יום כיפור

יום כיפור: טיפים קטנים, שיעזרו לכם לעבור את הצום בגדול

מהם המזונות שרופאים טבעוניים ממליצים עליהם ליום הצום, למה לא כדאי לשתות קפה ותה, ומה עדיף - בשר או דגים? שמונה טיפים קטנים, שיעזרו לכם לעבור את הצום בשלום

אא

שינוי גדול מתרחש בתאי המוח ומערכת העצבים שלנו, בזמן שאנחנו צמים. היות וגופנו אינו מקבל את המזון הדרוש לו להפקת אנרגיה, רמות הסוכר בדם צונחות משמעותית והגוף משתמש במאגרים הקיימים של סוכר ושומנים, כדי להתקיים.

הבעיה מתחילה ברגע שהמאגרים הללו מתרוקנים אט אט, והגוף נותר ללא מאגרים נוספים שיעזרו לו בהפקת האנרגיה. ומכיוון שבזמן צום, גם המאזן הטבעי של נוזלי הגוף שלנו מופר - אז מתחילות להופיע תופעות הלוואי בדמותם של כאבי הראש, הסחרחורות, העצבנות, החולשה והעייפות.  

אז איך בכל זאת עוברים את הצום בשלום?

  1. סיבים תזונתיים תורמים לתחושת השובע, ולכן רצוי לשלב גם ירקות, פירות ושאר מאכלים עתירי סיבים תזונתיים, בתפריט היומי. בנוסף לתפקידם זה, הסיבים גם מצטיינים בעיכוב הספיגה של הפחמימות בדם, ובאיזון רמת הסוכר שבו.

  2. אין לצרוך קפאין ותאופילין ביום הצום. מדובר בחומרים שגורמים להברחתם של הנוזלים מהגוף ונמצאים במשקאות כגון קולה, שוקו, תה וקפה.

  3. שתו כ-10 עד 12 כוסות מים במהלך היום, על מנת למנוע התייבשות. מעטו בצריכת נוזלים 'מלוחים' כגון מרק מתובל מדי, או 'מתוקים' כגון סירופ או מוגזים למיניהם.

  4. אכלו פחמימות כגון לחם, אורז, קרקרים ופסטה - במנות קטנות לאורך היום, החל מהבוקר. הפחמימות ימלאו את מאגרי הגליקוגן שבשרירים ובכבד.

  5. כמה כפות של זרעי צ'יה במהלך הארוחה המפסקת, יגרמו לתחושת שובע לאורך זמן.

  6. העדיפו אכילת דגים שעיכולם מהיר, על פני בשר.

  7. רופאים טבעוניים רבים ממליצים על צריכת המזונות הבאים, ביום הצום: מלפפונים, תפוחים, ירקות ופירות העונה, אגוזים, שקדים, תמרים וצימוקים.

לאחר הצום: כמו שנכנסו אל הצום באכילה ושתייה הדרגתיים, כך גם נצא ממנו וזהו האופן הטוב והבריא ביותר עבור גופנו:


8. פתחו את הצום עם רבע כוס מים, פרי או ירק. ורק לאחר כשעה, אכלו את המזון הכבד יותר (כולל עוגיות).

תגיות:יום כיפורצוםטיפיםבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה