חדשות יהדות

הסיפור שמטלטל את מגדל העמק: אחיו המנוח של הרב גרוסמן התגלה בחלום

אחיו המנוח של הרב גרוסמן ממגדל העמק התגלה בחלום הלילה וביקש: "יש לי חוב של 100 שקלים, סדרו אותו בבקשה עבורי כדי שאצליח לעלות שבעה רקיעים". כל הפרטים ממקור ראשון

הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק (צילום: פלאש 90)הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק (צילום: פלאש 90)
אא

 

בימים אלו יושבים שבעה בביתו של הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, על פטירת אחיו – רבי יוסף גרוסמן שהלך לעולמו בשבוע שעבר.

אתמול (יום ראשון) התפרסם בשבעה סיפור מדהים ומטלטל. זה התחיל כאשר הרב נפתלי נוסבוים, גיסו של הרב יצחק דוד גרוסמן, התקשר אליו וסיפר שהוא מתכנן לבוא לנחם אותו הערב. הרב נוסבוים הוא דיין בשבעה בתי דין ומוסר מידי שבוע עשרות שיעורי תורה. הרב גרוסמן אמר לו מיד: "כל דקה שאתה מבזבז מזמנך היא הפסד של לימוד תורה, ולכן אשמח אם לא תגיע לנחם, ובמקום זה תלך למסור את השיעור".

הרב נוסבוים אכן נענה להצעה והלך למסור את שיעורו הקבוע בירושלים, אלא שבסיום השיעור הוא שומע להפתעתו את אחד המשתתפים שח לחברו: "אני מוכרח להשיג את הרב יצחק דוד גרוסמן, ולא יודע איך". מיד הוא נעמד לצדו והודיע: "אני גיסו של הרב גרוסמן, מדוע אתה זקוק לו?"

וכאן סיפר היהודי סיפור מפתיע: הוא נכח באותו יום בשיעור של הרב יצחק האדיה מישיבת השלום ושם סיפר הרב האדיה על כך שהתגלה אליו בחלום יהודי שהזדהה בשם יוסף גרוסמן, ואמר שהוא נשאר חייב 100 שקלים לדוד אוחיון ממגדל העמק, ובשל כך לא נותנים לו לעלות שבעה רקיעים, בטרם שהוא יסדיר את החוב.

הרב האדיה לא הכיר את ר' יוסף גרוסמן, אבל הוא ביקש מיד ממי שיכול לאתר עבורו את אחיו, רבה של מגדל העמק, כדי להגיע בעזרתו לאותו דוד אוחיון.

המשכו של הסיפור הוא לא פחות מאשר מטלטל: הרב נוסבוים התקשר באותו רגע לאשתו של הרב גרוסמן והיא השיגה עבורו את מספר הטלפון של דוד אוחיון. הוא יצר אתו קשר ואוחיון הגיב בהפתעה: "נתתי לר' יוסף מספר פעמים כסף, אבל אמרתי לו תמיד שזה במתנה גמורה".

שיחת הטלפון הסתיימה, אבל כעבור כמה רגעים התקשר אוחיון לרב נוסבוים כשהוא נסער. "אשתי מזכירה לי", הוא אמר, "שבשבוע האחרון, ממש ימים ספורים לפני פטירתו של ר' יוסל הוא ביקש ממני שאלווה לו סכום כסף ואמרתי לו שייקח, אבל שלא ישכח להחזיר". כשבדק אוחיון בכמה כסף מדובר הוא גילה כי הסכום עומד על 100 שקלים בדיוק.

באותם רגעים הוא קרא: "אני מוחל במחילה גמורה ליוסף בן ישראל הנולד מהאישה גוטה פערל, והוא אינו צריך להחזיר לי דבר".

למרות זאת, הרב גרוסמן שלח את בני ביתו שישלמו לדוד אוחיון סכום של 100 שקלים, כדי שדבר לא יצער חלילה את הנפטר.

תגיות:חלוםהרב גרוסמןמגדל העמק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה