פעילות הידברות

מחלקת חוגי בית: 5,984 חוגי בית שנעשו עד היום, מתוכם 108 בחודש האחרון

לענת בן ארי היה הכל בחיים: משפחה וקריירת היי-טק מצליחה. אבל אז משהו קרה: אי שם בדרך היא מצאה תכלית לחיים והתקרבה ליהדות. כיום היא מנחה ערבי הפרשות חלה בארץ ובעולם, בהן השתתפו כבר אלפי נשים שראו ישועות. קבלו ראיון מרתק על הדרך שעשתה מעולם ההייטק לעולם המצוות, וצפו בגלריית תמונות על ערב נשים שנערך ב"בית הידברות" בהנחייתה

ענת בן אריענת בן ארי
אא

כשענת בן ארי היתה בת 12 בלבד, היא החלה בנוהג שהיה משונה עבור כל הסובבים אותה, בלי לדעת אפילו למה. "הייתה לי איזו פינה בבית ליד החלון, שהיתה 'רק שלי', ושם נהגתי לומר בכל בוקר ברכות השחר. עד היום אין לי מושג איך הגיעה אליי אותה חוברת ממנה נהגתי לקרוא את ברכות השחר", היא משחזרת בהתרגשות, "זה פלא עצום ודבר מדהים. אף אחד לא ביקש ממני לעשות את זה, או הסביר לי את החשיבות של המצווה - ובכל זאת נהגתי לומר את זה בדבקות".

בן ארי, נולדה וגדלה בבית חילוני חסר קשר ליהדות. את חוק לימודיה התיכוניים סיימה בבית הספר 'אורט' ברמת גן, ומיד לאחריהם התגייסה לצבא. כבר אז, הרגישה את הצורך לרתום את כישוריה וכישרונותיה לטובת הכלל. בצבא שירתה כחוקרת תנאי שירות. במסגרת תפקידה נדרשה בן ארי לא אחת, לבצע ביקורי בית באזורים שונים, לעתים אף בכאלו נידחים ורחוקים מירושלים. "אני לא יודעת איך היה לי את האומץ אז", משחזרת בן ארי, "להגיע למקומות הנידחים האלה לבד – חיילת צעירה, מסתובבת לבד כשעוזי ללא מחסנית שמוט על כתפי - בעודי מכתתת רגליים תוך תחושת שליחות, בכדי לעזור לעוד חייל בודד או משפחה שזקוקה לאישור עבור תמיכה כלכלית מהצבא".

 

"הנשמה שלי קיבלה הזמנה אישית מהרב להגיע"

באחד הימים, נמסר לידיה טיפול בתיקו של חייל, שביקש להשתחרר משירות מילואים – בקשה הדורשת בדיקה מעמיקה של פרמטרים שונים, במצבו הסוציו-אקונומי של החייל. כהרגלה בקודש, גם הפעם הגיעה בן ארי בגפה, לכתובת שצוינה בתיקו של החייל. למרבה הפליאה, נוכחה לדעת כי כתובת זו היא לא אחרת מאשר משכנו הצנוע של המקובל רבי מרדכי שרעבי זצ"ל, אשר עוזרו האישי הינו אותו חייל שבתיקו הגיעה בן ארי לטפל.

ספרי קצת על החוויה שחווית בבית הרב – מה ראית, כיצד הרגשת?

"וואוו...קודם כל, הדבר הראשון שקידם את פניי מבלי יכולת לפספס אותו היה הבית הצנוע וחצר הבית - שממנו השתרך נחיל אנושי, כמעט אינסופי, ששיחר לפתחו של הרב", מתארת בן ארי בהתרגשות. "קטנים כגדולים, כולם הסתופפו בחצר הקטנה והמתינו בסבלנות לתורם, כדי להיוועץ ברב הקדוש ולהתברך מפיו. התחושה הראשונית שאחזה בי הייתה חיבור עילאי בלתי ניתן להסבר במילים - לקדושה ולעוצמה ששררו במקום. מאוחר יותר הסתבר לי שלרב ולאשתו לא היו ילדים, ושהבחור שהגיש את הבקשה – טיפל בהם סביב השעון, ללא כל תמורה. בפעמים הראשונות – אכן הגעתי לצורך אימות פרטי החייל ומילוי יבש של התפקיד, אולם, לאחר שני ביקורים כבר מצאתי עצמי מגיעה לבית הרב מיוזמתי האישית – שלא במסגרת התפקיד. אם אנסה להסביר זאת מפרספקטיבה עכשווית - זה היה כאילו הנשמה שלי קיבלה, בכל פעם מחדש - הזמנה אישית מהרב, להגיע".

בין כתליו הצנועים של בית הצדיק הירושלמי, שמי יודע כמה דמעות ותפילות נשגבות נספגו בו, החלה ההכרה בקיומו של עולם אחר לגמרי, מפעפעת בליבה ומרעידה את נימי נשמתה. וכך, החלה בן ארי לפקוד כסדר את השבילים המובילים אל הבית עם החצר הקטנה והתור האינסופי המשתרך לאורכה. "בכל פעם שישבתי בבית הרב עם עוזרו, בעודי שומעת סיפורי מופתים רבים שחולל הרב – הייתי מתרגשת ודומעת", מספרת בן ארי, "ההילה והקדושה שאפפו את הרב, זיו פניו המקרין נקיות ואהבה זכה - זה מחזה שלא אשכח לעולם. היום כשאני חושבת על זה, ייתכן כי דווקא ברכותיו וכוונותיו של הרב הקדוש, הן אלו שהביאו אותי לעסוק בנושא החשוב של הפרשת החלה, מצווה שעד גיל די מאוחר, כלל לא ידעתי על קיומה".

 

"גם לאשת הייטק מותר לבכות"

החוויה שחוותה בן ארי בבית הרב אומנם לא נשכחה מליבה, אך גם לא גרמה לה בין רגע להתקרב ליהדות. לאחר שירותה הצבאי נרשמה לקולג' הישראלי לרפואה טבעית, שם סיימה לאחר ארבע שנים את לימודי הרפואה האלטרנטיביים בהצלחה. מלבד זאת, בהיותה טיפוס מעמיק ושוחר דעת – הרבתה בן ארי להשתלם במגוון קורסים וסדנאות בתחום המודעות וההעצמה האישית. הסדנאות הללו לא רק חיברו אותה ביתר שאת אל עצמה ועל הייעוד שלה בחיים, אלא אף לימדו אותה את התובנה הגדולה ביותר -  לא לוותר, במובן החיובי של המילה.  "מכל מה שלמדתי בחיים", אומרת בן ארי, "הבנתי שאם יש משהו שאני מתחברת אליו עם כל 'נימי נפשי', אסור לי לוותר עליו. אם קיים בי רצון לדעת ולהרחיב אופקים בתחום מסוים – חזקה עליי שאלחם עד שאשיג אותו. כל הישג שהגעתי אליו בחיי, היה מתוך אותה תחושה של דבקות במטרה, וכיום אני חולקת את ההישגים שלי באהבה עם הנשים שמגיעות ל'ערבי הישועות', הלוא הם ערבי הפרשת החלה בהנחייתי".

לאחר סיום לימודיה בקולג', הקימה בן ארי משפחה, וכיום היא אם לשתי בנות מקסימות ושלוש נכדות שהן 'האור בחייה ובנשמתה', כהגדרתה. עם הזמן, פנתה במפתיע לכיוון קצת פחות צפוי – עולם ההייטק, בו עבדה כמנהלת פרויקט ורכש, במשך 11 שנים תמימות. "עבודה בעולם ההייטק היא עבודה תובענית וקשה, שאין בה מושג כזה להשאיר את העבודה מאחור כשמגיעים הביתה", מסבירה בן ארי, "בפרט בתפקיד שלי - שכל טעות הכי קטנה בו עשויה הייתה לגרום לנזק בלתי הפיך לפרויקט שלם, שמאחוריו הרבה מאוד כסף. כך, שמלחמת התשה עם נושאים לא פתורים אומנם נמשכה מדי יום, אך עם הזמן לומדים ליהנות גם מזה.

"למרות עובדת היותי אדם מאוד רגיש, אני יכולה בהחלט לומר שיש בי גם צד רציונאלי, שיודע לתפקד תחת תנאי לחץ ולעמוד בלוחות זמנים היסטריים. אותו צד עזר לי ככל הנראה, לשרוד בעולם ההייטק התחרותי – אם כי, אני לא מתביישת לומר שהיו גם פעמים בהן הרגש הדף את ההיגיון, ופרץ דמעות גבר על הארשת הרצינית והמאופקת שסיגלתי לעצמי. הרי גם לאשת הייטק מותר לבכות, לא?"

אז מתי בעצם מתחיל המפנה בחייך – מה הביא אותך לשמור תורה ומצוות בפועל?

"תהליך ההתחזקות הרוחנית שלי החל לפני כ-14 שנים", היא מחייכת ומספרת בעיניים  נוצצות, "כאשר אחד מן הקולגות במקום העבודה שלי, חזר בתשובה והחל בכל יום 'לטפטף' לי טיפות של אמונה. את החור בסלע, ניקבה הטיפה לא מכוח עוצמתה כי אם מכוח התמדתה ולזכותו של אותו אדם ייאמר, שהוא התמיד ועוד איך. בזכותו, עם הזמן השתתפתי בסמינר להסברה יהודית מטעם ארגון 'ערכים' וכן בשבתות קירוב של ארגונים נוספים, שכל אחד מהם תרם את חלקו בצורה שונה, וגרם לי להבין כמה יופי, אמת וחוכמה יש ביהדות".

 

סיבוב הופעות בינלאומי של ערבי הפרשת חלה

"ההתחזקות שלי בפועל, למעשה התחילה זמן קצר לפני שהשתתפתי בסמינר. באחד הימים, הייתה לי חוויה שהותיר בי רושם מאוד חזק. הייתי אז חילונית גמורה, עמדתי במרפסת ביתי ודיברתי עם בורא עולם. אמרתי לו שאני מבטיחה לו, שיבוא יום ואני אספר באצטדיון 'יד אליהו' את סיפור התקרבותי ליהדות. אין לי מושג מאיפה זה בא לי ואיך בכלל העזתי לצאת בכאלו הצהרות – אך זה היה הסוד ביני לבין הקדוש ברוך הוא, וזה מה שנתן לי את הכוח לעשות את השינוי".

מאותו רגע, ליהדות החלה בן ארי להתקרב במהירות: כבר ביום המחרת - הגיעה בן ארי למקום עבודתה, כשהיא לבושה בצניעות, מכף רגל ועד ראש, כולל כיסוי ראש(!). לדבריה, התגובות של הסביבה לכך, לא אחרו לבוא. "בזמנו, תופעת החזרה בתשובה הייתה פחות נפוצה – שלא לדבר על מקובלת", משחזרת בן ארי, "ולכן, נאלצתי לספוג ביזיונות ועלבונות רבים. לרוב, קיבלתי את הניסיונות האלה בהבנה ובאהבה, אך אין ספק שהיו גם רגעי שבירה לא מועטים בדרך".

אל שיתוף הפעולה עם הידברות הגיעה לפני כשנתיים, כאשר באחד מערבי הפרשת החלה שהיא מעבירה מזה שנים, השתתפה פעילת הידברות בשם דקלה פרטוש, אשר הוקסמה מההגשה הנפלאה שלה, ופנתה אליה בבקשת ראיון לכתבה עבור ערוץ הידברות. "דקלה היקרה הגיעה עם מנהלות מחלקת חוגי הבית לערב נוסף שלי, שהתקיים בהפרשת החלה העולמית בשנת 2012, במעמד נשגב בן 600 נשים מכל רחבי הארץ. כך למעשה  התוודעתי לארגון הידברות ולעשייתו המדהימה בקירוב לבבות ובהפצת תכנים יהודיים – הכל לשם שמיים ותוך מסירות נפש אדירה של כל השותפים בדבר. כבר אז הבנתי את הזכות הגדולה שנפלה בחלקי להיות חלק אינטגרלי מהארגון החשוב הזה, וברוך ה', השאר הוא היסטוריה".

מאז ועד היום, עוסקת בן ארי בשיתוף עם ארגון הידברות, בהנחיית ערבי הפרשת חלה ייחודיים בארץ ובעולם – ערבים עוצמתיים שכבר זכו לעשות הרבה 'רעש' בעולמות עליונים ולזכות רבבות נשים בישועות שנזקקו להן – פרי בטן, זיווג, רפואה שלימה, שלום בית,פרנסה טובה ועוד. כמו כן, מעבירה בן ארי סדנאות ייחודיות לחשיבה חיובית ולשחרור  רגשות שליליים בשם "לבן" – סדנה המשלבת בתוכה טכניקות שונות מעולם הפסיכולוגיה וההעצמה האישית. 

מח' חוגי בית והפרשות חלה – להזמנות חוג בית והפרשת חלה: טל' 073-2221290, מייל aviva@htv.co.il

תגיות:הפרשת חלהפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה