בריאות ותזונה

מחקר פורץ דרך נותן תקווה חדשה לחולי סרטן הריאה

תרופת ה'קיטרודה' הוכחה כמעלימה סרטן ריאה גרורתי אצל חולים רבים. חולים נוספים הגיבו ל'קיטרודה' באופן טוב יותר מאשר לכימותרפיה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחקר שבוצע לאחרונה נותן תקווה חדשה לחולי סרטן הריאה: תרופת ה'קיטרודה' (KEYTRUDA) הביאה להיעלמות מוחלטת של סרטן הריאה הגרורתי אצל חלק מהחולים הסובלים ממנו. חולים רבים נוספים הגיבו ל'קיטרודה' באופן טוב הרבה יותר מאשר לטיפול בכימותרפיה. 

מדובר במחקר פורץ דרך, שנערך בקרב כ-300 חולים ברחבי העולם, וכלל עשרות ישראליים. המחקר פורסם השבוע בכתב העת הרפואי, "New England Journal of Medicine", והוצג על ידי הרופאים החוקרים בכנס האירופאי השנתי לסרטן.

במסגרת המחקר, טופלו מחצית מהחולים ב'קיטרודה' כטיפול הראשון למחלה, והשאר טופלו בכימותרפיה. ממצאי המחקר הצביעו על כך שקבוצת החולים שטופלה ב'קיטרודה' זכתה ליתרון בולט בכל המדדים

פרופ' ניר פלד, שערך את המחקר בישראל, אמר ל'ישראל היום' כי "מחקר זה הוא אבן דרך בעולם האונקולוגיה ואין לנו ספק כי אנו בפתחו של עידן חדש. סך החולים שהגיבו לטיפול היה כמעט כפול בקרב מטופלי ה'קיטרודה', 45% מול 28%, וסך החולים ששרדו בחיים למשך שנה היה 70% בקרב החולים שקיבלו 'קיטרודה' לעומת 54% בקרב החולים האחרים. במגיבים ל'קיטרודה' קיימים גם חולים שהמחלה נעלמה אצלם לחלוטין".

מדובר בתרופה אימונותרפית, המצליחה להביא את מערכת החיסון של הגוף להשמיד או להקטין את הגידול הסרטני. התרופה ניתנת באמצעות עירוי לווריד פעם בשלושה שבועות. מחירה של התרופה גבוה מאוד, והוא מוערך בכ-40 אלף שקלים לחולה בחודש. בנוסף להשפעותיה החיוביות של התרופה, היא בעלת תופעות לוואי רבות כגון חולשה, בחילות, עצירות, שלשולים, כאבי מפרקים ושרירים, אי ספיקת כליות ודלקת בכבד. עם זאת, לאור הצלחתה המחקרית המוכחת, סביר בהחלט להניח כי תרופה זו עדיפה על פני הטיפול הכימותרפי.

תוצאותיו המפתיעות של המחקר גרמו ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, להורות על העברת כל החולים לטיפול רק ב'קיטרודה'. בשנת 2017 ידון משרד הבריאות הישראלי האם להכניס את ה'קיטרודה' לסל הבריאות.

תגיות:סרטןריאותמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה