שבת

מיליון יהודים, 1150 ערים, קידושים ברוב עם, הבדלות והפרשות חלה המוניות - כך נראתה "שבת עולמית" 2016

בשבת האחרונה התקיימו בכל רחבי העולם אלפי אירועים במסגרת מיזם "השבת העולמית". על אף ההצלחה הגדולה של מיזם זה בשנים עברו, נראה כי השנה נשברו כמה שיאים. לפניכם סיכום המיזם לשנת תשע"ז, עד כמה שניתן לערוך אחד שכזה

  • י"ד חשון התשע"ז
(צילום: The Shabbat Project)(צילום: The Shabbat Project)
אא

15 משפחות במובלעת היהודית הזעירה בקנקון,  8,000 נשים באפית חלה המונית בבואנוס-איירס, 850 יהודים באירוע קבלת שבת מוסיקלית על חוף בונדי, קבלת שבת בספינת נופש באוקיינוס ​​האטלנטי, יהודי בודד בפקיסטן שהחליט לשמור שבת, ויותר מאלף ישראלים מכל הגוונים בסעודת שבת משותפת בתל אביב - הם רק חלק מהאירועים שהפכו את מיזם השבת העולמית לתופעה יהודית יוצאת דופן החוצה יבשות.

'שבת עולמית – The Shabbat Project' של שנת 2016 הגיעה השנהלמיליון יהודים, 94 מדינות ו-1,150 ערים ברחבי העולם, מתוכם 163 ערים ויישובים בארץ שלקחו בה חלק. האירועים התקיימו לא רק במהלך השבת עצמה, פרשת 'לך-לך', אלא גם באירועי הפרשת חלה המוניים שקדמו לה, והבדלות מוסיקאליות גדולות שהתקיימו עם צאתה.

(צילום: The Shabbat Project)(צילום: The Shabbat Project)
"ההתגייסות השנה ל 'שבת עולמית' הייתה רחבה מאי פעם", אומר הרב וורן גולדשטיין, יוזם והוגה מיזם 'שבת עולמית'. "זה ממלא סיפוק ומעורר השראה לראות כיצד המיזם חיבר בין למעלהממיליון יהודים. לראות איך יהודים מרחבי העולם, מרקעים שונים, עבדו בשיתוף פעולה כדי להפוך את הרגע המרומם הזה של אחדות יהודית לכך כך מיוחד. מספר עצום של יהודים שמרו שבת בפעם הראשונה בחייהם, ולא פחות חשוב מכך - התחברו לאנשים ששונים מהם ושאינם נפגשים עימם ביום יום".

להפתעתם של רבים, תל אביב הייתה מבין למעלה מ-100 ערים בישראל שלקחו חלק ב"שבת עולמית". במקומות רבים בעיר היה אפשר לראות שכנים מאותו בניין שהתאחדו ל"קידוש בנייני", ואף תושבי רחובות שלמים שהתאחדו לסעודת שבת משותפת. הרעיונות ליוזמות הללו נולדו בשנה שעברה ברעננה, אשר בשנה זו פעלו בה מוקדי הפרשת חלה לעולים בשפות שונות, סעודות שבת רבות משתתפים, וכמו כן קבלות שבת והבדלות מוסיקליות עם 2,000 משתתפים.

בכל הקשור לחו"ל, צרפת הייתה אחד הסיפורים הגדולים השנה, עם 19 ערים משתתפות, כולל פריז, שטרסבורג, גרנובל וניס. בפריז נערכה הבדלה מוסיקאלית המונית בהשתתפות הזמרים שלומי שבת וישי לפידות, אשר הופיעו מול 3,000 איש.

(צילום: The Shabbat Project)(צילום: The Shabbat Project)
כדי לתאם פרויקט עולמי בקנה מידה כזה, הצטרפו לרב גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה כ-6,000 שותפים ברחבי העולם, דוברי 8 שפות שונות. המיזם מונע כתנועה עממית, ולדברי מייסדו - זהו סוד ההצלחה שלו. 

בכל הקשור למסר העמוק שמיזם זה נושא עמו, אומר הרב גולדשטיין: "בשנת 2014 ו-2015, ועכשיו שוב ב-2016, בזכות העוצמה המיוחדת שיש לשבת, ראינו, בעזרת אנשים פרטיים וקהילות, שאפשר לעשות דברים גדולים. כולל דברים שקודם לכן לא נראו אפשריים. ראינו מחיצות נופלות, משפחות מתחברות, ורגשות עמוקים מתעוררים. הכל בזכות השבת. רעיונות גדולים יכולים לשנות את העולם, והעולם היהודי צריך אותם היום 'יותר מתמיד. 'שבת עולמית' היא רעיון אחד גדול - קוראת ליהודים בכל רחבי העולם לחשוב באומץ על עתידנו, ולהתחבר למרות המחיצות ששמנו בנינו. 'שבת עולמית' היא סיפור של חזרה לשורשים היהודיים, וחיבור מחודש ובריא עם המורשת שלנו".

תגיות:שבת עולמיתפרויקט השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה