חדשות יהדות

הרב זמיר כהן בתגובה להרשעת אלאור אזריה: "טעות גדולה שמהווה סיכון לחיילי צה"ל"

בשיעורו השבועי בבית הכנסת הגדול בתל אביב, התייחס הרב זמיר כהן להרשעתו של החייל אלאור אזריה ואמר כי מדובר בצעד חמור ביותר, ש"עלול לגרום לשפיכות דמים ומהווה סיכון לחיילי צה"ל. מי יודע עד היום כמה נהרגו רק בגלל הפחד שלהם שלא לירות לפני, ובסוף נהרגו בעצמם". צפו בשיחה החשובה

  • י"ב טבת התשע"ז
אא

במסגרת שיעורו השבועי בבית הכנסת הגדול בתל אביב, ראש ארגון הידברותהרב זמיר כהן התייחס להרשעתו של החייל אלאור אזריה בחומרה רבה, ואמר כי מדובר בטעות גדולה שמהווה סיכון לחיילי צה"ל ועשויה לגרום לשפיכות דמים.

"ודאי שההרשעה הזו יש בה סיכון גדול לחיילי ישראל", אמר הרב. "זו טעות גדולה להרשיע אדם בהריגה, ובכך להפחיד את כל החיילים שיפחדו לירות במחבל שמתקרב, כי אולי יאשימו אותם בהריגה. זה גם עלול לגרום לשפיכות דמים. מי יודע עד היום כמה נהרגו רק בגלל הפחד שלהם לא לירות לפני... ובסוף נהרגו בעצמם.

"חייל צריך לדעת ש'הבא להורגך – השכם להורגו'. וכשרואה אדם שהוא בוודאי מחבל, שיירה בו בלי לפחד. לא צריך לפחד אם יאשימו. אדרבה – תשתדל שלא יצא חי מהסיפור הזה. הם צריכים לדעת שמי שבחר להרוג, לא יוצא בחיים. רק לא להסתבך עם החוק כמובן".

בתוך דבריו התייחס הרב זמיר גם לעניין החנינה שרבים ביקשו להעניק לחייל, ואמר: "לכל היותר היו נוזפים בו. אבל לא להאשים אותו בהריגה. ובוודאי שעכשיו צריך לעשות הכל כדי לתת לו חנינה, ושבעזרת השם יצא לחיים טובים ולשלום".

צפו בשיחה החשובה:

תגיות:בול פגיעההרב זמיר כהןאלאור אזריההרשעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה