פיתוח האישיות

אפשר לשלוט על המחשבות, וזה משתלם: 11 עובדות אופטימיות

מה הם היתרונות הבריאותיים של אופטימיות, ואיך נאמץ גישה זו? 11 עובדות על אופטימיות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. אופטימיות היא האמונה כי דברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר. אופטימיים נוטים להאמין כי יתגברו בהצלחה על מכשולים ויצליחו להגשים את מטרותיהם. למשל, אופטימיים מעריכים הערכת חסר את הסיכוי שלהם לחלות במחלות, ומעריכים בהערכת יתר את סיכוייהם להחלים.

 2. אופטימיים יאמינו כי כישלון נגרם בעקבות סיבות חולפות, ספציפיות וחיצוניות, בעוד שפסימי יטען לרוב כי הוא האשם במה שקרה.

השפעת האופטימיות על הבריאות

3. מסקירות מחקריות מקיפות, עולה כי אופטימיים נוטים להתמודד טוב יותר עם מצבי לחץ, להשתקם מהר יותר מאירועים אקוטיים ולהסתגל טוב יותר למחלות כרוניות. כך למשל אופטימיים חווים החלמה מהירה יותר אחרי ניתוח מעקפים או ביופסיה, בעלי סבירות נמוכה יותר לאשפוזים נוספים, וכן סובלים פחות ממצוקה נפשית במהלך טיפולי פוריות.

4. מחקר אחר מגלה שאצל אנשים אופטימיים מדדי תפקוד הלב וכלי הדם טובים יותר. המחקר, שכלל 5,100 מבוגרים שעברו מדידות לחץ דם, משקל, גובה, רמות סוכר בדם וערכי כולסטרול, גילה כי אלה שהיו אופטימיים יותר, היו בעלי סיכוי גבוה ב-76% להיות בעלי מדדי בריאות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. מחקר נוסף הצביע על כך שאנשים בעלי גישה חיובית לחיים, היו בעלי מערכות חיסון ולב תקינים יותר, עברו הריונות תקינים, היו בעלי סבילות גבוהה יותר לכאב ואף החלימו מהר יותר מסרטן. חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון מצאו כי נשים אופטימיות היו בסיכון מופחת ללקות בסרטן השד. מנגד, נשים שחוו טראומה היו בסיכון גבוה בעשרות אחוזים ללקות במחלה

6. יתרה מזאת, במחקר אורך שעקב אחר 900 קשישים נמצא כי ככל שרמת האופטימיות של האדם הייתה גבוהה יותר, כך קטן הסיכוי לתמותה בעשר השנים הבאות. ההשפעה של אופטימיות על קידום בריאות פיזית נמצאה חזקה במיוחד והיא אף שקולה לדברי החוקרים להשפעה המיטיבה של הפסקת עישון.

אוקיי, השתכנענו. כצד נאמץ גישה אופטימית יותר לחיים?

7. הכרה בטוב - האם אתם מודעים לדברים הטובים שיש בחייכם? ערכו רשימה שבה תזהו את החיוב שמצוי בכל מעגלי החיים שלכם. הכירו תודה ושתפו אנשים נוספים בחוויה.

8. הפכו לימונים ללימונדה – מסגרו מחדש התנסויות שליליות, שהן חלק בלתי נפרד מחיינו. בדקו האם ניתן לפרש את המצב באור חיובי יותר? האם משהו טוב יכול לנבוע מכך? האם טמונות כאן הזדמנויות? מה למדתי ואוכל ליישם בעתיד?

9. מיינו את המחשבות - מקדו את תשומת הלב שלכם במחשבות שמקשות עליכם. אילו מחשבות נוכחות כרגע במוחכם? האם יש רבות כאלה המתרוצצות בראשכם או שמדובר באחת המעיקה עליכם בכל פעם? נסו לחשוב על הבעיות האלה בצורה רציונלית במקום להגיב אליהן רגשית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

10. דאגות וחרדות הם אויבי האופטימיות. התייחסו למחשבות מחלישות אלו כאל רעש רקע, כמו דיבורים ברדיו שנשמעים בקרבת מקום. אתם יכולים לשמוע אותן, אבל לא להתמקד בהן. תשומת הלב שלכם מופנית לעובדה שאינם מקשיבים למה שנאמר.

11. נתקפים במצב רוח פסימי? אל תילחמו בו. אל תשפטו את המחשבות החולפות במוחכם. אם תתייחסו אליהן בסקרנות ובסלחנות, יהיה קל יותר להתמודד עמן. עם זאת, נסו להחזיר את המוח למסלול ולמקד אותו בטוב. בכל פעם שהמחשבות שלכם נודדות למחוזות שליליים, הכירו בכך ומקדו שוב את תשומת הלב בהתבוננות.

תגיות:אופטימיותמחשבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה