז): "כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּֽה", והחלה להתמסד רוח הכפירה בבורא העולם, יתברך שמו, נותן התורה הקדושה לעם ישראל.

למרבה הפלא, אותה טכנולוגיה שהעמידה אמצעים חדשים לרשות המדענים, ואפשרה ביצוע מחקרים, ובעקבותיהם – גילויים חדשים, הם הם שהפכו להיות לרועץ לתנועת הכפירה, והוכיחו שהמדע האנושי מפגר אחרי תורת ישראל הקדושה באלפי שנים. זאת מפני שהגילויים המדעיים ה"חדשים" אודות תופעות הקיימות בעולם – נמצאו מתועדים בתורת ישראל ברמת דיוק מפליאה, ושם מסורים וידועים לחז"ל מדורי דורות [אלפי שנים קודם לכן], כשהם נלמדים מתוך "פרד"ס התורה" [פשט, רמז, דרש, סוד].

אחת הדוגמאות המדהימות, המוכיחות את עליונותה של תורת ישראל, אנו מוצאים בתחום האסטרונומיה: אחד ההישגים המרשימים ביותר שרשם לזכותו המדע בתחום זה הוא התגלית, שמספר הכוכבים ברקיע השמים הוא כמיליארד פעמים מיליארד.

המצאת הטלסקופ, לפני כחמש מאות שנה, ע"י גַלִילֵאוֹ גַלִילֵיְ, שאפשרה את מחקר מערכות הכוכבים שברקיע ביֶתֶר דיוק, היוותה אבן דרך בתחום זה. ככל שהשתכללו הטלסקופים – נצפו יותר כוכבים ברקיע, וככל שהתפתח המדע – הלכו הממצאים ונעשו מרשימים יותר ויותר, עד אשר הגיעו למספר האמור בדור האחרון. אלא שהתפתחות המדע, שגרמה לשכרון-הצלחה, הביאה את המדענים להתלהבות סוחפת, ועל סמך הממצאים האובייקטיביים הרשו לעצמם לשער השערות שונות ומשונות, כגון, שגילו של היקום עומד על כך וכך מיליארדי שנים, למרות שלא נמצאה ברקיע שום "תעודת לידה" המעידה על "יום לידתו" של שום כוכב. קהל "שוחרי המדע" קיבלו את ההשערות כתורה מסיני, ולא הבדילו בין מציאות להשערה. מה גם, שעל סמך אותם נתונים, מדענים רבים משערים השערות שונות: יש מהמדענים המשערים שגיל העולם הוא כ-50 מיליארד שנים, ויש המשערים שגילו כ-15 מיליארד שנים, ויש עוד השערות רבות אחרות, וכל צד טוען שחברו טועה (וטענותיהם של כולם נכונות – כי כולם טועים, כי גילו של העולם, מאז בריאתו, הוא: ה' אלפים ו-תשע"ז שנים)].

דוגמא מבדחת למסקנה מוטעית אנו מוצאים בסיפור אודות ילד "שוחר-מדע", שנפשו חפצה לחקור את תכונותיו של הזבוב. מה עשה? לכד זבוב, תלש לו כנף, הניחו על שולחן, ותוך חבטה על השולחן – אמר לו "קפוץ"! והזבוב קפץ; ואז רשם בממצאי מחקרו, שזבוב מחוסר כנף – קופץ. תלש לו רגל, ושוב ציווה עליו לקפוץ, ושוב קפץ; ושוב תיעד זאת בדפי מחקרו. לאחר שתלש לו את כל כנפיו ורגליו, ציווה עליו שוב לקפוץ, והזבוב לא קפץ, לא נע ולא זע; לאחר שחזר על ציווי זה שלוש פעמים, והזבוב נשאר דומם במקומו – רשם "המדען הצעיר" בדפי מחקרו את מסקנתו: זבוב נטול כנפיים ורגליים – אינו שומע.

על אף שההישג המדעי בדור האחרון, של גילוי המספר האסטרונומי של הכוכבים ברקיע – מרשים ביותר, עדיין הוא לוקה בחסר, הואיל ועדיין לא הגיע המדע למספרם המדויק.

להבדיל, מגלה לנו תורת ישראל, לתדהמת המדענים כי רבה, את מספר הכוכבים שברקיע. מספרם ידוע לחכמי ישראל כבר אלפי שנים, ומוזכר בדרך אגב בתורת ישראל, בחלק התורה שבע"פ, במסכת ברכות (ל"ב ע"ב), וז"ל: "'וַתֹּאמֶר צִיּוֹן, עֲזָבַנִי ה' וה' שְׁכֵחָנִי'  (ישעיה מ"ט י"ד), היינו עזובה היינו שכוחה? אמר ריש לקיש: אמרה כנסת ישראל לפני הקב''ה: 'רבש''ע, אדם נושא אִשה על אשתו ראשונה – זוכר מעשה הראשונה; אתה – עזבתני ושכחתני'. אמר לה הקב''ה: 'בִּתִי, י''ב (12) מזלות, בראתי ברקיע, ועל כל מזל ומזל בראתי לו שלשים (30) חיל, ועל כל חיל וחיל בראתי לו שלשים (30) לגיון, ועל כל לגיון ולגיון בראתי לו שלשים (30) רהטון, ועל כל רהטון ורהטון בראתי לו שלשים (30) קרטון, ועל כל קרטון וקרטון בראתי לו שלשים (30) גסטרא, ועל כל גסטרא וגסטרא תליתי בו שלש מאות וששים וחמשה אלפי רבוא (3,650,000,000) כוכבים, כנגד ימות החמה, וכולן לא בראתי אלא בשבילך – ואת אמרת עזבתני ושכחתני?!'"

אם נסכם את כפולות המספרים המצויינים בתלמוד [שנחתם לפני למעלה מאלף וחמש מאות שנה, על פי תורתנו – שניתנה לנו לפני למעלה משלושת אלפים ושלוש מאות שנה [במעמד הר סִינַי] – נגיע למספר הבא: 1,064,340,000,000,000,000 שהוא למעשה – למעלה ממיליארד פעמים מיליארד.

למרות שהמספר שהזכיר המדע קרוב למספר המופיע בתורתנו הקדושה – קיימים שני הבדלים עקרוניים בין שני המספרים, והם: א) המספר המופיע בתורה הוא מספר מדויק, ואינו משוער.  ב) המֵידע בתורה ישראל, הקדים את גילויי המדע באלפי שנים.  

המסקנה המתחייבת מהעובדה שתורתנו הקדושה הקדימה את המדע באלפי שנים, וציינה נתון מדעי מדויק, בעת שהמדע האנושי של אותו דור  סבר, שמספר הכוכבים ברקיע אינו עולה על אלפים בודדים, היא: המספר המופיע בתורתנו הקדושה אינו מתבסס על מחקר מדעי, אלא ניתן לנו מבורא העולם, שאמר: "כך וכך בראתי".

מהטעם האמור, עדיפותה של תורתנו הקדושה על המדע מקיפה את תחומי המחקר כולם. ולמעשה, מעבר לעדיפות במסירת נתונים – לתורתנו הקדושה יש עדיפות נוספת, והיא: שליטה מלאה בטבע ובעתיד, ובזה אי"ה יעסקו המאמרים הבאים.

יהי רצון, שנזכה להתחבר למקור, שממנו ינקו אבותינו הקדושים את קדושתם, חכמתם ועוצמתם, ונזכה לתשובה שלימה, ולגאולה קרובה, אמן ואמן!

תגיות:זבובתורה ומדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה