חדשות בארץ

נער ישראלי נהרג מירי בגבול מצרים

תקרית ירי בגבול מצרים: נער שהועסק מטעם משרד הביטחון נורה למוות בגבול מצרים. האב מאשים את מדינת ישראל: "הפקרתם למוות את בני"

הנער שנהרג (צילום: באדיבות המשפחה)הנער שנהרג (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

"מדינת ישראל הפקירה את בני", כך טען הערב (שלישי) אביו של נימר אבו עמאר בן ה-15 אשר נהרג היום בצהריים מירי בגבול מצרים.

הנער שהתגורר בלקייה עבד באזור הר חריף, כאשר הועסק על ידי חברה אזרחית לצורך עבודות תחזוקה של גדר הגבול. רק בימים האחרונים הוא החל לעבוד במקום. הירי לעברו נעשה מעבר הצד המצרי שפתח באש אל עבר צוות של עובדים שעסקו בתיקון הגדר של הגבול. בעקבות הירי הוזעקו למקום כוחות צבא והצלה רבים והנער פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך מותו נקבע מיד עם הגעתו אל בית החולים.

האב, בסאם, תקף בתגובה את צה"ל וטען שכוחות הצבא לא היו במקום באותו זמן, והם הפקירו את הפועלים. "צה"ל היו צריכים להשיב אש", טען האב, "עבדתי שם ואני מכיר את הגזרה. כשיש עבודה יש ליווי. למה הם נטשו את המקום? העובדים קיבלו תדריך בתחילת העבודה, אבל לא היה ליווי של הצבא. הם הגיעו רק לאחר הירי ולא השיבו אש".

האב סיפר על כך שכל הפועלים במקום הם בני אותה משפחה, והקבלן שמעסיק אותם הוא קרוב משפחתו. האב גם ציין: "המשפחה שלי לקחה את בני למעבר והיא זו שגם חילצה אותו. יכלו למות הרבה יותר אנשים. איפה ראש הממשלה? איפה שר הביטחון? הצבא הפקיר את החבר'ה שעבדו שם".

בצה"ל ציינו טענות הפוכות, והם אמרו שהעובדים דווקא לוו בכוח אבטחה. הם גם הוסיפו כי הם חוקרים את נסיבות האירוע ופועלים יחד עם צבא מצרים, תוך ניסיון לזהות את המקור לירי. בין היתר נבדקת האפשרות כי גורמי ביטחון מצריים חשדו שהנער הוא מחבל וירו בו בשוגג.

ממשרד הביטחון נמסר: "משרד הביטחון משתתף בצער המשפחה. אבו עמאר הועסק על ידי קבלן משנה של חברה שזכתה במכרז לאספקת עבודות אחזקה בגדר הגבול עם מצרים. המשרד פנה לחברת האחזקה הזכיינית על מנת לקבל את פרטיו של העובד, לרבות גילו, על מנת שיוכל להמשיך בבדיקת האירוע".

תגיות:גבול מצריםנימר אבו עמאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה