טורים נשיים

מה כיסוי הראש נותן לי?

המצווה הכי קשה לאישה, היא לכסות את שערה. אבל כיסוי הראש נותן לאישה את כל מה שהיא זקוקה לו, ועוד הרבה יותר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת המצוות הקשות ביותר לאישה, היא לכסות את שיערה. טבוע באישה עוד מימי בראשית הצורך והרצון להיות יפה. אז לא סתם יש מאות מספרות בכל עיר, אינסוף פרסומות על שמפו שעושה קסמים ומרכך שהופך אותך בין רגע לכוכבת קולנוע... שהרי השיער הוא חלק מרכזי ביופייה של האישה, כך הורגלנו והתחנכנו, וכך אנו מתנהלים כשהמרוץ האינסופי אחר השיער המושלם לעולם אינו מסתיים. בעברי הייתי מתהדרת ומתגאה בשיערי השחור והארוך, מלא ומבריק, שיער שאי אפשר היה לפספס.

אפילו הסתובבתי עם שיער ורוד פעם, כן, כן, הייתי מלכת תשומת הלב! השיער היה חלק בלתי נפרד ממטלות הטיפוח היומיומיות שלי. הייתי משקיעה בו לא מעט זמן ולא מעט כסף, העיקר שייראה לא פחות ממושלם! השיער היה חלק בלתי נפרד ממי שאני, כך חשבתי תמיד. כל הופעה תמיד כללה עיצוב שיער מיוחד, כל התארגנות לאירוע התחילה בחיפוש אחר מעצב שיער שיהיה אחראי לעיצוב בלתי נשכח שיגנוב את ההופעה. כשהשיער מסודר, אנחנו כבר מרגישות יותר טוב, ויש לזה סיבה – האישה מטבעה נמשכת ליופי ולהידור, ועל כן נשים תמיד משקיעות בהופעתן החיצונית. חשוב לנו להיות הכי יפות, הכי בולטות, להיות זאת שידברו עליה ביום שלמחרת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אז אחרי 30 שנה של חיים, אחר חיפוש מעמיק אחר העומק, חזרתי בתשובה. אט-אט את לומדת מה זה לשמור שבת, מה זה לשמור כשרות כמו שצריך, את לומדת מה זה אומר לעשות את רצון השם. ויום אחד את מגלה שאחד מהמצוות של האישה זה לכסות את השיער. שומו שמיים! מרגישה צמרמורות בכל הגוף... ידעתי שיש מצווה כזאת, זה לא שגילו לי את אמריקה...

אבל אני אישה גרושה ששואפת להתחתן שוב, כיצד אכיר גבר אם אכסה את ראשי וכולם יחשבו שאני נשואה? זה הרגיש לי כאילו סוף העולם הגיע. כיצד אוכל לוותר על שיערי?! אולי לא חשבתי מספיק טוב על כל עניין החזרה בתשובה הזה?...

אבל אחרי שהקרקע רעדה תחת רגליי לזמן קצר, אספתי את עצמי ונזכרתי שהשם הרבה יותר חכם ממני, יודע יותר טוב ממני מה נכון לי. שהרי הוא ברא אותי, הוא חכם יותר מכל חכמה אנושית שקיימת. מספיק להביט על הבריאה המופלאה שהוא ברא בשביל להבין שאין אפשרות להבין את גודל חכמתו! אז אוקיי, אמרתי לעצמי, בואי נראה איך אני ניגשת ל"בעיה" הזאת. הלכתי לכל רב שאני מכירה כדי לקבל היתר, בכיתי והתחננתי, רק תפטרו אותי מזה! תנו לי היתר ללכת עם שיער גלוי!

כשהגעתי לרב יגאל כהן הי"ו, שהיום הוא מורה הדרך שלי, הוא הסביר לי שחבל לי לוותר על המצווה היקרה מפז הזו. למדתי קצת על הנושא. רציתי להבין מה זה בכלל כיסוי ראש. למדתי שכל שערה נחשבת לדין, וכשאישה מכסה את שיערה, היא בעצם ממתיקה מעליה ומעל ביתה, בעלה וילדיה, דינים רבים. האמת? לא הייתי צריכה ללמוד יותר מדי... ברגע שגיליתי שיש בורא לעולם ותורתו אמת, לא היה לי צורך לשאול כ"כ הרבה שאלות, כי אם אני יודעת שהוא קיים ושתורתו אמת, מה יש פה לשאול? למדתי שלבטל את רצוני למול רצונו בעצם ממלא את כל הרצונות שלי! שהרי מה אישה רוצה? להרגיש יפה, אהודה, מוצלחת, נאהבת, שמחה... והתשובה נתנה לי את כל אלה, ויותר! אז התחלתי לכסות את שיערי יום אחד בשבוע. לרגע אחד עלו בי מחשבות על "איך יגיבו", אך מיד העלמתי אותן, כי נזכרתי שהיחיד שחשוב מה הוא חושב עליי, זה הבורא יתברך. הגיע היום המיוחל. חצי שעה לקח לי לסדר את המטפחת, ויצאתי מהבית כמישהי שאינני מכירה. עד שלא הרגשתי – לא הבנתי. איך הרב אמר לי – "זה בוא יבוא!" אז זה בא ובגדול!

יש משהו ממכר בכל עולם הצניעות, משהו שהנשמה שלך פשוט נשאבת לתוכו, תחושה עילאית! מצאתי את עצמי מחכה ליום הזה בכל שבוע מחדש... כך אט אט הבנתי שכל הראוותנות הזאת, כל תשומת הלב שרדפתי אחריה, כל הצורך שלי להיות בולטת – הכל שקר! הכל ריק! אני לא באמת זקוקה לזה כדי להיות מאושרת! כן, אני מקבלת תשומת לב, אבל הפעם תשומת הלב היא חיובית ומכובדת. פתאום הקדושה החלה לתת את אותותיה. פתאום ללכת בשיער גלוי הפך למין מטרד, הרגשתי משהו חסר... וכך כיסיתי את שיערי עוד יום בשבוע ועוד יום... עד שהגעתי לרגע בו איני מסוגלת לדמיין שייראו ולו שערה אחת משיערות ראשי.

נשים אומרות לי: "קשה לי!" ואני מבינה אותן. אבל יש היום כיסויי ראש כ"כ יפים, ואני אומרת מניסיון: אחרי שאת חווה את זה, את מרגישה יפה הרבה יותר, כי הקדושה מייפה את האישה יותר מכל בגד, כל תסרוקת וכל תכשיט שבעולם! בשיעור מדהים בנושא צניעות אמר לנו הרב יגאל כהן: "אני, שכל חיי לומד תורה, הלוואי עליי הזכויות שלך, הגברת שיושבת מולי ומכסה את הראש!" דווקא בגלל שהקושי הוא גדול, כך גם השכר. אישה שמכסה את ראשה זוכה להכניס ברכה לביתה, אישה שאינה מחפשת לבלוט גורמת לילדיה לבלוט בדברים חיוביים, מכניסה שפע של אור ופרנסה הביתה, משרה שלום בינה לבין בעלה. והרי יש אחד שם למעלה, שאוהב אותך כ"כ, זה שהכל בידיו – הפרנסה, הבריאות, הזיווגים, הילדים, הבתים, ההצלחה – הכל שלו, אז לא שווה לך שתהיה לך פרוטקציה אצלו?

ולגבי כל אלה ששואלים כיצד אמצא זיווג אם אני נראית כאישה נשואה, אני אענה בשאלה – מיהו מזווג הזיווגים? מי מחליט מתי אתחתן ועם מי? אתם יודעים את התשובה. אז נראה לכם שבגלל קיום מצווה כה יקרה וחשובה, הזיווג שלי ירחק ממני?! ההיפך הוא הנכון! אם את משנה את הטבע שלך, השם ישנה את הטבע בשבילך! אחד הדברים הקסומים ביותר שאני חווה בתשובה זה הזכות ללכת עם כתר זהב לראשי, כל יום מחדש! כל בת מלך ראויה לכתר, לא פחות.    

תגיות:צניעותכיסוי ראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה