חדשות בארץ

רחלי פרנקל: "אני מבועתת מהמחשבה על הפחד שנפתלי עבר, לאחר שהבין שנחטף"

משפחת פרנקל תובעת מאיראן וסוריה 340 מיליון דולר, בשל המעורבות שלהן בחטיפת שלושת הנערים

הורי החטופים, פרנקל שער ויפרח (צילום: פלאש 90)הורי החטופים, פרנקל שער ויפרח (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (שני) דווח ב"ידיעות אחרונות" כי רחלי פרנקל, אמו של אחד הנערים שנחטפו ונרצחו, תופיע מחר בבית משפט אמריקאי, במסגרת תביעה משפטית שהגישה המשפחה נגד איראן וסוריה, בטענה ששתי המדינות מימנו את פעולת הטרור שביצעו מחבלים מארגון חמאס.

רחלי פרנקל, אמו של נפתלי הי"ד, תעלה מחר על דוכן העדים בבית המשפט האמריקאי ותפרט בפני השופט את השתלשלות האירועים שהובילה לחטיפה ולרצח של בנה, נפתלי פרנקל הי"ד, יחד עם חבריו איל יפרח וגיל-עד שער הי"ד.

התביעה מבקשת מבית המשפט שיגזור על איראן וסוריה תשלום פיצויים של 340 מיליון דולר בשל המעורבות שלהן בטרור החמאס. 

הסיבה לכך שמשפחת פרנקל מגישה את התביעה בבית משפט אמריקאי הוא בשל כך שנפתלי היה אזרח אמריקאי.

בתצהיר שהגישה לבית המשפט כתבה פרנקל: "אני נעשית מבועתת רק מהמחשבה על הפחד שנפתלי עבר לאחר שהבין שנחטף ועל מה הרגיש וחשב באותו רגע שבו נורה. קשה לי לחשוב על חבריו של נפתלי חווים חוויות, כאשר הוא לעולם לא יזכה לחוות אותן".

נוסף על עדותה של האם השכולה, יעידו בבית המשפט בוושינגטון קצין מודיעין ישראלי וסוכן לשעבר של ארגון ה- CAA האמריקאי. כמו כן יוצגו בבית המשפט חומרים מודיעיניים, המוכיחים מעל לכל ספק כי איראן וסוריה מימנו באופן ישיר את חטיפת שלושת הנערים הישראלים.

על פי החומרים, איראן וסוריה העבירו כ-220 אלף שקל לחוליית המחבלים, על ידי הלבנתו באמצעות ארגון צדקה בשם "א-נור" הפועל ברצועת עזה.

התביעה, שהוגשה על ידי משפחת פרנקל היא אחת מתוך שורה של תביעות משפטיות שהגיש ארגון "שורת הדין" בארה"ב נגד ארגוני הטרור ונגד המדינות שמממנות אותם. בעבר, זכתה שירה ליבוביץ בת השש בתביעה של מאות מיליוני דולרים נגד איראן לאחר שנפצעה בפיגוע ירי שבוצע על ידי פעיל הג'יהאד האיסלאמי ב-2003. גם שלמה בן חיים, שנפצע בגיל 19 בפיגוע התאבדות שבוצע באוטובוס בגוש קטיף ב־1997, זכה במאות מילוני דולרים בתביעה שהוגשה באמצעות הארגון.

עו"ד דרשן־לייטנר, שמייצגת את משפחת פרנקל, אמרה אתמול כי "חטיפת הנערים לא הייתה מתבצעת ללא סכום של 220 אלף שקל שהיה נחוץ לחוטפים לצורך רכישת כלי הרכב וכלי הנשק לצורך ביצוע החטיפה. הם קיבלו את הכסף מעמותת צדקה של חמאס. שוב אנו עדים לכך שהכסף הוא החמצן לטרור, ואם נעצור את זרימת הכספים לארגוני הטרור נוכל להכריע את הטרור. איראן וסוריה הן אבות מימון ארגוני הטרור. אנחנו נמשיך להילחם בהן ולפגוע בהן בכל דרך אפשרית - ונביא אותן להבין שיש מחיר לדם יהודי".

תגיות:הנערים החטופיםהורי החטופיםרחלי פרנקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה