סמארטפונים ואינטרנט

מחקר חדש מרתיע: תלות באינטרנט מסכנת את הילדים

מחקר חדש מזכיר את האמת הפשוטה: ילדים המפתחים תלות באינטרנט חשופים לסכנות משמעותיות, כדוגמת ביריונות רשת והרעה משמעותית בקשר עם ההורים

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אא

עבור רבים המכירים את הסכנות הטמונות ברשת, ממצאי המחקר הבא לא יחדשו הרבה, ובכל זאת: מחקר חדש מצביע על כך שלתלות היתר באינטרנט יש השפעה קשה על ילדים ברחבי העולם.

המחקר החדש נערך על ידי מכון Iconkids & youth עבור מעבדת קספרסקי. המחקר בדק 3,780 משפחות, שלהם ילדים בגילי 16-8. במהלך המחקר, התבקשו הילדים לסמן 1-10 בתחומים שונים בחייהם.

על פי ממצאי המחקר הסיקו החוקרים כי יכולתם של ילדים ללמוד ולתקשר עם חברים והורים נפגעת ככל שהם מתבגרים. ילדים שפיתחו תלות באינטרנט, ממשיכים החוקרים ומסבירים, מראים הרעה משמעותית ורבה יותר בתחום הקשר עם ההורים ככל שהם מתבגרים.

55% ממשתתפי המחקר הוגדרו כבעלי תלות באינטרנט. ילדים אלו הינם בעלי סבירות כפולה להסתיר מהוריהם את העובדה כי הם נחשפים לחומר שאינו הולם ברשת, ולעיתים אף נקלעים לפעילות מסוכנת ברשת.

במהלך המחקר גילו החוקרים כי בעוד 24% מכלל הילדים שאינם תלותיים באינטרנט מתקלו באיום סייבר, קרוב ל-50% מקרב הילדים בעלי התלות נתקלו באיום כזה. מכך מסיקים החוקרים כי ילדים שפיתחו תלות באינטרנט הם גם בעלי סבירות גבוהה יותר להפוך קורבן לבריונות סייבר (1% לעומת 7%) ואף של בריונות שאינה מקוונת (17% לעומת 6%).

בסיום המחקר, ציינו החוקרים כי אמנם "שימוש באינטרנט בקרב ילדים כיום הוא הנורמה", והוסיפו כי "לאלה שפיתחו בו תלות, הסיכונים וההשפעה השלילית יכולים להיות גבוהים פי שניים, או אפילו יותר".

החוקרים הוסיפו ומסרו כי "אף על פי שהם גדלים עם הטכנולוגיה, ילדים עדיין זקוקים לחינוך ולהכוונה בנוגע לשימוש ראוי ואחראי באינטרנט. חיוני כי הורים יפקחו וינטרו את הפעילות המקוונת של ילדיהם כבר מגיל צעיר, כדי למזער את הסיכונים שמולם הם עומדים".

תגיות:אינטרנטבריונות רשתתלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה