שבת

גם בבית שמש מתכוננים לקראת פרויקט השבת העולמי

מדובר בשבת חינמית לחלוטין, שבה יתארחו המשתתפים אצל משפחות שונות על פי בחירתם, ויחוו את החוויה הנפלאה של שמירת שבת כהלכתה. וזה עוד לא הכל

הפרשת החלה העולמית שנערכה לפני שנים ספורותהפרשת החלה העולמית שנערכה לפני שנים ספורות
אא

בשנת 2013 יצא לדרך 'פרויקט השבת העולמי', פרויקט ראשון מסוגו אשר חרט על דגלו לאחד יהודים מכל קצוות העולם תחת מטריית המצווה השייכת לכולנו – השבת.

בזכות יוזמתו הברוכה של הוגה הרעיון, הרב וורנר גולדשטיין – המכהן כרבה הראשי של דרום אפריקה, קצר הפרויקט הצלחה גדולה בארץ ובעולם ומאות אלפי יהודים, ביניהם סלבס רבים, שמרו את השבת. חלקם לראשונה.

בתחילה הקיף פרויקט השבת העולמי 10 ערים בדרום אפריקה לבדה, אולם עם הזמן הכה הפרויקט גלים והגיע לתודעת הציבור היהודי בעולם כולו. כיום, מנהיגים יהודיים מירושלים, אטלנטה, לונדון, בולטימור, אל-סלבדור, סידני ומקומות נוספים בעולם, הצטרפו לפרויקט החשוב ויזמו פרויקט שכזה בקהילתם.

גם השנה נערכות ערים שונות בארץ לקבלת פני ה'מלכה' – הלא היא שבת פרשת לך לך (השבת הקרובה, הבאה עלינו לטובה).

אחת התוכניות הסוחפות והמבוקשות ביותר היא השבת העולמית הנערכת ברמת בית שמש - בה תתקיים תוכנית 'שילוב' מיוחדת בין דתיים לחילונים. והמטרה, אחת היא:  קירוב לבבות, והתעלות רוחנית מיוחדת במינה. 

סעודות כיד המלך המלוות בעונג שבת 'רוחני' – דהיינו הרצאות בשלל נושאים שיועברו על ידי רבנים מן השורה, הם רק חלק קטן מהתוכנית הצפויה. "השבת הזו מתאימה לכל אחד, בעצם. חילונים, דתיים וכאלה שנמצאים בתחילת הדרך, ורוצים להתחזק יותר", אומר רפאל גנטשר, אחד ממארגני השבת הייחודית. למי שלא יודע נספר כי מדובר בשבת חינמית לחלוטין, שבה יתארחו המשתתפים אצל משפחות שונות (על פי בחירתם) ויחוו את החוויה הנפלאה של שמירת שבת כהלכתה.

אבל זה עוד לא הכל: לפני השבת, ביום חמישי, תיערך ברחבת קניון 'נעימי' הפרשת החלה העולמית הידועה (זכות מופלאה כשלעצמה) שבה צפויות להשתתף כ-600 נשים. המארגנים נערכים מבעוד מועד להצבת קערות ומוצרי הכנת העיסה עבור כל אישה שתגיע, ומי שתנחה את המעמד המרגש תהיה הרבנית אורית רייטר - אחת המשפיעות הידועות באזור. את העיסה לחלות (ארבע במספר) – תוכלנה הנשים לקחת הביתה בתום הטקס בתשלום סמלי.

תפילת ליל שבת המונית ומרגשת תיערך באותה רחבה, ולאחר צאת השבת תתקיים הופעה של אחד הזמרים הטובים והמוכשרים במגזר.   

גנטשר מוסיף כי השבת הזו חוצת מגזרים ומיועדת לכל מי ש'אש' אהבת ישראל ואהבת הבורא – בוערת בלבו. "כל אחד יכול למצוא את עצמו בשבת הזו, ולכל אחד יש מה לתרום לרעהו. אנחנו כאן בשביל לדאוג שהשבת הזו תהיה מן הטובות שתחוו, כזו שתשאיר לכם טעם לעוד", הוא מסכם. 

לפרטים נוספים על השבת העולמית ברמת בית שמש, צרו קשר במספר 053-5304398.

תגיות:הפרשת חלהזיכוי הרביםבית שמששבת עולמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה