חדשות יהדות

כוכב הפופ הישראלי: "מזועזע מחילול יום הכיפורים"

לירז רוסו, אחד מכוכבי מוזיקת הפופ הישראלית, מתאר בכאב את חוויותיו מיום הכיפורים: "פלאפונים ומוזיקה ביום כיפור - איפה הזהות היהודית?"

לירז רוסו (צילום מסך)לירז רוסו (צילום מסך)
אא

לירז רוסו, הידוע בכינויו 'סטטיק', ונחשב לאחד מכוכבי מוזיקת הפופ הישראלית, העלה בעמוד הפייסבוק שלו פוסט, בו הוא מגולל את תחושותיו הקשות כאשר נתקל ביהודים שאינם שומרים על קדושת יום כיפור.

"הכיפור הכי מבאס שהיה לי", הוא כותב, "ודווקא הצום היה כל כך קל... העברתי את הכיפור עם אנשים טובים... הספקתי לטייל ברחובות העמוסים של העיר ואפילו להשלים עם חבר שלא דיברתי איתו כמעט שנה... אז.. מה ביאס אותי? שהרגשתי שאנחנו חבורה שצמה לבד. יצאנו אתמול בלילה, כולם עם פלאפונים, כולם עם מוסיקה. כולם עם סיגריות ואופניים חשמליים. פעם בכמה דקות עובר גם אוטו... אף אחד לא מעיר אפילו".

"חשוב לי לציין" מוסיף רוסו, "אני לא דתי. בכלל. אני שומר מסורת. אבל הייתי בשוק מכמה מאיתנו לא שומרים אפילו על הכבוד של היום".

רוסו מוסיף ומעלה זיכרונות משנות נערותו: "כשאני הייתי נער, אף אחד לא היה מעז לשבור כיפור בפומבי. כולם שמרו בחוץ, ומי שלא שמר עשה זאת בבית. אתמול היה הפוך..."

"הייתי בשוק. אנשים שבאים לבקש תמונה, ואני מוצא את עצמי מצטער בפניהם שאני שומר את היום ולא אוכל להצטלם. אני! מצטער! שאני שומר כיפור! ומה יותר הזוי, שלא אחד ולא שניים מהם שאלו אותי מה הקשר בין זה שאני צם לבין זה שאני לא מצטלם", ממשיך רוסו את דבריו. "לאן הזהות היהודית נעלמת?", הוא מסיים רוסו את הפוסט בתמיהה גדולה.

תגיות:יום כיפורחילולחילונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה