כתבות מגזין

האב שחובק בת אחרי 30 שנות ציפייה: "לרגע לא התייאשתי, תמיד האמנתי שבורא עולם יזכה אותי"

במשך עשרים וחמש שנה התנדבו הרב יצחק וסימה פרץ בשבתות בבית החולים הדסה. השבוע ארע הנס הגדול, ובני הזוג זכו לחבוק תינוקת משלהם, לאחר כשלושים שנות ציפייה. הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי הדסה, אשר ליווה את הזוג לאורך הדרך, בשיחה מיוחדת ל'הידברות'

הרב יצחק מאיר פרץ (צילום: דוברות הדסה)הרב יצחק מאיר פרץ (צילום: דוברות הדסה)
אא

במשך כמעט שלושים שנה ציפו הרב יצחק וסימה פרץ לזרע של קיימא, וכשנודע השבוע על כך שנולדה לבני הזוג בת, השמחה הרקיעה גבולות. ולא, השמחה לא הייתה רק בקרב בני המשפחה והמכרים, אלא גם באינספור בתים ברחבי הארץ והעולם. כי הרב יצחק וסימה הם אנשים מוכרים מאוד. כל מי שאי פעם היה מאושפז בשבת ב'הדסה עין כרם' מכיר את בני הזוג אשר שוהים מידי שבת בהתנדבות בבית החולים; כל מי שהזדמן לו לשהות עמם, גם יודע עד כמה שהם מצפים ומייחלים לזכות בפרי בטן משלהם, והנה – הלא יאומן קרה.

רגע אחרי ההתרגשות הגדולה, פנינו לשוחח עם הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי הדסה, אשר ליווה את בני הזוג לאורך כל הדרך בטיפולי פוריות שונים. הוא היה עד לציפייה הממושכת, והשבוע גם לבשורה המשמחת ולהתרגשות הבלתי ניתנת לתיאור.

 

25 שנות חסד

"הכל התחיל עם חתונתם של בני הזוג פרץ, לפני עשרים ושבע שנה", מספר לנו הרב קליין, "בתום שנתיים לנישואיהם, כשהרב יצחק וסימה הבינו שיקשה עליהם להיפקד בפרי בטן, הם החליטו לקבל על עצמם קבלה משמעותית – בכל שבת הם יגיעו להדסה עין כרם כדי לנהל את הסעודות עבור החולים והמלווים שנמצאים איתם. הם קיוו שמתוך החסד שהם עושים - הקב"ה יגמול חסד גם איתם".

הרב קליין מציין כי הרב פרץ סיפר לו באחת ההזדמנויות שכאשר הם התחילו עם הפעילות הזו, הם היו בטוחים שבתוך שנה הם יזכו לחבוק ילד משלהם. הם כלל לא העלו בדעתם שהציפייה תהיה כל כך ממושכת. "ובכל זאת", הוא מדגיש, "במשך עשרים ושבע שנה לא היה אצלם רגע אחד של ייאוש. הרב פרץ אמר לי תמיד שהוא מאמין שריבונו של עולם עוד יזכה אותו, כי הקב"ה לא שוכח שום ברייה. היה ברור לו שזה יקרה, תמיד הייתה תקווה".

הרב משה קליין (צילום: דוברות הדסה)הרב משה קליין (צילום: דוברות הדסה)

וכאשר מדברים על שהייה ב'הדסה' בשבתות, מדגיש הרב קליין שמדובר ב-60 יום בשנה שבהם הזוג הנפלא מקפיד להגיע לבית החולים, כי בנוסף ל-54 השבתות הרגילות יש גם ימים טובים ומועדים. "במשך כל התאריכים האלו מגיעים בני הזוג כדי להתנדב – ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות, שבועות וגם ליל הסדר... תמיד הם כאן. בשנים הראשונות של הפעילות התארחו בסעודות שהם ארגנו כמה עשרות משתתפים, אבל בשנים האחרונות הציבור שומר המצוות ממלא את הדסה, בעיקר הודות לכשרות המהדרין שיש בבית החולים. כך יוצא שמידי שבת מגיעים כ-200 אנשים ובני הזוג מנהלים את הסעודות ביד רמה".

והוא גם מדגיש: "מדובר בתפקיד שאינו כולל רק את הגשת האוכל לשולחן, אלא דורש גם הקשבה לבני אדם שחלקם מרי נפש, מיוסרים או חולים. הרב פרץ מארגן זמירות שבת ותפילות לכל המשתתפים, ואילו רעייתו דואגת לכל צרכיהן של הנשים. הם עושים זאת באופן הטוב ביותר, עם כל כך הרבה שמחת חיים ואהבת הבריות. בדרך כלל מצטרפים אליהם גם עשרה בחורי ישיבה, שמסייעים בכל מה שצריך".

על המזון המוגש בסעודות, מציין הרב קליין שישנה עמותה האחראית, אשר מסרבת בכל תוקף לחשוף את שמה, ואילו בית החולים דואג למקומות לינה עבור כל האורחים – בבניין הישן של בית החולים. כך נוצר מצב בו מלווים ובני משפחות של חולים יכולים להגיע לשבת ולדעת באופן וודאי שיהיה להם היכן לישון ולאכול, חינם אין כסף.

ואיך הרב פרץ התמודד עם הציפייה במשך שנים כה ארוכות?

הרב קליין מדגיש שוב כי הרב פרץ הינו איש של אמונה. "במשך השנים הוא התברך מפיותיהם של אינספור אנשים – החל מגדולי ישראל שחלקם כבר נפטרו, אשר באו להתאשפז בהדסה, ועד לפשוטי העם. הוא היה מקפיד לבקש מכולם ברכות, וגם אמר לי פעם שהוא מאמין שתפילות של אדם פשוט, חולה ומיוסר, יש להן ערך עצום בשמיים. מתוקף תפקידו הרב פרץ גם היה נוכח בעשרות אם לא במאות יציאות נשמה של אנשים שבשניות האחרונות לחייהם ברכו אותו שהקב"ה יסייע לו. אין ספק שלתפילות הללו יש כוח עצום".

 

הבשורה הגיעה: "נולדה בת"

ביום שני השבוע, נודע לרב קליין על כך שהרב פרץ ורעייתו הגיעו לבית החולים, ושבקרוב יישמעו בעזרת השם בשורות טובות. "ירדתי אל הרב פרץ, אמרתי לו שכולנו אתו, ברכתי אותו ועליתי לחדרי כדי להתפלל עבורם", הוא מספר. "אחרי מספר שעות הוא כבר התקשר אליי והודיע שנולדה לו בת. בהמשך ירדתי לבקר אותם בתינוקייה, ובלי עין הרע – התינוקת בריאה ושלמה במשקל תקין, וגם האמא בריאה ומאושרת, שלמה ומתאוששת. ברוך השם הלידה עברה בסייעתא דשמיא בצורה החלקה ביותר, ובני הזוג ביקשו להודות מכל הלב לרופאים שליוו אותם לאורך כל השנים במרכז הרפואי בהדסה, שלא וויתרו והתעקשו איתם עד סוף הדרך".

האב פרץ, יחד עם מנכל הדסה, פרופ זאב רוטשטיין (צילום: דוברות הדסה)האב פרץ, יחד עם מנכל הדסה, פרופ זאב רוטשטיין (צילום: דוברות הדסה)

האם בני הזוג ימשיכו להתנדב בהדסה?

"הרב פרץ הבטיח לי שהם לגמרי מתכוונים להמשיך להתנדב גם הלאה", מבשר הרב קליין, "ולא רק זה, אלא גם הקידוש הגדול שהם יערכו בשבת הקרובה לרגל הולדת הבת יהיה בהדסה, וצפויים להשתתף בו מאות אורחים ומוזמנים. הרב פרץ הבטיח לי שהם ייקחו מספר שבתות של חופשה, ומיד אחר כך ישובו ביחד עם התינוקת להמשיך לנהל את הסעודות. כי הם רוצים לזכות לגדל את בתם מגיל אפס לעולם של גמילות חסדים".

תגיות:פוריותנסהדסההרב יצחק פרץחשוכי ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה