5 נקודות למחשבה

מה אמרה החילונית לדתי על מנת פלאפל? 5 נקודות למחשבה

וגם: לשם מה יש לנו גבות? איך נשמר העובר בבטן אמו, ואיך חיים הדגים בים ללא תנאי אקווריום?

אא

גבות

באמצע המצח "תקועים" לנו שני אזורים צפופי שיער, שקשה להתעלם מהם: כן, אלה הגבות שלנו, שלמרבה ההפתעה, חשיבותן בחיינו רבה מאוד.

תפקידן העיקרי של הגבות הוא להגן על העיניים הרגישות שלנו מפני הזיעה הנוטפת מן המצח, מפני הגשם ואפילו מחרקים.

השיער הצפוף שעל הגבות תורם לספיגה מרובה של הלחות והזיעה, הנוטפים מן המצח. הגבות, כאמור, משמשות הגנה גם מפני כניסת אבק, גרגירים קטנים ואפילו חרקים אל העיניים. קצת קשה לראות את זה, אך הגבות מגינות אפילו מקרינת השמש, בכך שבשילוב עם מבנה הגולגולת, הן מטילות על העיניים צל קל.

מבנה הגבות הוא ייחודי ונועד להעניק הגנה מקסימלית. הצורה הקשתית האופיינית של הגבות מכוונת בדיוק לניקוז הזיעה והלחות הצידה מן העיניים. כך, הטפטוף מתבצע לצד העיניים או בסמוך לגשר האף - אך לרוב לא על העיניים עצמן.

אבל בזה לא תם תפקידן של הגבות. יש להן חלק משמעותי ביותר בהדגשת הרגשות. למשל, בזמן זעם הגבות נמשכות כלפי מטה ופנימה לעתים עם כיווץ העיניים והפה. בזמן בהלה, הגבות נוטות כלפי מעלה בצורת שתי קשתות, וכן הלאה. תוכלו לבדוק בעצמכם מול המראה איך צורת הגבות משתנה בהתאם למצב הרוח – הגבות מדברות ללא מילים...

אני שואל אתכם: האם דבר כזה יכול להיעשות "במקרה"? בדיוק להצמיח שערות במקום הנכון? ולשרת ולהתאים את עצמו לאיבר אחר בפרצוף כמו העיניים? האם יתכן שתהליך מופלא זה, שמעיד על יד מכוונת ודואגת, נוצר מעצמו ללא יוצר ומתכנן?

 

נוזל מסתורי

תמיד תהיתי, כיצד נשים בהיריון מתקדם יכולות לשכב על הבטן מבלי למעוך את העובר, או לרוץ מבלי לטלטל אותו יותר מדי ובכלל, תינוק ברחם אמו: מה שומר עליו מפני זעזועים וחבלות? תכירו את מי השפיר.

מי השפיר ממלאים את שק השפיר, שבתוכו חי וגדל העובר. במשך תשעת חודשי ההיריון התינוק מבלה בתוך מים חמימים, המהווים בולמי זעזועים, ושומרים על העובר מטלטלות העולם החיצוני. כך, למשל, ניתן לשכב על הבטן מבלי למעוך אותו, או לרוץ מבלי לטלטל אותו יותר מדי.

מי השפיר גם מגנים על העובר מלחץ האיברים הפנימיים של האישה, ובמקרים של חוסר משמעותי במי השפיר, העובר עלול להיוולד עם עיוותים בפנים ובגפיים, כתוצאה מלחצים שהופעלו על גופו.

בנוסף, מי שפיר מאפשרים לו לנוע בחופשיות בתוך הרחם המתפתח, מסייעים להתפתחות התינוק, כי הם מכילים גם חלבונים ופחמימות, שומרים על טמפרטורה קבועה ונעימה ברחם ומונעים חדירה של גורמים מזהמים אל תוך הרחם.

רגע, ומי אחראי לניקיון מי השפיר שלא יזדהמו? השִׁלְיָה. בנוסף לפילטרים שהיא מפעילה בסינון פסולת וחומרים זרים מגופה של האם לעובר, היא מנקה גם את מי השפיר, כדי שיהוו סביבת חיים נוחה ומטפחת לעובר.

האם יתכן שתהליך מופלא זה, שמעיד על יד מכוונת ודואגת, נוצר מעצמו ללא יוצר ומתכנן? על ידי התבוננות בגוף האדם ניתן להבין, שמדובר ביוצר על אנושי בעל גאונות אינסופית וכוחות אדירים...

 

שמירת מסורת ישראל לאורך הדורות

לצערי, בדורנו, למרות כל אינספור הראיות הקיימות, יש אנשים שכופרים בתנ"ך, וטוענים שסיפורי התנ"ך אינם אלא סיפורי מעשיות שלא התקיימו מעולם.

מעבר להוכחות הרבות שהתורה היא אמת, ניתן לראות בממצאים ארכיאולוגיים עדות תומכת למסורת ישראל או לאלמנטים בתוכה. למשל, ממצאי מערות קומראן.

פרופ' יגאל ידין, הארכיאולוג הנודע, כבר הביע את התפעלותו מהדמיון הרב שבין התפילין בנות אלפי השנים (מימי בית שני), שהתגלו במערות קומראן, לבין התפילין של היום, וכן מדמיון הנתונים ההלכתיים, אשר התגלו במקוואות מצדה, לנתונים ההלכתיים המדויקים כיום במקוואות.

המגילות הגנוזות מימי בית שני, שהתגלו במערות קומראן שבמדבר יהודה, נכתבו ברובן בעברית, והן מכילות כתבים חלקיים מספרי בראשית, שמות, ויקרא, במדבר, דברים, ישעיהו, תהלים ועוד. למגילות חשיבות היסטורית ודתית רבה, מאחר שתקופת כתיבתן משוערת למאה השנייה והראשונה לפני הספירה. כלומר, יותר מאלפיים שנה!

היטיב לבטא זאת פרופ' יגאל ידין בציטוט המפורסם: "האמת היא שמדריכנו העיקרי היה המקרא. כארכיאולוג אינני יכול לתאר לעצמי התרגשות רבה יותר מאשר עבודה כשתנ"ך ביד האחת, ואֵת חפירה בשנייה". (יגאל ידין בספר "חצור" עמ' 193).

פלא הדבר, כיצד נשמרה התורה באופן מדויק כל כך, במשך זמן רב כל כך - על ידי עם מפוזר ונרדף כל כך!

 

אקווריום

כל מי שיש לו בבית אקווריום, יודע שאקווריום איכותי הוא הרבה יותר מאשר מיכל זכוכית מלא במים. כדי לספק לדגים את תנאי המחיה הטובים ביותר, נדרש ציוד לאקווריום באיכות הגבוהה ביותר. מה, למשל?

משאבת מים לאקווריום: קיום חיים לאורך זמן אינו אפשרי במים עומדים. תנועה תמידית, ערבול ותחלופה הן תנאי הכרחי לגידול דגים. משאבת מים תכלול מדחף אשר לוחץ את המים כלפי מעלה ובכך מבטיח את תנועת המים הרצופה והחשובה כל כך.

מערכות חימום וקירור לאקווריום: על מנת ליצור סביבת חיים אשר מחקה את הטבע, אנחנו צריכים לדאוג לטמפרטורת המים המתאימה לדגים שאנחנו מגדלים, אחרת הם לא ישרדו. מערכות חימום דואגות לוויסות נכון של הטמפרטורות, לשמירת הטמפרטורה הנכונה באקווריום וליצירת סביבת המחייה המתאימה ביותר לדגים.

משאבות אוויר: באקווריום, מיכל אטום וסגור כמעט לגמרי, החמצן אינו יכול להיווצר בעצמו, ולכן יש להחדירו באופן מלאכותי - בעזרת משאבת אוויר לאקווריום. אותה משאבת אוויר מייצרת בועות חמצן שעוברות דרך צינורית, אל תוך האקווריום. כך היא מספקת את כמות החמצן הנחוצה ללא הפסקה, ומערבלת את המים באקווריום, כדי לפזר את החמצן בכל חלקיו.

פילטר: מי האקווריום, שאינם נהנים מסירקולציה טבעית, נוטים עם הזמן לצבור לכלוך, שאריות ופסולת, שיפגעו באיכות חיי הדגים. כדי למנוע זאת צריך להחליף את המים בתדירות גבוהה - או לחבר פילטר לאקווריום, אשר יבצע סינון קבוע. הפילטר מתפקד כסַנן חלקיקים וכן כמאזֵן בקטריאלי, שמאפשר חיים תקינים ובריאים באקווריום.

לסיכום, כדי שהדגים לא ימותו, אתה נדרש לציוד מגוון כגון משאבת מים, מערכות חימום וקירור, משאבות אוויר, פילטר, תאורה, צמחיה ועוד.

אם כך, הדבר מפתיע: הרי בים אין כל הציוד המשוכלל שציינתי. אם כך, כיצד הדגים בים מצליחים לחיות לאורך זמן?

אלא שהציוד המפורט עבור האקווריום הוא חיקוי זול לתנאים הקיימים בטבע. הוא נועד ליצור סביבת חיים אשר מחקה את הטבע: בים אין צורך במשאבת מים כיוון שקיימת שם תנועה תמידית, ערבול ותחלופה בים; אין צורך במערכות חימום וקירור כיוון שהרוח ואור השמש מווסתים את הטמפרטורה; אין צורך במשאבות אוויר, מכיוון שבמקורות מים טבעיים נמצא חמצן איכותי בשפע וברמה קבועה, אשר מאפשר לדגים לנשום ולחיות; אין צורך בפילטר כיון שמי הים נהנים מסירקולציה טבעית.

תנאים טבעיים אלו מאפשרים חיוּת עבור מיליארדי יצורים החיים במים. האם ישנה השגחה יותר פרטית מזו?

 

טול קורה מבין עיניך

סיפור אמתי שהייתי עד לו: שני מכרים (דתי וחילונית) התיישבו לשולחן ואכלו פלאפל בפיתה. להלן שיחתם.

חילונית: "איפה כתוב בתורה שצריך ליטול ידיים לפני שאוכלים לחם?"

הדתי: "לא כתוב. זוהי תקנת חכמים".

חילונית: "נראה כמו עוד טקס פגאני של הדת... אני חושבת שצריך לקיים רק מצוות שכתובות במפורש בתורה ולא להסתמך על דברים שרבנים החליטו"...

הדתי: "כתוב בתורה במפורש לשמור שבת. את שומרת שבת?"

החילונית: "לא"...

שיחה הזויה, אבל לצערי שיחות מסוג זה מתנהלות מידי יום. מדובר באנשים שמחפשים כל הזמן איך לנגח את ההלכה ולבקר אותה, בלי לשים לב מה הם אומרים ולמה הם מתכוונים.

ההבנה הפשוטה, שאם יש מי שברא אותם, אז ייתכן שיש לו גם דרישות מסוימות מהם, מפחידה אותם, ולכן הם מעדיפים לחיות מתוך התכחשות לעובדות שיש בורא לעולם המדהים בו אנו חיים, וכנגד ההיגיון. איך אדם משכיל ואינטליגנטי כמוה, יכול לומר שצריך לשמור על הנאמר בתורה שבכתב, אך הוא לא מקיים בפועל את מה שנאמר שם?

מסקנה: מי שלא רוצה להאמין בבורא עולם, גם אם יביאו לו אלפי עדים והוכחות, הוא יכחיש את כולן...

תגיות:5 נקודות למחשבהנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה