מעניין

נדיר: דולפין לבקן נצפה באחד מחופי בריטניה

תגלית מדהימה נרשמה השבוע בבריטניה, ומצטרפת לחמש התצפיות הנדירות של דולפין לבקן הנמנה על זן Harbour. דולפינים אלו הם בדרך כלל בעלי גוון חום-אפור, ומצויים ביותר באזורים מסוימים בחופי בריטניה

צילום: הנרי קירקווד (באנגלית: Henry Kirkwood)צילום: הנרי קירקווד (באנגלית: Henry Kirkwood)
אא

תגלית מדהימה נרשמה השבוע בבריטניה, ומצטרפת לחמש התצפיות הנדירות של דולפין לבקן הנמנה על זן Harbour. דולפינים אלו הם בדרך כלל בעלי גוון חום-אפור, ומצויים ביותר באזורים מסוימים בחופי בריטניה.

את התמונה המדהימה של הדולפין הלבקן, צילם חובב טבע המכונה 'בעל עיני הנשר' – הנרי קירקווד. קירקווד מיהר לדווח על ה'תגלית' יוצאת הדופן שלו, לקרן המקומית לשימור יצורים ימיים, שאף מעודדת אנשים לדווח על 'ממצאים' חשודים שהם נחשפים אליהם.

כשהתמונות ממצלמתו של קירקווד, הגיעו לידיה של קצינת התצפיות קתי ג'יימס, היא הייתה מופתעת מאוד. "התמונה של הנרי מציגה את המראה הטיפוסי של דולפינים אלו, עם מראה הסנפיר הרחב והמשולש במרכז גבו. ההבדל היחידי הוא שדולפינים אלו בדרך כלל אינם לבנים".

על רגע התגלית סיפר קירקווד כי "היה זה יום טיול רגיל בים, כמו שאני נוהג לעשות כל כמה ימים – עם המצלמה שלי. סרקתי את הים כשתשומת לבי הופנתה פתאום לעבר 'נצנוץ' לבן וזעיר. בהתחלה חשבתי שאולי זה סנפיר חיוור מאוד של דולפין מזן Risso, אבל כשהבטתי עליו מקרוב במשקפת, נדהמתי לראות דולפין לבל לחלוטין".

ועם זאת, קירקווד לא היה בטוח שהוא ראה נכונה, עד שהגיע לביתו ובדק את האינפורמציה שבידיו באינטרנט. "לא היה לי מושג כמה התצפית הזו היא יוצאת דופן ונדירה, עד שחקרתי באינטרנט את הנושא", הוא אומר. "למחרת חזרתי למקום כדי לנסות לצלם עוד כמה תמונות, טובות וברורות יותר, אך ללא הצלחה".

לאחר התגלית פרסמה הקרן לשימור בעלי החיים הימיים באזור, הודעה לתושבי צפון קורנוול, סמוך לגבול עם צפון דבון (המקום המדויק שבו נצפה הדולפין המיוחד) – לפקוח עין ולהודיע לארגון באם הדולפין נצפה שוב.

תגיות:דולפיןבעלי חייםלבקנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה