סיפורים אישיים

הנס של יהודה: "הרופאים לא האמינו שאעמוד על רגליי, והנה – אני הולך"

יהודה הלוי, בן 24, נפצע קשה מאוד מפליטת כדור מאקדחו של חברו. הכדור פגע באחת הכליות, עשה חור בסרעפת ובכבד, ופגע גם באבי העורקים ובטחול. יהודה החלים באורח ניסי, ובניגוד לכל התחזיות – עומד על רגליו ללא תמיכה

יהודה הלוי. בטיול לארה"ביהודה הלוי. בטיול לארה"ב
אא

חמישה ימים שכב יהודה הלוי, לוחם סיירת לשעבר, מחוסר הכרה בבית חולים לאחר שנפצע מכדור שפלט חברו. הרופאים היו בדעה אחת - הוא לא יוכל ללכת שוב. שנה וחודשיים לאחר מכן, אחרי סדרת ניתוחים, הליך ארוך של שיקום ובעיקר מנה גדושה של תמיכה, הוא עומד על רגליו

יהודה הלוי, בן 24 כיום, הוא נס מהלך, לדברי הרופאים. לפני שנה וחודשיים, אירח יהודה בביתו שני חברים משירותו הצבאי, כאשר נפצע קשה מאוד מפליטת כדור מאקדחו של חברו. "אני עד היום לא יודע בדיוק מה קרה, אבל כנראה חבר שלי רצה לפרוק את האקדח, ונפלט כדור שפגע בי", מספר יהודה ל-ynet. הכדור חדר לגוף וגרם לפציעה קשה מאוד.

"נשארתי בהכרה מלאה, ותוך שתי דקות וחצי מגיעות ניידות משטרה ואמבולנסים", הוא משחזר את רגעי האימה. "הרגשתי שיש לי שתי דקות לפני שאני מת – וצעקתי את כל מה שאני יכול כדי שיצילו אותי". פראמדיק של מד"א שהגיע למקום הזריק לו מורפיום ופינה אותו, תוך שהוא מורדם ומונשם, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

בבית החולים התברר שהכדור שחצה את גופו של יהודה, פגע בכליה הימנית, עשה חור בסרעפת ובכבד, פגע גם באבי העורקים ובטחול ואז יצא מהגוף. הלוי הובהל במהירות לחדר הניתוח, ועבר ניתוח דחוף על מנת להציל את גופו.

בחדר הניתוח הסירו מגופו את הכליה הימנית ואת הטחול, טיפלו בצלעות ובאחת מהחוליות בעמוד השדרה שנפגעו. "הרופאים ראו ב-C.T. שיש פגיעה בעמוד השדרה. הם אמרו למשפחה שלי שגם אם אני אשאר בחיים - רוב הסיכויים שלא אצליח ללכת על הרגליים אף פעם", הוא מספר.

יממה לאחר הניתוח, החלו להופיע בגופו דימומים מסיביים והוא הובהל בשנית לחדר ניתוח. לאחר שמצבו התייצב מעט, הוא עבר ניתוח שלישי בפחות מארבעה ימים. "הרופאים בדקו כל הזמן אם אני מצליח להזיז את הגפיים התחתונות, כדי לדעת אם הפגיעה בעמוד השדרה גרמה לשיתוק", מספר הלוי.

במשך חמישה ימים שכב הלוי מחוסר הכרה. "כאשר התעוררתי, השאלה הראשונה ששאלתי את אבי היתה: "אבא, הפכתי לנכה?", הוא משחזר, "אבא השיב שאני ארוץ מרתון. האמנתי לו. הוא נתן לי את הכוחות". 

באורח פלאי, התאושש יהודה במהירות מפגיעתו הקשה: אחרי שבוע בטיפול נמרץ הוא הועבר למחלקה הכירורגית, ואחרי חודש וחצי שוחרר לשיקום במרכז הרפואי שיקומי "רעות" בתל אביב, במחלקה לשיקום צעירים.

"המשפחה שלי הייתה מאוד אופטימית – אבל לי היה קשה", משחזר יהודה את תקופת השיקום. "אבל פתאום הרגליים החלו לזוז טיפה. הצלחתי כל פעם לעשות תנועות קטנות מאוד. 'רעות' זה מקום מדהים. בכל בוקר כשהתעוררתי מישהו היה מגיע ועוזר לי לקום מהמיטה, סייעו לי לצחצח שיניים ולהתרחץ, מישהו היה מלביש אותי ומסיע אותי על כסא גלגלים לחדר האוכל. הם עשו את זה ממש מכל הלב", הוא אומר.

"במהלך היום הייתי עושה פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ולמי שצריך יש גם טיפול פסיכולוגי פעם בשבוע. יש במקום גם חדר כושר, גינה טיפולית וחוגים טיפוליים". לאט לאט התחיל הלוי להשתקם ולעשות צעדים ראשונים – בהתחלה באמצעות הליכון וקביים, וכיום – שנה וחודשיים לאחר הפציעה – מסוגל יהודה לפסוע בכוחות עצמו.

לאחר מספר חודשים, עבר יהודה לשיקום יום ולאחרונה השתחרר מבית החולים. "יש לי עוד עבודה קשה – אני עד היום עם משככי כאבים כל לילה, אבל אני אסיר תודה".

תגיות:סיפורים אישייםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה