חדשות יהדות

סערה בירושלים: האם העירייה ביטלה אירוע בשל הצבת מחיצה?

אירוע הקפות שניות שהיה אמור להתקיים במוצאי שמחת תורה עוכב במשך שעה ארוכה, האם הדבר קרה בשל כפייה חילונית? תלוי את מי שואלים 

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

כפייה חילונית בירושלים? אירוע הקפות שניות שהיה אמור להתקיים אתמול (מוצאי שמחת תורה) באצטדיון בירושלים הצליח לעורר סערה לא פשוטה. הכל התחיל כאשר המשטרה עיכבה את תחילתו של האירוע בו היו אמורים להופיע יונתן ואהרן רזאל, וכתוצאה מכך אלפי בני אדם נאלצו להמתין על יד השערים מבלי להיכנס.

בתחילה נפוצה שמועה על כך שהסיבה לעיכוב היא המחיצה שהוקמה בין הגברים לנשים ויצרה כביכול 'הפרדה מגדרית' האסורה על פי החוק, אלא שכאשר הופעל לחץ על המשטרה, היא פתחה את השערים והודיעה שהסיבה לעיכוב כלל לא הייתה קשורה להפרדה, אלא נבעה מבעיות בטיחות שלא התקבל עליהן אישור של מהנדס העירייה.

אלא שבזאת לא תמה הסערה, שכן כלי תקשורת שונים דיווחו היום (שלישי) על כך שגם בקרב הנציגים החרדיים בעירייה יש הטוענים כי מדובר בניסיון של כפייה חילונית. לדבריהם אין זו הפעם הראשונה בה העירייה מאלצת אירועים וארגונים לבטל את המחיצות באירועים המוניים. כמו כן נודע כי מפיק האירוע זומן לשימוע במשטרה, אך לא ברור בשלב זה מהן האשמות נגדו – האם ליקויי בטיחות (כפי שטענה בתחילה המשטרה) או הפרדה מגדרית.

יצוין כי גם בערים נוספות ברחבי הארץ התרחשו בחודשים האחרונים מקרים דומים בהם נמנעו אירועים ברגע האחרון (כמו המופע 'מרימים לכיפור' בתל אביב) בשל הטענה על הפרדה או על הדרת נשים. הדבר אבסורדי במיוחד, כיוון שאומנם מזה כמה שנים קיים חוק האוסר הפרדה באירועים, אלא שבמסגרת החוק מותר לקיים אירועים בעלי אופי דתי בהפרדה מלאה. הסיבה שאותם אירועים נמנעו היא מכיוון שהיו כאלו שפקפקו בכך שהם נחשבים ל'בעלי אופי דתי'.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת על פי החוק. האירוע אתמול לא אורגן בידי העירייה, ומדובר בדרישות מטעם המשטרה"

מהמשטרה נמסר: "מהנדס בטיחות מטעם המארגנים אשר חתם על תכניות הבטיחות לאירוע הגיע למקום ומנע את פתיחת האירוע בגין אי עמידה בתכנית הבטיחות שנקבעה מראש. לאחר שהמארגנים תקנו את ליקויי הבטיחות אפשר מהנדס הבטיחות את פתיחת האירוע".

תגיות:שמחת תורההקפות שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה