סיפורים אישיים

בתו בעלת התשובה של אבשלום קור: "אמנם לא גדלתי בבית דתי, אבל היו בו עוגנים דתיים"

מוריה קור - הבת של הבלשן והמגיש הנודע אבשלום קור, מדברת על הבית שבו גדלה ("עשינו קידוש אבל ראינו טלוויזיה"), על ההחלטה לחזור בתשובה ולקחת את הבית של ההורים צעד אחד קדימה, ועל הזכות הגדולה שנפלה בחלקה - להיות אמא

מוריה קור (צילום מסך יוטיוב)מוריה קור (צילום מסך יוטיוב)
אא

כשמוריה קור, מנהלת מחלקת הדת בערוץ 1, מגישת תכניות רדיו ו'הבת של', מדברת על הבית שבו גדלה - ברק מסוג אחר ניצת בעיניה. "אמנם לא גדלתי בבית דתי, אבל היו בו עוגנים דתיים: עשינו קידוש אבל ראינו טלוויזיה בשבת. קראנו את פרשת השבוע, ולמחרת נסענו לטיול משפחות", היא מספרת בראיון ל-Xnet.

קור (34) היא בתם השנייה של זהבה - סופרת ילדים ידועה, וד"ר אבשלום קור - בלשן ושדרן פופולרי. היא גדלה בתל אביב, ולמדה בבית ספר אליטיסטי לאמנויות, אבל בגיל 14 כבר חזרה בתשובה ונרשמה לתיכון הדתי 'צייטלין'. 

ואיך הגיבו ההורים? מסתבר שלא ממש הופתעו מהצעד הזה שלה. "פשוט לקחתי את הבית של ההורים צעד אחד קדימה", אומרת קור ומוסיפה: "רק כשעזבתי את הבית, הבנתי שגדלתי במשפחה נורא מיוחדת", היא אומרת. "למשל, יש לנו הומור יהודי ייחודי ופנימי. זר לא יבין זאת, שהתרבות הישראלית והתרבות התורנית משמשות בו בערבוביה". 

במסגרת לימודיה לתואר השני, הופתע אחד המרצים לגלות כי קור שולטת היטב בחומר, ואף יודעת בעל פה את כל הפסוקים והפיוטים שהוא מדבר עליהם. הוא אמר אז לפני כולם ש'רואים שהיא באה מחינוך דתי', אבל קור ידעה שלמעשה היה זה ידע 'כללי' שרכשה בבית שהושתת על אדני התורה והעריך השכלה יהודית. מעניין לציין שהודות לחינוך זה, כל חמשת אחיה - לקחו את החינוך הזה צעד אחד קדימה, ומנהלים כיום אורח חיים דתי. 

"אמהות זו מתנה חד פעמית. קריירה יכולה להיות תמיד"

בגיל 18, נישאה קור למאיר לפיד - שאביו מרדכי ואחיו שלום, נרצחו בפיגוע ירי לפני 20 שנה. השניים הפכו להורים לארבעה ילדים, אולם לאחר שמונה שנים יחד, כשהנישואין עלו על שרטון, נפרדה דרכם. מאז היא מגדלת את ילדיה לבד, אך לא מתלוננת. "אומרים שמי שמתחתנת ראשונה גם מתגרשת ראשונה", היא אומרת בבדיחות הדעת. "האמת היא שלא הייתי מספיק בשלה לנישואים. אני לא מצטערת, כי יש לי ארבעה ילדים מקסימים שאני נהנית לגדל בעצמי, אבל לא הייתי מציעה לאף אחת להתחתן מתוך חוסר בשלות". 

בגיל 29 כבר הפכה קור למנהלת מחלקת הדת והמורשת היהודית בערוץ הראשון, אך הכיוון הזה לא תמיד היה ברור. "האמת היא שמבחינתי, התקשורת תמיד נתפסה כדבר רע. אבא שלי דיבר כל השנים על החשיבות שיש לעבודה בתקשורת, ואני זוכרת את עצמי כילדה נוסעת אתו לכנסים שבהם הוא ניסה לשכנע צעירים דתיים, להתגייס לגלי צה"ל. החיים היו כל כך רוויים בתקשורת, כך שגם לי וגם לאחים שלי - הייתה כבר רתיעה מכל התחום הזה", אמרה בראיון שנעשה עמה לפני שלוש שנים. 

וכשהרגישה שהקריירה מתחילה לבוא על חשבון הבית והילדים, הבינה שזה הזמן לפרוש. "זה משהו שלא יכולתי לחיות אתו, כי אמהות זו מתנה חד פעמית, וקריירה יכולה להיות תמיד", זה היה הזמן שבו הבינה שאי אפשר להספיק הכל, וויתרה על משרת כתבת לענייני התיישבות בערוץ הראשון, בה הועסקה במשך שנה וחצי. 

תגיות:סיפורים אישייםסלבסבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה