חדשות בארץ

המדינה מבקשת מבג"ץ: לדחות את פינוי עמונה בחודש

לקראת פינוי עמונה הבלתי נמנע, מבקשת המדינה מבג"ץ לדחותו בחודש על מנת להיערך כראוי

עמונה (צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)עמונה (צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)
אא

לקראת הפינוי הבלתי נמנע של עמונה, הצפוי לנר ראשון של חנוכה, הגישה המדינה בקשה לבג"ץ, כדי לקבל ארכה נוספת של חודש על מנת להתכונן לפינוי.

בעתירת המדינה נכתב כי הבקשה מוגשת בשל קשיים משפטיים חדשים שעלו, כמו עתירות על חלקות נכסי הנפקדים, והצורך בזמן נוסף להיערכות במתן סעד הולם לתושבים.

כזכור, לאחרונה ביקשה המדינה מבג"ץ לדחות את הפינוי בשבעה חודשים. השופטת נאור דחתה את הבקשה, בנימוק כי "דחייה בביצוע פסק הדין שמורה רק למקרים חריגים, שבהם הארכת המועד דרושה לצורך מניעת אי צדק משווע. הארכת מועד עלולה להותיר על כנו מצב בלתי חוקי, לפגוע באינטרס של מי מהצדדים, לפגוע בסופיות הדיון ולפגוע בעקרון שלטון החוק. אי לכך, כאמור, מדובר בסמכות שיש להשתמש בה בזהירות".

בשבוע שעבר אושר חוק ההסדרה החדש בקריאה טרומית ברוב של 60 תומכים מול 49 מתנגדים. הנוסח החדש, שאינו כולל את סעיף 7, המכיל את חוק ההסדרה רטרואקטיבית על עמונה. בשל כך, הוחלט כי יבוצע בעמונה פתרון של 'נכסי נפקדים', כפי שהציע היועץ המשפטי לממשלה, כלומר: העתקה של היישוב הקיים במרחק 100 מטרים על אדמות נכסי נפקדים, וההתיישבות תזכה בסכום כסף מכובד.

בתוך כך, נודע כי שמו של מצבע פינוי עמונה יהיה "גן נעול", שם זהה למבצע שהתקיים בעזה לפני כעשר שנים. במערכת הביטחון נערכים וכ-1300 חיילים ושוטרים צפויים לקחת חלק במבצע.

תגיות:בג"ץפינויעמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה