בריאות ותזונה

סובלים מפטרת ציפורניים? לסבתא יש פתרונות מעולים בשבילכם

מי שהתנסה פעם בחייו בחוויה הבלתי נעימה של פטרת ציפורניים, יודע לומר כי מדובר באחת התופעות הבעייתיות ביותר שעובר כמעט 'נצח' עד שמשיגים שינוי כלשהו לטובה במצבן. לפניכם טיפים לתרופות סבתא מעולות, ועוד טיפ 'טבעי' מרופא מומחה לפטרת ציפורניים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי שהתנסה פעם בחייו בחוויה הבלתי נעימה של פטרת ציפורניים, יודע לומר כי מדובר באחת התופעות הבעייתיות ביותר שעובר כמעט 'נצח' עד שמשיגים שינוי כלשהו לטובה במצבן. על מדפי הרפואה הקונבנציונאלית תמצאו עשרות תכשירים לטיפול בבעיה, חלקם אף מבטיחים 'הרים וגבעות'.

אם ניסיתם את התכשירים והם עזרו – מה טוב. אך אם דבר לא עזר לכם, נסו את השיטות המסורתיות שלפניכם, בהן השתמשו הסבתות שלנו בדור הקודם:

  • שמן עץ התה או שמן אקליפטוס: טפטפו מספר טיפות על האזורים הנגועים, פעמיים ביום ומדי יום. עסו את המקום עד להספגת השמן כליל, וחבשו.
  • תמצית זרעי אשכולית: יש למרוח על הציפורניים פעמיים עד שלוש ביום.
  • חומץ תפוחים אורגני ומים: שפכו כוס חומץ תפוחים לקערה, והוסיפו שתי כוסות מים. השרו את כפות הרגליים בקערה, למשך רבע שעה מדי יום.
  • שמן קוקוס: מרחו כמות נדיבה של שמן על כפות הרגליים, עד להספגה מלאה. רצוי לחזור על הפעולה כמה פעמים ביום.
  • שילוב של שמן לבנדר ושמן עץ התה: שפכו כל אחד מהשמנים אל תוך בקבוקון קטן, ביחס של 50 אחוז מכל אחד מהם.
  • אחרון חביב, טיפ שנתן לי רופא מומחה לפטרת ציפורניים: "מניסיוני בן 20 השנה, כל תרופות הסבתא טובות לטיפול במקרים ההתחלתיים. למקרים הקשים יותר, לכל הידוע לי, מה שעוזר הוא דבר אחד ויחיד: אקונומיקה". במידה והחלטתם להישמע לטיפ האחרון, יש לטבול את הרגליים בקערה של אקונומיקה טהורה (ללא מים), ולעשות זאת הרחק מילדים.
  •  ומה קורה במידה ו'ניסיתם הכל', ודבר לא הצליח? אזי, יכול להיות שמדובר בבעיה אחרת לגמרי – רצון והתמדה שמה. ועל מנת להצליח לפתור אותה, יש צורך ב'משחות' אחרות לגמרי. לחצו כאן לצפייה בהרצאתו של הרב ד"ר אייל אונגר, בנושא.

 

תגיות:רפואה טבעיתציפורנייםבריאותפטרתמשחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה