חדשות בעולם

נס בטקסס: התינוקת נולדה פעמיים - ושרדה

האם ניתן להוציא עובר מרחם אמו, ולהחזירו אליו להמשך הריון? המקרה שלפנינו מוכיח שכן. כי כשהקב"ה רוצה - שום דבר לא יעמוד בפניו. גם לא רופאים שמכריזים על סיכויי הצלחה קלושים

התינוקת של באומר, שנולדה בשבוע האחרון (צילום מסך יוטיוב)התינוקת של באומר, שנולדה בשבוע האחרון (צילום מסך יוטיוב)
אא

היה זה בוקר רגיל, כשההריונית מרגרט באומר ניגשה לבדיקת האולטרסאונד שלה בשבוע ה-16 להריונה. כשהבעת פניהם של הרופאים הרצינה פתאום, הבינה באומר שאין מדובר בבדיקה רוטינית גרידא. "הם ראו משהו בסריקה, אז הרופא נכנס לחדר ואמר לנו שמשהו ממש לא בסדר עם התינוקת שלנו, ושיש לה סוג מסוים של גידול. זה היה הלם מוחלט, ופחד בל יתואר", משחזרת האם.

מדובר בגידול שמתפתח לרוב לפני הלידה, וצומח מתוך עצם הזנב של התינוק. "זהו הגידול השכיח ביותר שאנו רואים בתינוק בן יומו", מסביר ד"ר דארל קאס, הרופא המטפל במקרה. "ולמרות שזה הנפוץ ביותר שאנחנו רואים, זה עדיין די נדיר".

למרות שכיחותו, כשמדברים על מספרים - הגידול הזה מתרחש באחת מכל 35,000 לידות, ובעיקר אצל בנות.

לדברי ד"ר קאס, חלק מהגידולים במשפחה הזו יכולים להיות מאוד נסבלים ולהיות מטופלים לאחר שהתינוק נולד, אולם במקרה הזה - הנסיבות הביאו לכך שהגידולים כבר סיכנו את העובר בבעיות מבעיות שונות, בעקבות חסימה במסלול זרימת הדם. "ההתפתחות של הגידול הספציפי הזה נובעת מכך שהוא מוצץ את זרימת הדם מהתינוק", מסביר ד"ר קאס. "ומכיוון שגם התינוק בעצמו מנסה לצמוח, נוצרת מעין תחרות בעייתית ביניהם. במקרים בהם הגידול מנצח בתחרות - הלב של העובר קורס, והתינוק מת".

זו הסיבה שבגינה החליטו הרופאים את ההחלטה התקדימית - ליילד את העובר בטרם זמנו, לנתח אותו ולהחזירו לרחם להמשך גדילה. "הרופאים הכינו אותי לכך שהאפשרות הזו לא תהא קלה, ושסיכויי התינוקת לשרוד הם די עגומים", אומרת באומר. "התינוקת הייתה בסך הכל בת 23 שבועות, וזו הייתה החלטה לא קלה עבורנו, אבל ידענו שזו הדרך היחידה להציל אותה, ולאפשר לה להיוולד בצורה בריאה".

לבסוף נפל הפור, וד"ר קאס ושותפו ניגשו למלאכה. הם יילדו את העובר מתוך רחמה של באומר, ובסוף ההליך המפרך, הוחזר העובר אל הרחם - להמשך ההריון. מעניין לציין כי העבודה על העובר עצמו, ארכה לא יותר מעשרים דקות. מרבית העבודה הייתה על הדיוק בביצועי החתכים והתפרים, שישמרו על בריאותה של האם ויוציאו אותה מכלל סכנה. 

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

בפעם השנייה, חודש יוני השנה, נולדה לינלי הופ (תקווה) בניתוח קיסרי - ונלקחה היישר לטיפול נמרץ ילודים, להערכת מצב. היא עברה סדרה של בדיקות שנועדו לשלול הימצאות של שרידי גידולים, ובסופן הוכרזה כבריאה ושלמה."זה סוג של נס כשאתה מסוגל לפתוח את הרחם ככה, ולאטום את הכל בחזרה, למצב הקודם", אמר ד"ר קאס להוריה, לפני שנשלחה התינוקת המתוקה לביתה. "ניסים כאלו אמנם לא מתרחשים לעתים קרובות, אבל ניסים אחרים מתרחשים לעינינו מדי יום", אמר. 

תגיות:לידההריוןנסהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה