דיכאון וחרדות

קבלו את הרשימה: המכונים שמציעים טיפול נפשי לציבור שומר המצוות

אנשים רבים הסובלים מבעיות נפשיות מוצאים את עצמם ללא כל טיפול, כשהם חוששים לפנות למרפאות שאינן הולמות את השקפתם ואינם מוצאים מענה מקצועי לבעיותיהם. לא עוד! כיום יש מכונים ומרפאות המתאימים לקהל הדתי והחרדי. להלן הרשימה

אא

נפתח בשאלה טריוויאלית: כאשר לאדם כואב הגב, למי הוא הולך? לאורתופד כמובן; אם יש לו בעיה בגרון הוא פונה לרופא אף אוזן גרון; אם צצה פריחה על פני עורו הוא פונה לרופא עור. כל זה ברור ופשוט. אבל כאשר יש לאדם בעיה נפשית, העסק הופך להיות כבר מורכב. הרבה יותר מורכב.

אתה יכול לסבול מדיכאון אך לא לקבל לכך שום הבנה מהסביבה; את יכולה לחוש חרדה עוצמתית, בצורה שמשתקת אותך לחלוטין ולא מאפשרת לך לפעול, ובכל זאת לא למצוא אף אחד שיכול להבין אותך, וברגע שלא הולכים לטיפול מתאים, אז זה משפיע לא רק על החולה עצמו, אלא גם על סביבתו ומשפחתו.

כי מחלת נפש, כפי שיודע מי שמכיר את העולם הזה מקרוב, היא אחת הבעיות הכאובות ביותר איתן מתמודדת משפחה. ניתן גם לראות כי בניגוד למחלה פיזית, פגיעה נפשית נתפסת בטעות בציבור כדבר מסוכן בהרבה, חשוך מרפא, מבהיל ולא מוכר, היוצר מידית דחייה ובושה.

הבושה הרבה היא זו שפעמים רבות מונעת מאנשים לגשת לטיפול מתאים, אך זו אינה הסיבה היחידה לכך. במשך השנים היו גם גורמים נוספים שמנעו לגשת לטיפול נפשי. בין היתר זה היה מכיוון שלא היו טיפולים המתאימים באופן מיוחד לאדם שומר המצוות, לא היו בתי חולים עם מחלקות אשפוז מתאימות, וגם לא הייתה הבנה לצרכים שיש לאדם שומר מצוות שזקוק לטיפול שיהלום אותו.

אט-אט החלה להיראות מהפיכה בתחום, ובמשך השנים האחרונות קמו מספר גופים ומכונים שונים המציעים טיפול באופן מיוחד וייעודי לאדם הדתי והחרדי. קיבצנו כאן את הרשימה, ואנו מבקשים: אם ידוע לאי מי מהקוראים על מכון נוסף העוסק בטיפול ייעודי לקהל שומר המצוות, אנא ידעו אותנו, ונוסיף אותו לרשימה, לתועלת הרבים.

 

המוסד המטפל: משרד הבריאות (באמצעות קופות החולים)

מה מציעים?

כל קופה מפעילה מרפאות ונקודות שירות המספקות שירותי בריאות נפש בתוך מרפאות רגילות של קופת חולים ובנוסף גם מאפשרת למבוטחיה לקבל שירות במרפאות בריאות נפש ממשלתיות. הן הקופות והן משרד הבריאות משקיעים מאמצים בהתאמת השירות לאוכלוסייה הדתית והחרדית, הן באמצעות שילוב אנשי מקצוע דתיים ביישובים עם רוב דתי, והן באמצעות הכשרות אנשי מקצוע להכרה ולהתמודדות עם אתגרי השונות התרבותית.

כמה זה עולה?

מגוון שירותי בריאות הנפש ניתנים דרך הקופות, כחלק מסל השירותים, בעלות מינימלית של השתתפות עצמית רבעונית של 25 עד 35 שקלים לכל שלושה חודשים.

איך יוצרים קשר?

פרטים על המרפאות ועל הסדרי הבחירה של כל קופה ניתן לקבל ממוקדי הקופה ובאתרי האינטרנט של הקופה.

שירותי בריאות כללית: *2700 או 039405350

מכבי שירותי בריאות: *3555 או 1700505353

קופת חולים לאומית: 1700507507

קופת חולים מאוחדת: *3833 או 0772703756 או 12223822

 

המוסד המטפל: עמותת בית חם

מה מציעים?

מטרתה של עמותת בית חם הפועלת כבר משנת 1997 היא לספק שירותי אבחון, ייעוץ ושיקום וטיפול לאוכלוסיית בריאות הנפש. כחלק מכך היא מפעילה רשת של מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ, ובסך הכל צוות העמותה מלווה כ-1200 משתקמים עם נכות נפשית במסלולי תעסוקה מגוונים כמו: מועדון תעסוקתי, תעסוקה נתמכת, ועוד. העמותה גם מפעילה מגוון תכניות המסייעות למניעה, לטיפול ולשיקום.  יש מרפאות בקהילה ואף מגוון תכניות שיקומיות תעסוקתיות.  בית חם נותן מענה ליותר מ- 60,000  פניות בשנה.

בבית חם קיימת גם תכנית המיועדת דווקא לקהל הרחב (שאינם סובלים מבעיה נפשית) בכללם אנשי הוראה, צוותי חינוך, הורים ובני משפחה של מתמודדים.

היכן ניתן לקבל את הטיפול?

מערכי השיקום מצויים ב-57 אזורים ברחבי הארץ, והמרפאות קיימות בערים: בני ברק, ירושלים, אלעד, מודיעין עילית, בית שמש, זיכרון יעקב ואשדוד.

מי הצוות?

כל הצוות הינו מדופלם ובעל תואר שני. הוא כולל פסיכיאטרים, פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, עו"ס ותרפיסטים.

כמה זה עולה?

כל הטיפולים חינם ובסבסוד של המדינה וקופות החולים. למבקשים דווקא טיפול פרטי הטיפול בתשלום.

איך יוצרים קשר?

מוקד ארצי -  1599510550

 

המוסד המטפל: מרכז מגן

מה מציעים?

עמותת מגן הוקמה בשנת 1997 על ידי הגב' הניה לוברבום, שזיהתה את הצורך הדחוף לפתרון המצוקות הנפשיות במגזר החרדי. כיום מציעה העמותה כ-40 אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר מטפלים בכל שבוע בממוצע ב-250 מבוגרים וילדים הזקוקים לעזרה.

בנוסף הקימה מגן בשיתוף משרד הבריאות, מרכז מידע הנותן מענה טלפוני לכל שאלה המתעוררת בתחום בריאות הנפש, מידע על אופי ההפרעה, ההתמודדויות, הזכויות ודרך השיקום. בכל חודש נענות במוקד המאויש על ידי מתנדבים ואנשי מקצוע כ-1200 פניות.       

היכן ניתן לקבל את הטיפול?

הטיפול ניתן בערים: ירושלים, בית שמש, ביתר, בני ברק, באר שבע ואשדוד.

מי הצוות?

אנשי המקצוע הם: פסיכולוגיים קליניים, פסיכולוגיים חינוכיים, עובדים סוציאליים בעלי תואר שני ופסיכותרפיסטים באומנות ובבעלי חיים. המטפלים במגן, שומרי מצוות, פועלים מתוך מסירות ותחושת שליחות עליונה ושומרים על דיסקרטיות מלאה. כל שאלה הלכתית מופנית לגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד שערי הוראה בני ברק.                                                          

כמה זה עולה?

טפולים פסיכולוגיים בעלות של 220-300 שקלים לפגישה, תרפיות 120-200 שקלים  לפגישה. יש השתתפות של מאוחדת שיא ושל קופת חולים כללית. מרכז מידע ארצי לקבלת מידע בתחום בריאות הנפש ללא תשלום.

יצירת קשר:

ירושלים: 025000497, בית שמש: 0504144288, ביתר: 025803461, בני ברק: 026501338, באר שבע: 0527680313, אשדוד: 088521307

 

המוסד המטפל: מרכז בריאות הנפש של בית חולים מעיני הישועה

מה מציעים?

מרכז בריאות הנפש של מעיני הישועה הוקם בינואר 2004 על ידי מייסד ונשיא המרכז הרפואי מעיני הישועה ד"ר משה רוטשילד, בשיתוף משרד הבריאות, במטרה לתת מענה וטיפול בתחום בריאות הנפש בקהילה. מרכז בריאות הנפש שם לו למטרה להעלות את המודעות לבריאות הנפש בקהילה ולצמצם סטיגמות ודעות קדומות. הוא נותן מענה לצרכי המטופלים תוך שמירה על הערכים עליהם הם אמונים מתוך הבנה עמוקה של השקפת עולמם ואורח חייהם.

במעיני הישועה מדגישים ומציינים: "מהנתונים שבידינו עולה כי כ - 65% מהמבוגרים הפונים לטיפול במרפאות של מרכז בריאות הנפש וכ- 70% מקרב הילדים, לא היו פונים לטיפול במרפאות אחרות שאינן תואמות לצרכיהם המיוחדים ולאופי חייהם".

מיהם אנשי המקצוע?

ישנם אנשי צוות מהשורה הראשונה הכוללים: פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים באמצעות בעלי חיים, תרפיסטיות באומנות, תרפיה במוזיקה, מטפלים בפסיכודרמה, תרפיה בתנועה, ריפוי בעיסוק, אחות, מטפלת באומנות ועוד. למקסום תוצאות הטיפול מקיים צוות המרפאות פגישות עדכון קבועות עם אנשי חינוך, רבנים ומנהלי המוסדות גורמים נוספים רלבנטיים מהקהילה.

השירותים שניתנים במרכז:

קבלה ומיון, מחלקות אשפוז נפרדות לגברים ונשים, מחלקת אשפוז לילדים ונוער, אבחון, טיפול, ייעוץ ומעקב צמוד אבחון פסיכודיאגנוסטי, קבוצות תמיכה ומסגרות טיפול למטופלים ובני משפחותיהם, הנחיית הורים, פסיכותרפיה, טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), מרכז לטיפול באנורקסיה, מרכז לטיפול אנטיבפרסיכית (דיכאון לאחר לידה), מרכז ייעוץ לשידוכים, ועוד.

כמה זה עולה?

גם המרפאות, גם טיפול היום וגם האשפוז ניתנים בחינם, במימון משרד הבריאות ו/או קופות החולים.

יצירת קשר:

03-5771111

תגיות:בריאות הנפשחולי נפש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה