חדשות יהדות

הגאון רבי משה שטרנבוך: "השריפות בגלל חילולי שבת"

הרב משה שטרנבוך שוחח עם תלמידיו על השריפות וקישר אותן לדברי המדרש: "אם אין אתם משמרים את השבת, אני מדליק בכם את האש". ויש לו עצה מיוחדת כדי להתחזק בשמירת שבת

הגאון רבי משה שטרנבוך (צילום: פלאש 90)הגאון רבי משה שטרנבוך (צילום: פלאש 90)
אא

הגאון רבי משה שטרנבוך נשא דברים ביום שישי לפני תלמידיו, ובין היתר התייחס לשריפות  הקשות המשתוללות בישראל.

הרב ציין: "חכמנו מלמדים אותנו ששריפות באות על חילול שבת, וכפי שמובא במדרש הגדול: 'אמר הקב"ה – אל תגרמו להדלקת אש במושבותיכם, שאם אין אתם משמרים את השבת כראוי, אני מדליק בכם את האש. דבר אחר – אמר הקב"ה אל תגרמו לי לשרוף בתי כנסיות ובתי מדרשות שלכם, שאם אין אתם משמרים את השבת כראוי אתם גורמים שיישרפו בתי מקדשיכם'.

וכך פירש האר"י הקדוש את הפסוק 'לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת' – על ידי שמירת יום השבת יתקיים בנו 'לא תבערו אש', כלומר - האש לא תבער. וכבר אמר החזון איש: 'אינני מפחד מפצצות, אני מפחד מחילולי השבת'. גם אנחנו לא מפחדים ממי שמצית את השריפות, אנו מפחדים מחילולי השבת שהם השורש והסיבה שגרמו לשריפות".

עוד ציין הרב: "בזמננו מתרבים חילולי השבת משבוע לשבוע, הם פותחים מסעדות וחנויות בשבת בפרהסיה, והשכינה מייללת מצער, ובשעה כזאת שבאות שריפות על עוון חילולי השבת, חובתנו להתעורר ולפעול למען קדושת השבת".

הרב גם הדגיש כי עיקר חובתנו להביט על עצמנו ולבדוק את מעשינו. כשנשאל מה עלינו לעשות, הוא השיב: "חובת כל קהילה לייסד שיעורים בהלכות שבת, כיוון שהמכשול בהלכות שבת מצוי מאוד. מוטל על כל אחד ללמוד הלכות שבת כראוי בכל שבוע, כדי שידע את המעשה אשר יעשה כדי לצאת מכל השאלות והחששות".

הרב גם הוסיף ודיבר על נושא המחאה: "חובתנו למחות על חילולי השבת מידי תקופה, ולהשמיע את זעקת היהדות, ותכלית המחאות אינה רק כדי למנוע חילול שבת, אלא גם כדי להנחיל את קדושת השבת אצלנו".

תגיות:חילול שבתשריפותהרב משה שטרנבוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה