חדשות יהדות

ההתגלות בחלום הוכיחה: לצניעות יש משמעות גם לאחר המוות

במשך שנים קיבלה יפית על עצמה להקפיד על צניעות לרפואת אמה, אלא שלאחר פטירת האם התרופפה ההקפדה על כך. התגלות מטלטלת של האם בחלום הוכיחה לה: לצניעות יש משמעות עבורה, גם לאחר המוות

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

את הסיפור המטלטל הבא הביא באוזנינו יפית, אחת מהגולשות באתר 'הידברות'. "אמי חלתה לפני מספר שנים במחלה הקשה", כך פתחה בסיפורה, "והחלטנו, כל אחת מבנות המשפחה לקבל קבלה לרפואתה, על אף שלא כולן שומרות את כל המצוות. מכיוון שאמא שלי הייתה אישה צדיקה מאוד שזכתה לשנות את הבית מקצה לקצה, הרגשנו כולנו מחויבות להתאמץ למענה: האחת קיבלה על עצמה לכסות את הראש בשבת, השנייה החליטה שלא ללכת עם אדום זועק, ועוד, ועוד.

אני בתור שומרת מצוות קיבלתי על עצמי לגרוב גרביים יותר אטומים ממה שהייתי גורבת עד אז. מ-20 דנייר עברתי ל-40 דנייר. ככה במשך כל השנים האחרונות, עם כל הקושי, תמיד אמא שלי עמדה מול עיניי והקפדתי על הקבלה שלי, כי רציתי רק את טובתה ורפואתה.

"אחרי שנים של ייסורים, נפטרה אמי לפני כמה חודשים", ממשיכה יפית לספר, "ומאז היה לי קשה מאוד ונכנסתי למעין 'משבר רוחני'. בין קושי לקושי גם התחלתי ללכת בלי גרביים, גם כשהחצאיות היו קצרות ובכלל לא הרגשתי שיש בכך בעיה".

אלא שהטלטלה התרחשה במוצאי ראש השנה האחרון: "התקשרה אליי אחת מגיסותיי, מהצד של בעלי. מדובר בגיסה שכלל לא ידעה על הקבלה שקיבלתי בזמנו, וגם לא על הקושי והזלזול בעניין הגרביים. היא סיפרה לי בהתרגשות: 'חלמתי על אמא שלך בראש השנה, לפנות בוקר. בחלום היינו באיזו סמטה אני ואת, עם גרם מדרגות תלול. אמא שלך למעלה על כיסא גלגלים ואנחנו למטה. שאלתי את אמא שלך: 'למה את לא יורדת?' והיא אמרה: 'הרגליים שלי כואבות, אני לא יכולה ללכת, תעזרי לי'. רציתי לעזור לה, אבל היא כל הזמן נקבה דווקא בשם שלך, היא רצתה שאת תעזרי לה".

יפית גם מציינת כי גיסתה תיארה וסיפרה איך אמא שלה נראתה בחלום: היא הייתה צנועה כתמיד, לבושה עם כיסוי ראש מלא ושמלה צנועה ורחבה, עד הקטע של הרגליים. משם היא הייתה חשופה, וזה בלט. "גיסתי סיימה לספר לי על החלום ואז שאלה אותי בתמימות: אולי כדאי שאת ואחותך תתחזקו קצת בעניין של החצאיות או הצניעות? אני לא יודעת מה זה אומר...'

"אבל אני בלב ידעתי טוב מאוד מה זה אומר", מדגישה יפית, "ועוד לחלום כזה דבר בראש השנה... השם ירחם עליי שככה ציערתי את אמי המנוחה".

את דבריה חותמת יפית בדמעות: "אני מספרת את הסיפור הזה שנתחזק ונבין שכל דבר שאנו עושים מרעיש את השמיים. כי לפי מה קובעים את דרגתם של המתים בעולם האמת? הרי המת כבר לא יכול לעשות מצוות ולשנות את המצב, אלא שבודקים אחרי הבנים והבנות שלו. מה השארת בעולם? כיצד הם הולכים ומה הם עושים? הלוואי ונזכה לחזור בתשובה אמתית. ולגרום נחת לבורא עולם ולהורינו גם במותם".

תגיות:צניעותמוותחלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה