שידוכים וחיפוש זוגיות

אנחנו לא יכולים לשלוט בעולם. אבל אנחנו יכולים להתפלל

לא העבודה מביאה פרנסה, לא התקופה מרפאת ולא היכולות האישיות מביאות את השידוך. אלה הן רק ההשתדלויות, אבל אנחנו לא שולטים במה שקורה בעולם. היחיד שמנווט אותנו, הוא הקב"ה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ברגעים אלה בהם אני כותבת את הטור הזה, אני תחת שפעת קשה ביותר, חום, דלקת גרון וצמרמורות בכל הגוף. הרבה זמן שלא הגעתי למצב הזה, הרבה זמן שלא עצרתי את המרוץ ונשכבתי במיטה למשך ימים ללא יכולת לתפקד. אני מתארת לעצמי מה היה קורה לולא  היו לי ההורים שלי, שמטפלים בבני בן השנתיים בזמן שאני לא מסוגלת אפילו לעמוד על רגליי... פעם זה היה נראה לי מובן מאליו, היום אני יודעת שאלף תודות לא יספיקו כדי לגרום להם להבין כמה אני מודה להם ומעריצה אותם על הנתינה שלהם.

הימים האלה לימדו אותי שיעור. איך חיידק אחד קטן יכול לשבש את חיינו מין הקצה אל הקצה! כך, ללא הכנה מוקדמת, אתה נופל למיטה, חסר כוחות, חסר תועלת, רק מחכה לחזור לשגרה... כן כן, אותה שגרה שאתה כל הזמן מתלונן עליה. לחזור לאותה עבודה שאתה לא אוהב, או לריצות אחר הילדים והקניות והכביסות. אתה לא מפסיק להתלונן כמה אתה כבר עייף וכמה אתה זקוק לחופש, ואז מגיע לו החיידק הקטן וגורם לך לעצור את הכל.

לפעמים צריך פשוט לעצור. לעצור את המרדף אחר הרצונות והתאוות שלנו, לעצור את המרוץ אחר שעות נוספות, המרוץ הזה שאנחנו תמיד מנסים לנצח, כשאנחנו לא מבינים שאנחנו אולי יכולים לנצח, אבל היריב שלנו זה אנחנו עצמנו, לכן בכל מקרה אנחנו גם מפסידים.

אדם רוצה לבלוע את העולם. הוא בטוח שבידיו לשלוט בכל, אין לו ספק שאם יעבוד שעות רבות יותר אז הוא ירוויח יותר כסף... אומרת התורה הקדושה כי מזונותיו של אדם קצובים לו כבר מראש השנה, כלומר כבר בראש השנה נכתב לאדם כמה ירוויח בכל חודש של אותה השנה, משמע שזה לא משנה אם תעבוד יותר או תדאג יותר, כבר נכתב לך כמה תקבל. וכשאתה לא מצליח להשיג יותר כסף, אתה מיואש ושבור. אדם בטוח שבזכות היופי שלו או המקצוע שלו הוא ישיג את הזיווג המושלם, והשנים עוברות והוא נפגש עם בחורה אחר בחורה וזה פשוט לא מסתדר... והוא מסתובב אבל וחפוי ראש ממש כמו אחד שחייו הסתיימו.

אדם לא מרגיש טוב, מתחיל לקחת כדורים ומחכה שישפיעו. "הכדור הזה הכי טוב!", אתה אומר, ובטוח שזה באמת מה שירפא אותך, הכדור...

אנחנו בטוחים שאנחנו מסוגלים לשלוט בעולם! וזו הסיבה העיקרית לכך שאנו מתאכזבים ונשברים, כי אנחנו נכשלים במשהו שהוא מלכתחילה לא התפקיד שלנו.

המפתחות נמצאים אצל הבורא יתברך, והוא היחיד שמחליט האם הצינור יהיה פתוח או סגור. כן, אנחנו חייבים לעשות השתדלות, אך עלינו להבין שלא הכל בידיים שלנו. כשנתחיל להבין באמת ולהפנים את זה, החיים שלנו יהיו הרבה יותר קלים! תסתכל רגע על ילדך הקטן. כשהוא רעב, כשהוא צמא, כשצריך להחליף לו טיטול, כשהוא נופל חלילה או כשהוא לא מצליח להירדם, מה הוא עושה? מיד קורא לאמא/אבא! הוא יודע שאת האוכל שלו, לדוגמא, לא הוא מכין ולא הוא משיג... הוא רק צריך לבקש, ואמא מיד תכין. אותו הדבר אנחנו. אם נדע ונבין שהשם הוא זן ומפרנס לכל, נתחיל להישען עליו באמת בידיעה שהוא דואג לנו יותר מאשר אנו דואגים לעצמנו. אם נתקרב אליו ונראה לו שאנו מאמינים בו באמונה שלמה, הצינורות יתחילו לזרום... וכשהצינור לא נפתח על אף ההשתדלות שלך, נסה להבין את המסר. אם יש קושי בפרנסה – אולי אתה לא נותן מעשרות? אולי יש מישהו שאתה חייב לו כסף ולא זוכר? גזל מונע פרנסה... וגם אם הכל בסדר איתך וזה מה שהשם החליט, דע שכל מה שהוא עושה – לטובה הוא עושה! אם חסר לך עכשיו, זה אך ורק לטובתך. אולי אתה לא מבין את זה עכשיו, אבל דע שיבוא יום ואתה תבין הכל. "השלך על השם יהבך והוא יכלכלך" – קיבלנו הבטחה מהשם שאם נשען עליו הוא יעזור, לא שווה לך לנסות?

אותו הדבר לגבי שידוכים... אם אתה סומך על עצמך שאתה תמצא בזכות המעלות הטובות שלך את האישה המושלמת, טעות בידך! היחיד שמזווג זיווגים (כבר 5,777 שנה), עוד מימי האדם הראשון, הוא מלך מלכי המלכים. הוא היחיד שיודע בדיוק מה אתה צריך, הוא ידע בדיוק מושלם עוד לפני שנולדת מי יהיה זיווגך, אז לרדוף את עצמך בגלל שלא הולך לך זו טעות! זה לא בידיים שלך! אנחנו חושבים שהתרופה היא שעוזרת, אך השם הוא שנותן לה את הכוח לעבוד. כן, אנחנו צריכים לעשות השתדלות וללכת לרופא, אך האם לפני שהלכת לרופא התפללת לרופא כל חולים בעצמו שירפא אותך? הוא זה שיגרום לרופא למצוא או לא למצוא את הבעיה, הוא זה שיחליט איזו תרופה תשתה ומתי היא תתחיל להשפיע עליך, אם בכלל... אז תקדים תפילה להשתדלות, ותראה את הברכה בחוש.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אנחנו לא יכולים לשלוט בעולם. אבל אנחנו יכולים לשכנע את השם שמגיע לנו, יכולים לגרום לו להשפיע עלינו שפע עצום ואינסופי. אני חושבת שאחד הדברים שהכי חיזקו אותי ושינו אותי בתהליך התשובה זה הידיעה שאין לי שליטה על הכל, אני לא שולטת בעולם כמו שפעם חשבתי. זה בעצם גרם לי לשחרר, להפסיק לרדוף את עצמי ולהרגיש ככישלון. תמיד הרגשתי שאני לא טובה מספיק, אולי לא חכמה מספיק, אולי לא יפה מספיק, אחרת איך זה שלא הולך לי עם זיווג? או איך יש קושי בפרנסה? או איך יש בעיות בריאותיות? היום אני מבינה שאני צריכה לעשות השתדלות, וזהו זה. אני אלך לעבודה כי זו ההשתדלות שלי, אבל ברור לי שאין קשר בין כמות השעות שאני אעבוד לכמה שאני ארוויח. אם יותר כסף אמור להגיע, הוא יגיע בדרך זו או אחרת. כנ"ל לגבי כמה כסף אנו אמורים להוציא... אתה תחסוך, ופתאום יגיע דו"ח חניה... פעם הייתי כועסת, היום אני יודעת שכשאדם עושה חטא כלשהו, מתקיימת ישיבה בבית דין של מעלה, שם השם ברחמיו המרובים בוחר את ה"עונש" הקל ביותר שהוא יכול לתת לך. אז כשאני מקבלת דו"ח או חוטפת איזו שפעת, אני שמחה ומודה כל היום! כי אני יודעת שזה היה אמור להיות משהו גרוע יותר, חלילה, אבל משמיים ריחמו עליי, אז יש לי זכות להתלונן?

ברגע שנשכיל להבין ולקבל את זה שהבורא הרבה יותר חכם מאיתנו, יהיה לנו הרבה יותר קל! יש פה דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם, כי אנחנו בכלל לא יכולים להבין אותם! דברים שההבנה האנושית לא מסוגלת בכלל להתחיל להבין... אז תן להבנה האלוקית לעשות את העבודה. 

אנחנו חייבים לדעת לשחרר.. לדעת שהכל מאת השם יתברך, שאם באמת נישען עליו, נשמח אותו, אם נעשה מעט בשבילו - הוא יעשה כפל כפליים בשבילנו. לפעמים אדם צריך פשוט לשחרר... להישען אחורה וליהנות מהדרך, כי זה שמנווט את המטוס שאתה טס עליו הוא זה ששולט בעולם כולו, הוא טוב גמור והוא אבא שלך, יותר טוב מזה – אין!

תגיות:תפילהשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה