טהרת המשפחה

הרופאים השמיעו את התחזיות הקשות ביותר, אבל בת הדודה שבה לתפקוד מושלם

בת דודתה של דורין נפצעה קשה מאוד בתאונת דרכים. הרופאים אמרו שייתכן שלא תתעורר ושיש חשש שתישאר עם נכויות כל חייה, אבל כיום – שנה אחרי, בת הדודה שבה לתפקוד מושלם. ואיך לשמירת הטהרה יש קשר לסיפור?

(צילום: shutterstoc)(צילום: shutterstoc)
אא

ברגע שבו נודע לדורין על כך שבת דודתה נפצעה קשה בתאונת דרכים היא הרגישה שעולמה חרב עליה. ממש כך. התאונה התרחשה כאשר בת הדודה צעדה ברגל לעבודתה, כמו בכל יום. היא חצתה את הכביש במעבר חצייה, אך נהג שמיהר לדרכו ניסה לעקוף את המכונית שעצרה לה והתנגש בה בעוצמה רבה.

"ברגע שבו שמעתי על התאונה מיהרתי לבית החולים", מספרת דורין, "בת הדודה שלי הייתה אז בחדר ניתוח ובעלה וההורים ישבו בחדר המשפחות. הם היו נראים בהלם מוחלט, כי הבינו מהרופאים שהמצב מאוד-מאוד קשה. אנחנו לא שומרים מצוות, אבל בחדר המשפחות היה מדף עם ספרי תהילים, אז לקחתי משם ספר תהילים, קראתי את הפרקים והתפללתי מכל הלב".

 

"הכינו אותנו לתרחישים הכי גרועים"

חלפו להן שש שעות. הניתוח הסתיים ובת הדודה הועברה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. "הרופאים הסבירו לנו שהמצב ממש לא טוב", מספרת דורין, "הם אמרו שיש פגיעה בעמוד השדרה וגם בראש. שבכלל לא ברור שהיא תצליח להתעורר ולתקשר אתנו, וגם אם כן – ייתכן שהיא תישאר עם נכויות כל החיים. אלו היו שעות מזעזעות. הכינו אותנו לתרחישים הכי גרועים, וזה היה נורא לחשוב על כך. בת הדודה שלי היא אישה צעירה, בתחילת שנות השלושים לחייה. יש לה שני ילדים קטנים בבית והיא בדיוק עמדה לפתוח משרד לעריכת דין. היו לה כל כך הרבה תכניות וחלומות. פתאום בבת אחת הכל התנפץ ונעלם".

דורין לא עזבה את המקום. היא המשיכה להיות שם במשך שעות ארוכות יחד עם כל בני המשפחה. הם ישבו דוממים וכאובים, ואז לפתע נכנסה לחדר קבוצת נשים עם קערת בצק והן הודיעו שברצונן לעשות הפרשת חלה. הפרשת חלה? דורין לא זכרה שהיא קיימה אי פעם את המצווה הזו. אבל הנשים הדביקו אותה בהתלהבותן. התברר שהן חברות של אישה שמאושפזת בטיפול נמרץ בשל סיבוך של דלקת ריאות והן באו לקיים את המצווה לרפואתה.

"את טקס הפרשת החלה הן קיימו במסדרון וניהלה אותו אחת מהרבניות של הידברות", מספרת דורין. "כשהסתיים האירוע היא ניגשה אליי וביקשה לרשום את השם המלא של בת דודתי כדי שרבני הידברות יתפללו עליה. שאלתי אותה על אלו רבנים היא מדברת וכך יצא לנו לשוחח. תוך כדי השיחה היא ביררה אצלי בעדינות אם אני אישה נשואה ואם אני שומרת על טהרת המשפחה. עניתי לה שאני נשואה כבר חמש עשרה שנים, אבל היו רק פעמים בודדות ששמרתי על הטהרה".

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית

ואז, כפי שמספרת דורין, אמרה לה הרבנית משפט שלא יימחה מליבה משך כל חייה: "את יודעת? יש ביהדות שלוש מצוות נוספות בעלות חשיבות זהה לשל טהרת המשפחה – ברית מילה, הימנעות מאכילת חמץ בפסח וצום ביום הכיפורים. את מבינה מה זה אומר? ברגע שאת שומרת על הטהרה את מקבלת שכר כמו שקיימת את המצוות החשובות האלו".

דורין מציינת כי ברגע שבו הושמעו באוזניה הדברים היא הרגישה שמשהו נמס בליבה. "אף פעם לא היה לי משהו נגד שמירת הטהרה, פשוט לא היה לי זמן לתהליך הזה ומאוד לא אהבתי אותו. אבל פתאום קלטתי שכמו שאני לא יכולה לוותר על צום ביום כיפור או על ברית מילה לילדים שלי, אז אני גם חייבת להקפיד על טהרת המשפחה. במיוחד שאני כל כך מחפשת דרך להוסיף זכויות לבת דודה, אז הנה, הדרך הזו הגיעה. החלטתי לקבל על עצמי את שמירת הטהרה לרפואת בת דודתי".

 

נס מהלך

מאז, כפי שמציינת דורין, עברה בדיוק שנה ובמהלכה אירעו שני דברים מופלאים. "הרבנית שהכרתי בבית החולים לא עזבה אותי והיא ליוותה אותי כל הזמן בחום ובהמון אהבה. היא לימדה אותי את כל ההלכות והפרטים והסבירה לי איך לקיים את מצוות הטהרה בלי תחושה של עול. אני חייבת להודות שהיא חידשה לי הרבה דברים בנושא. במקביל, המצב של בת הדודה שלי השתפר בהדרגה. זה לא קרה ביום אחד, אבל בערך שבוע אחרי הניתוח היא התחילה להתעורר ולהזיז את הגפיים, מה שאמר שהפגיעה בעמוד השדרה לא הפכה אותה למשותקת. בהמשך היא התחילה לתקשר אתנו באמצעות לחיצת ידיים, אך עדיין לא יכלה לדבר. חודש וחצי אחרי התאונה היא הועברה לשיקום, ושם עבדו אתה בלי הפסקה כדי להחזיר לה את כל המיומנויות שהיו לה בעבר – היא קיבלה המון תרגילי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ומה לא? הייתה התקדמות מאוד גדולה ואחרי שבעה חודשים היא שוחררה מהאשפוז בשיקום וחזרה לבית".

ודורין מתרגשת: "בשבוע שעבר ציינו בדיוק שנה לתאונה, ובת הדודה שלי הגיעה יחד עם בעלה לבית החולים כדי להודות לרופאים. הרופא מחדר הטראומה שהיה הראשון שטיפל בה, פגש אותה ולא האמין למה שהוא ראה. הוא אמר שהיא ממש נס רפואי. כי כל התחזיות הקשות פשוט לא התממשו – היא ברוך ה' מתפקדת לגמרי, המוח שלה פועל מצוין והיא הולכת ומסתובבת. הדבר היחיד שהיא לא יכולה כעת הוא כרגע להרים את הילדים שלה. זה אסור לה, אבל אני בטוחה שבקרוב גם זה יתאפשר".

ובקשר לטהרה, מציינת דורין שהיא ממשיכה במצווה הזו מבלי לוותר. "כשראיתי כמה כוח שיש למצווה הזו, החלטתי שאני לא מפסיקה לשמור עליה, וכמו שהמליצה לי הרבנית – אני מתפללת לה' בכל יום שהוא לא יעמיד אותי בניסיונות, ושאני אזכה להתקרב אליו רק מתוך שמחות".

מחמתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, או במייל mit@htv.co.il

תגיות:טהרת המשפחהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה