חדשות בארץ

מתנדבת ב’איחוד הצלה’ בפוסט מרגש: "אני חירשת, אבל יכולה להציל את חייכם"

הפוסט שמרגש את הרשת: לרגל יום הזכויות הבינלאומי לבעלי מוגבלויות, פרסם דף הפייסבוק של ארגון 'איחוד הצלה' פוסט מרגש במיוחד, אותו כתבה מתנדבת חירשת מלידה בשם נחמה לובל. על אף מגבלת השמיעה שלה, ליבל מצליחה להיות שם בזמן - ולהציל חיים

צילום: בעיגול - דף הפייסבוק של ’איחוד הצלה’, shutterstockצילום: בעיגול - דף הפייסבוק של ’איחוד הצלה’, shutterstock
אא

הפוסט שריגש את הרשת: לרגל יום הזכויות הבינלאומי לבעלי מוגבלויות, פרסם דף הפייסבוק של ארגון 'איחוד הצלה' פוסט מרגש במיוחד, אותו כתבה מתנדבת חירשת מלידה בשם נחמה לובל. על אף מגבלת השמיעה שלה, לובל מצליחה להיות שם בזמן - ולהציל חיים. "אני חירשת, אבל יכולה להציל לכם את החיים", כתבה.

"במשך שנים חלמתי להיות חובשת רפואת חירום. רציתי לסייע למי שזקוק לעזרה רפואית, אבל החלום הזה תמיד נתקל במחסומים. איך תתקשרי עם חולים ופצועים? איך תשמרי על ביטחונך האישי בזירות חירום? כל מי שפניתי אליו ידע להגיד למה אני לא מתאימה. אף אחד לא ראה את הרצון העז שלי לתרום לחברה, עד שהגעתי ל'איחוד הצלה'.

"'באיחוד הצלה' הסתכלו עליי אחרת. כשווה בין שווים. ראו את היתרון ולא את החיסרון. הבינו שאני לא שומעת ושזה יכול להוות בעיה בשטח, אבל התעקשו שאפשר להתגבר על כך".

לובל מתארת כי הדבר הראשון שעשו ב'איחוד הצלה' על מנת להגשים את חלומה, היה לשלוח אותה לקורס חובשים, שיכשיר אותה לעבודה בשטח. היא עברה את הקורס בהצלחה, וכיום נמנית על צוות החובשים והפרמדיקים ומטפלת בשלל מקרים: אירועי לב, תאונות, פציעות וכדומה.

כך ש"אם מגיע אליכם אדם עם מוגבלות, ומספר לכם על החלום שלו", היא מסכמת במסר חד ונוקב, "תחשבו למה זה יכול להצליח, ולא על כל הסיבות שזה יכול להיכשל. תנו הזדמנות לאנשים עם מוגבלויות. זה יהפוך את ישראל למקום הרבה יותר טוב".

תגיות:איחוד הצלהמוגבלותמתנדביםחירשיםכבדי שמיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה