הריון ולידה

המחקר מוכיח: תרופת הסבתא הזו, מזרזת משמעותית את הלידה

ד"ר רונית גלעד, רופאה בכירה במערך הגניקולוגי של בית החולים 'הדסה' הר הצופים, ביצעה מחקר על תרופת סבתא נפוצה, וחזרה עם ממצאים מעניינים: התרופה אכן מסייעת בזירוז לידה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך שנים רבות, תרופה טבעית אחת מני רבות נחשבה אצל הסבתות ליעילה במיוחד כשמדובר בהריון ולידה. כיום, לאחר שרופאה מ'הדסה' הר הצופים קיבלה יוזמה וחקרה את התרופה, היא מאשרת כי יש ביסוס מדעי לשמן הקיק, וכי הוא אכן עוזר משמעותית בזירוז לידה.

במסגרת המחקר, בדקה ד"ר רונית גלעד – רופאה בכירה בקרב מיילדות ומערך הגניקולוגיה ב'הדסה' – 81 נשים בהריון בעלות עובר אחד, ובדרגת סיכון נמוכה. הנשים חולקו לשתי קבוצות, שבמהלך הלידה קיבלו כל אחת שתי תרופות טבעיות: הקבוצה האחת קיבלה 60 סמ"ק של שמן קיק, ואילו השנייה קיבלה פלסיבו (שמן חמניות) המעורבב עם מיץ תפוזים.

 

התוצאות: הליך לידה קצר יותר, וללא מצוקה מיוחדת אצל היולדות

הניסוי המעניין הניב תוצאות מעניינות עוד יותר: רוב הנשים שנטלו את שמן הקיק, ילדו בהליך לידה קצר יותר מהנשים ששתו את הפלסיבו.

ממצאים אלו הפתיעו גם את ד"ר גלעד, שמעידה כי "מתוצאות המחקר שלנו מסתבר כי שמן קיק הוא חומר יעיל לזירוז לידה". לדבריה, במחקר לא נצפתה מצוקה מיוחדת אצל אותן נשים שנטלו את שמן הקיק, או אצל התינוקות שנולדו להן.

וזוהי בהחלט סיבה לשמוח, שכן "מקדם הבטיחות של האם והיילוד הוא נר לרגלינו", אומרת ד"ר גלעד.

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:הריוןזירוז לידהבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה