סגולות

להאיר את האור: אוסף סגולות לכל העניינים, לימי החנוכה

זמן זה של הדלקת נרות חנוכה, ידוע כשעת רצון גדולה וכזמן נעלה המסוגל לקבלת תפילות. על כן חשוב שננצלו כראוי, נתפלל ונודה לה' – על חסדיו וניסיו שבכל יום עמנו. לפניכם מדריך הסגולות לכל העניינים - שמירה, זיווג הגון, רפואה, פרנסה וזרע קודש. והבטחה מה'בן איש חי' למי שצפוי לו ניתוח או בדיקה חשובה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זמן זה של הדלקת נרות חנוכה, ידוע כשעת רצון גדולה וכזמן נעלה המסוגל לקבלת תפילות בכל העניינים. על כן חשוב שננצלו כראוי, נתפלל ונודה לה' – על חסדיו וניסיו שבכל יום עמנו.

לפניכם צרור של סגולות בנושאים שונים, שכדאי להתפלל עליהם מול נרות החנוכה:

1. החיד"א הקדוש אמר כי מול החנוכייה צריך לבקש על דבר אחד ויחיד: "אני רוצה לראות טוב באנשים, תעזור לי ותזכה אותי בעין טובה שתראה את הטוב בכל אדם ובכל דבר. שאראה את הטוב בעצמי ובזולתי, ואת הטוב שיש בניסיונות שאתה מזמן אל חיי".

מסופר כי בכל חנוכה נהג החיד"א לבכות, מתוך הצער שידו אינה משגת חנוכייה מהודרת מכסף. במקום זה, היה מסדר כוסות פשוטות שבמרכזן פמוט דמוי כסף – שלפחות השמש יהיה מהודר, ואמר כי להדר בחנוכייה יפה ובנרות העשויים משמן זית משובח – זו סגולה לקיבול התפילות, לחוכמה ולזיכרון בתורה ולבנים צדיקים.

2. סגולה לשמירה ולהצלה מפחדים: לומר את הפסוק "ויהיה נועם ה' אלוקינו עלינו, ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו"  בקול רם, במשך 7 פעמים. ואת הפעם השמינית לומר בלחש. מיד לאחר מכן לומר את פרק צ"א בתהילים 'יושב בסתר עליון' (הבן איש חי,הלכות חנוכה).

3. סגולה להיפקד בזרע קודש בר קיימא: בנר שמיני של חנוכה, לומר לפני בורא עולם: 'יהי רצון מלפניך, שכשם שדולקים פה 8 נרות – אזכה גם אנוכי למול את בני ביום השמיני' (הרבי מרוז'ין).

4. כל יום לאחר הדלקת נרות החנוכה: במשך חצי שעה, לא לעשות שום מלאכה ולהתרכז רק בהודיה ותפילה מול הנרות. ההבטה כשלעצמה, מסוגלת ביותר למחוק מראות לא צנועים שראינו ו'נקלטו' בזיכרון – היות ובנרות החנוכה גנוז האור שאדם הראשון השתמש בו, כדי לראות מקצה העולם האחד לקצהו השני.

5. חז"ל אומרים שבמהלך חצי השעה הראשונה שלאחר ההדלקה, ישנם 36 מלאכים שעסוקים בלקיחת פתקאות ה'תפילה' שלכם, ומעלים אותם היישר אל כיסא הכבוד של קודשא בריך הוא.

6. אמנם בשמיים מקבלים כל תפילה שנאמרת בכוונה, אך ישנה סגולה מיוחדת לכל הישועות לומר מזמורי תהילים לפי הסדר הבא:

מזמור צ' – לקרוא את הפסוק האחרון שבמזמור 'ויהי נועם' – שמונה פעמים.

מזמור צ"א – לקרוא את כל המזמור. יש הנוהגים לומר אותו יחד עם הפסוק שציינו בסעיף הקודם, במשך שבע פעמים. ובפעם השמינית אומרים אותו בלחש.

מזמור ל' – לקרוא פעם אחת.

מזמור ל"ג – לקרוא פעם אחת.

מזמור ס"ז – לקרוא פעם אחת, ולהשתדל שזה יהיה על פי צורת המנורה (המופיעה ברוב הסידורים).

מזמור י"ט – לקרוא פעם אחת.

מזמור ק' – לקרוא פעם אחת.

מזמור קל"ג – לקרוא פעם אחת.

בסוף המזמורים אומרים את הפסוקים הבאים:  

אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינֶךָ תַּתִּיר צְרוּרָה

קַבֵּל רִנַּת עַמֶּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא

נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדֶךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם

בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתֶךָ תָּמִיד גָּמְלֵם

חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ

יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ

שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת

בָרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ  לְעוֹלָם וָעֶד:

7. סגולה נוראה לביטול העיכוב בזיווג: בערב שבת של חנוכה לבקש בנרות שיזכה אותנו בבניין שלם. אם נפגשתם בשידוך יותר משלוש פעמים והוא בוטל, קבלו על עצמכם בהדלקת נרות החנוכה לקרוא קריאת שמע פעמיים: פעם אחת לפני השינה, ופעם אחת במשך היום. ולפני הקריאה יש לומר: "ריבונו של עולם, הריני מוחל לכל מי שהכעיס והקניט אותי". ויבקש שהקב"ה יסיר את כל העיכובים שיש, ויזכה אותו לבנות בית נאמן בישראל (מובא על ידי הרב אברהם הכהן, בשמם של המקובלים הצדיקים יעקב ויוסף אבוחצירא זצ"ל).

8. סגולה לפרנסה טובה: מי שיקנה ביום האחרון של חנוכה, את העלייה של 'זאת חנוכת המזבח' במינימום סכום של 'די' זהובים – יזכה בברכת שמיים, עד כדי כך שלא רק הוא, אלא גם כל זרעו אחריו, יזכה לברכה כל עוד יקיימו רצון הבורא ית"ש. אם יעשו כן, יתרבה ממונם ורכושם ויהא להם כל צרכם (לפי המובא בספר 'יקרא דעלמא' בשם ספרי הקדמונים).

9. סגולה להיפקד בזרע קודש בר קיימא: ב'זאת חנוכה' – שזה הנר השמיני של חנוכה, טוב לבקש על הריון ופריון בנקל – בין אם העקרים והעקרות יתפללו על עצמם, ובין אם אחרים יתפללו עליהם (בני יששכר – מאמרי חודש כסלו טבת, מאמר ב').

10. סגולה לרפואה: טוב לאסוף את השמן שנשאר בכוסיות מדי יום אל תוך צנצנת, ולהשתמש בו כסגולה לרפואת מכה כלשהי – כדוגמת מחלת השושנה. בתימן נהגו לקבץ את הפתילות ולסחוט אותן מיד לאחר החנוכה, כסגולה לרפואת מכות שונות (שולחן ערוך המקוצר – סימן ק"כ הערה נ'). בנוסף, מובא בשמו של ה'בן איש חי', כי מי שיש לו ניתוח או בדיקה חשובה לאחר חנוכה, יקבל על עצמו שלא לעשות כלל מלאכה באחד מימי החנוכה, ויבשר בשורות טובות.

תגיות:פרנסהרפואהסגולותזיווגילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה