לאישה

זה קלי ואנווהו: רעיונות מרהיבים לקישוטי סוכה

נחמה איצקוביץ, מנהלת בית הספר לאומנויות 'אשת חיל' מציעה רעיונות מקסימים לקישוטי סוכה שיהפכו את הסוכה שלכם למשהו באמת מיוחד

אא

מזה כשלושה עשורים שנחמה איצקוביץ, מנהלת בית הספר לאומנויות 'אשת חיל', מוצאת את עצמה בערבי חג הסוכות, כשהיא מלווה אינספור נשים ובנות החפצות לנצל את כישוריהן וליצור יצירות פאר כדי לקשט את הסוכה.

"האמת היא שאת ההכנות לסוכות אני מתחילה כבר חודשים ארוכים לפני החג", היא מספרת. "כי יש כאלו שבאות עוד בימי החופשה הגדולה ומבקשות רעיונות ליצירות שיוכלו לפאר ולשדרג את הסוכה. אני תמיד נהנית לראות שלא מגיעות אליי דווקא נשים בעלות ידיים ימניות או מוכשרות במיוחד, כי קישוט הסוכה כלל אינו קשור לכישרון, אלא הרבה יותר לעניין של רצון. יש כיום כל כך הרבה חומרים זמינים שאפשר לרכוש במחיר לא יקר, וברגע שאת תולה בסוכה משהו שאת הכנת במו ידייך, התחושה במשך כל ימי החג היא מיוחדת ומרוממת יותר. בכלל, נוי סוכה הוא גם ממש מצווה, כמו שנאמר – 'זה קלי ואנווהו'".

למרות שכאמור, כבר בימי החופש הגדול יש כאלו שמתחילות בהכנת הקישוטים, מציינת נחמה שיש גם הרבה שמחכות לרגע האחרון ממש. עבורן היא מגישה רעיונות פשוטים יחסית לביצוע, שניתן להכין כל אחד מהם בתוך זמן לא ממושך וללא מאמץ מיוחד. אתן מוזמנות להצטרף למשימה.

הללוהו בנבל וכינור

חומרים:

משחה חולית

כינור קלקר צהוב גדול

סטפ 1 + סטפ 2 (חומר שקוף, ניתן להשיג בחנויות יצירה)

שמן פטינה

10 שיפודים למיתרים

4 עיגולים קטנים מקלקר

½ עיגול קלקר לבן גדול

סיכות זהב 

אותיות "שירו לו ברכו שמו"

קלקר חתוך בצורת גשר

1 מטר רשת

 גולדפינגר זהב

אקריליק שחור

 

הוראות הכנה:

  • נמרח משחת עיצוב חולית בצידי הכינור על ידי האצבע (מכל הכיוונים)
  • לאחר ייבוש מלא נצבע את כל הכינור בצבע אקריליק שחור, כולל בצדדים
  • ניקח סטפ 1 ונמרח לכיוון אורך הכינור בעזרת האצבע ונמתין בערך 90 דקות. לאחר מכן ניקח שוב סטפ 2 ונמרח לרוחב הכינור בעזרת האצבע ונמתין לייבוש כשעתיים. לאחר הייבוש נגלה סדקים שקופים.
  • ניקח סמרטוט ונטבול בשמן פטינה ונמרח על כל הסדקים השקופים. אחר כך ניקח מיד גולדפינגר זהב ונמרח על כל השמן פטינה. כשננגב עם סמרטוט את השמן הזהב יחדור אל תוך החריצים ונקבל מראה מדהים המבליט את הסדקים. בכל פעם שנרצה לשים עוד גולדפינגר נמרח קודם שמן פטינה ורק אחר כך נשים גולדפינגר וננגב.
  • נצבע בזהב את האותיות והכדורים ונדביק לכינור.
  • נצבע את השיפודים בזהב (נחתוך את השפיצים המיותרים) ונדביק ארבע שורות של מיתרים. (על מנת לקבל את כל אורך הכינור יש לחבר שני שיפודים יחד)
  • את גשר הקלקר נצבע בשחור ואילו במרכז ובצדדים נצמיד שתי שורות של סיכות זהב
  • נדביק את הכינור המוגמר על גבי רשת ונגלגל את יתרת הרשת בצורות שונות

 

כתר אבני מוזאיקה

חומרים:

כתר קלקר עם 7 חורים

צבע פילו שחור

קאפה

סול נצנץ כסף

גולדפינגר זהב

חבילת סיכות פייטים 

דף עלי זהב

סמלים של האושפיזין עשויים מעץ טבעי

ההכנה:

ההכנה היא פשוטה מאוד – הרעיון הוא לשבץ את סמלי האושפיזין בתוך שבעת החורים שנמצאים בכתר. אפשר לעשות זאת בכל דרך שחפצים, לפי הטעם האישי. ניתן גם לרכוש ערכה מוכנה בחנות 'אשת חיל' עם כל הסמלים מוכנים.

 

ושמחת בחגיך

חומרים:

קרטון ביצוע עבה

צבע אקריליק חום כהה מאוד

סטפ 1 + סטפ 2 (חומר שקוף, ניתן להשיג בחנויות יצירה)

שמן פטינה              

אותיות "ושמחת בחגך"

גיטרה, חצוצרה, נבל וחליל (אפשר לצייר או להדפיס מהמחשב)

מדבקות תווים או חיתוכי לייזר בצורת תווים

שני משטחי עץ צרים

גולדפינגר ברונזה

איך מכינים?

  • נצבע את כל העץ בצבע חום כהה
  • נמרח עם האצבע סטפ 1 לאורך העץ   ונמתין לייבוש במשך כ-120 דקות. לאחר מכן נמרח שוב סטפ 2  אבל לכיוון הנגדי. ככל שנמרח יותר באדיבות נקבל פיצוצים גדולים יותר
  • קיבלנו פיצוצים מעניינים בצורה של קורי עכביש. אבל  אי אפשר לראותם בשל שקיפותם. ניקח סמרטוט ונטבול בשמן פטינה שקיבלנו, ונמרח על כל המקומות שיצרנו פיצוצים. מיד לאחר מכן ניקח את הגולדפינגר הברונזה ובעזרת האצבע נמרח על השמן פטינה וננגב בעזרת הסמרטוט, כך קיבלנו שהברונזה נכנס לתוך הפיצוצים הנראים לעין כל לאחר ייבוש מוחלט כ 120 דקות  נדביק את כל חלקי היצירה בהתאם לתמונה  

נחמה מציינת כי יש עוד הרבה רעיונות ואפשרויות ליצירות. אתן מוזמנות להתרשם מגלריה מופלאה, לנסות לחקות או להעתיק, או סתם כך לקבל השראה וליצור דבר מה חדש, משלכן ממש.

תגיות:סוכהקישוטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה