פעילות הידברות

הסדנה לזוגיות – איך אפשר להתחיל את החיים המשותפים בלעדיה?...

הסדנא לזוגיות היא אחת הבשורות הגדולות של הידברות. הזוגות המרוצים שיצאו מן הסדנאות הללו זוכים לכלים משמעותיים לשלום בית ולזוגיות תקינה

אא

אחת הבשורות האחרונות בהידברות היא הסדנא לזוגיות. כבר שנה וחצי שהיא מועברת בכל רחבי הארץ, וההיענות מצד הציבור - אדירה. בסדנא השתתפו עד עכשיו הרב זמיר כהן, הרב שמחה כהן, הרב דן גבאי, הרב איתמר איסנהאוזן והרבנית לוי.

שוחחנו עם הרב איתמר איסנהאוזן, שמעביר במשך שנים הרצאות על "הבית היהודי" בכל רחבי הארץ, כדי לשמוע מה המיוחדות של הסדנא.

"בכל סדנא הועלו היבטים רוחניים, השקפתיים ונפשיים בזוגיות", מסביר הרב איתמר. "דיברו על אהבה אמתית, על זוגיות נכונה, על ההבדלים בין  גבר לאישה ועוד. כמו כן, היה חלק פיזיולוגי והלכתי שעסק בטהרת המשפחה, וברוך ה', קיבלנו בלי סוף פידבקים חיוביים".

לרב איתמר יש מאגר עצום של סיפורים והתבטאויות מדהימות; תומר ושיר (שמות בדויים) הם זוג חילוני למהדרין, תל אביביים. הוא ספר נשים, היא דוגמנית. הם הגיעו לסדנת הזוגיות ממש בטעות. המודעה ברחוב שכנעה אותם להגיע – דיבורים על זוגיות, על קשר. אבל כשהם הגיעו וראו שהישיבה בהפרדה, נסוגו. "זה לא מה שאנחנו מחפשים", הם אמרו. בסוף הסכימו להישאר לרבע שעה.

רבע השעה הפכה לשלוש שעות, ולסדנא כולה. היום הם מהשגרירים הבולטים של הסדנא בציבור.

דוד ומור (שוב, שמות בדויים) – היא עורכת דין בת 38, הוא בן 40, מהנדס בכיר, היו בקשר זמן ממושך אבל פחדו לעשות את הצעד המכריע ולהתחתן. הם נתקלו במודעה על הסדנא. עניין אותם. "למעשה, בתחילה הם היו די סקפטיים", מספר הרב איתמר. "הם פחדו שמטרת הסדנא היא להחזיר אותם בתשובה. הסברתי להם שזהו מפגש ניסיון, והם לא מחויבים לכלום". הם הודיעו שהם באים לחצי שעה.

גם אצלם, חצי השעה הפכה לסדנא במלואה. "לא ידענו שליהדות יש כל כך הרבה מה להציע בנושא הזה!" הם אמרו.

עשרות זוגות כבר עברו בסדנת הזוגיות של הידברות. רובם אימצו את הכלים שקיבלו בסדנא לחיי היום יום שלהם.

* * *

עכשיו יוצאים בהידברות בהשקה מחודשת של הסדנאות לשנה הקרובה. "בגלל שחשוב לנו להרבות אהבה, שלום וטהרה בעם ישראל, אנחנו יוצאים במיזם חדש, ובו נבוא לכל מקום בארץ למסור את הסדנא, אם יהיו מספר אנשים במקום שיתעניינו".

הסדנא, אגב, במחיר עלות ממש, והיא כוללת בתוכה גם יעוץ אישי לכל החיים.

לסיום מוסיף הרב איתמר כמה מילים, שהן אולי ההקדמה לכל: "חשוב לי לומר שההכנה בחיים, בכל תחום היא דבר מובן מאליו. כל אחד שהולך לעסוק במשהו לומד קודם. חודש, שנה, שנתיים. הסדנה הזו היא המכינה של החיים. אנחנו מקווים שהנישואין יימשכו הרבה שנים: 60, 70 שנה. בואו ונלמד על זה משהו קודם, נתכונן! זה מינימום של אחריות ורצינות לחיים. לדעת מהו איש, מהי אישה, מהי הדרך הנכונה ביותר להגיע לאהבה ולשלום בבית. זה העסק הכי חשוב בחיים של האדם, בואו ונלמד איך לעשות אותו טוב!".

תגיות:פעילות הידברותסדנא זוגית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה