סיפורים אישיים

הרופאים נדהמו: הגידול בראשה של האישה הצטמק כלא היה

הגאון רבי יצחק זילברשטיין בסיפור מיוחד על אישה שוויתרה ופעלה כנגד הטבע, וזכתה לישועה מעל דרך הטבע

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, סיפר כי הגיעו אליו בניו של יהודי זקן, וסיפרו שאביהם חלה באלצהיימר. אחת התופעות של המחלה מתבטאת אצל האב בכך שכל דבר ישן שנקלע לפניו ברחוב – הוא מכניס אותו לביתו, עד שהבית הפך להיות צפוף מאוד, ולאם כמעט ולא היה מקום לזוז בבית.

מחלתו של האב גברה, והמצב הגיע לידי אבסורד של ממש, וכשהוא רואה, למשל, מטאטא ישן ברחוב, עגלה שבורה, וכל מיני גרוטאות, הוא מכניס הכל הביתה, וממלא בכך את כל החדרים והמסדרונות, המטבח, ואפילו את חדר השינה.

ניגשו הבנים לגר"י זילברשטיין ושאלוהו מה ניתן לעשות. השיב להם הגר"י את הפתרון הבא: "עליכם ליצור קשר עם עובד עירוני, שיבוא ויראה את המצב בבית. אחר כך ייגש העובד לאחד מבתי הדין, ויגיש תביעה נגד הזקן. שכן, האדם מחויב לתת לאשתו מדור לגור בו, ואם המצב הגיע עד כדי כך שהיא אינה יכולה להתגורר בדירה, הרי שבית הדין יחייבו את הבעל לשכור דירה לאשתו.

"מימון השכירות יעלה לאבא כמה אלפי שקלים בחודש, ויכולני להבטיחכם שבכך יסתיים העסק, שכן אביכם לא ירצה להוציא סכום כזה מדי חודש בחודשו…", השיב הגר"י לילדי הזקן. עוד הוסיף הגר"י והדגיש כי אסור שכתב התביעה יוגש מצד האם, ולכן הם צריכים לגייס את סיועו של העובד, כדי שהוא יגיש את התביעה, ולא אשתו של הזקן.

חזרו הילדים לבית הוריהם, וסיפרו לאישה את התשובה. היא שללה את הרעיון באופן נחרץ, ואמרה בעיניים דומעות: "אינני מוכנה שיגישו תביעה נגד בעלי!!! הרי הוא האדם שהטיב לי לכל אורך שנות חיינו, וכיצד אהיה מוכנה שבגללי יגישו נגדו כתב תביעה??? למרות שהדבר נעשה כדי להחזיר את הבית למצב נורמלי, אני מוכנה להמשיך ולחיות בצורה כזו, עם כל הקושי הכרוך בכך, והעיקר שלא יגישו נגדו שום תביעה!!!"

היו אלו דיבורים של אשת חיל. ביטויים של אישה, המכירה בערכו הרם של בעלה, וגם כאשר הוא נמצא במצב קשה כל כך, חשיבותו אינה יורדת בעיניה, והיא מעדיפה להמשיך ולסבול, ולא לתבוע אותו, גם אם הכל יודעים ומבינים שהתביעה הזו אינה נגדו, אלא נועדה 'לעקוף את הבעיה', ולאפשר לה לחיות חיים תקינים.

הגר"י זילברשטיין המשיך את סופו של הסיפור: "אבל הסיפור עדיין לא נגמר. בני הבית סיפרו לי שהאם היתה חולה במחלה הידועה, רח"ל, ולאחר המקרה הנ"ל, בו סירבה להגיש כתב תביעה נגד בעלה – הלך הגידול והצטמק…

הרופאים לא ידעו את נפשם מרוב השתאות, ולא היה בפיהם שום הסבר הגיוני להצטמקותו של הגידול המסוכן.

כאשר שמע הרב זילברשטיין את סופו של הסיפור, אמר לבני הבית: "אמא שלכם עשתה דבר מעל לדרך הטבע, והסכימה לוותר על התביעה נגד בעלה, מתוך נכונות מלאה להמשיך ולחיות בצפיפות נוראה. הקדוש ברוך הוא החזיר לה מידה כנגד מידה, פעל אף הוא עמה כנגד הטבע וריפא אותה מן המחלה!"

הסיפור מובא באדיבות אתר 'דרשו' לזיכוי הרבים.

תגיות:גידולנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה