חדשות כלכלה

גם אתם מתקשים לגמור את החודש? קבלו טיפים ועצות

קשה לכם להסתדר עם המשכורת החודשית? לא מצליחים לחסוך בהוצאות? חיים בפחד תמידי ממנהל הבנק? קבלו 10 טיפים לרווחה כלכלית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. התאימו הוצאות להכנסות – נכון שזה נשמע נדוש, אבל אם מיישמים את זה בחיי היום-יום אפשר לראות חיסכון ענק. הקפידו לקנות מוצרים זולים יותר, לחסוך בקניית בגדים, ונסו אפילו לחסוך במתנות לחתונות. זכרו תמיד – אם אין לכם כסף, אל תוציאו אותו.

2. קניות מושכלות – זקוקים לרהיט חדש? לעגלה לתינוק או למוצר יקר אחר? נסו לבדוק אפשרות של רכישה מתצוגה או מאתרי היד השנייה. תוכלו לפעמים להשיג מוצר איכותי במחיר נמוך משמעותית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. הימנעו מקנייה בתשלומים – תשלומים הם הגורם הראשון לאיבוד שליטה בתקציב. השתמשו באפשרות של פריסת תשלומים רק במקרים של הוצאות גדולות במיוחד.

4. אם אתם נשואים – נהלו חשבון בנק משותף - כך ניתן לחסוך משמעותית בעמלות, ואף לצמצם את מסגרת האשראי. הקפידו להשתמש רק בכרטיס אשראי אחד! אל תתפתו לקבל כרטיס נוסף מהבנק, גם אם הוא ניתן לכם בחינם. בסופו של דבר הוא עלול לעלות לכם הרבה.

5. נסו להתמקח - אל תקבלו את חשבון הסלולר/ עלות הביטוח/ תשלום לרופא פרטי, וכדומה, כמובנים מאליהם. לעתים התמקחות פשוטה או אפילו השוואת מחירים יראו לכם היכן בדיוק אתם עומדים. אל תשלמו ביוקר רק בגלל שלא עשיתם בדיקת רקע.

6. ביטוחים - ביטוח זה דבר חשוב, ללא ספק, אך יש גם ביטוחים שהם מיותרים. ביטוח על המקרר שעולה יותר מהמקרר עצמו, או ביטוח על שמשות לרכב, שעולה מאות שקלים בשנה, בזמן שתיקון השמשות (אם נצרך בכלל) מגיע אולי ל-2000 שקלים. בנוסף, יש מקרים בהם קיים כפל ביטוחים, וחשוב לברר זאת עם איש מקצוע. מצד שני – אל תבטלו ביטוחים חשובים. כי בעת הצורך הם יקנו לכם הגנה כלכלית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. אל תמשכו פיצויים וקרנות השתלמות – אתם זקוקים לסכום כסף גדול? אל תתפתו למשוך את קרנות הפיצויים או ההשתלמות. אלו כספים שמקבלים הטבות מס וברגע שתמשכו – ההטבות יאבדו. בנוסף, אם לא שומרים את הכסף בשלמותו, אז הריבית שמקבלים עליו הופכת להיות נמוכה. ברוב המוחלט של המקרים לא מומלץ למשוך את הכספים הללו.

8. בדקו דו"חות ושמרו אותם – קיבלתם חשבונות בדואר או במייל? עברו עליהם ובדקו אותם היטב. גם את החשבון מהקניות בסופר חשוב לבדוק. לעתים יש טעויות ברישום שעלולות להיות משמעותיות מאוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

9. השקעה? למה לא? - אפשר בהחלט להשקיע את הכסף בשוק ההון. ניתן להיעזר לשם כך במומחים כמו יועצי השקעות בבנקים או מנהלי השקעות מקצועיים.

10. תכנית חיסכון – לא קל לחסוך, בטח שלא כאשר נמצאים במצב בו לא סוגרים את החודש. אבל עדיין, חיסכון שנשמר במשך השנים יכול להפוך לסכום גדול מאוד. ועוד עצה - את החיסכון מומלץ להתחיל בגיל כמה שיותר מוקדם, כי ככל שהזמן מתארך יש את אפקט הריבית דריבית שהופך למשמעותי יותר.

תגיות:כסףהוצאותמשכורתטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה