ראש השנה

הזדמנות פז בראש השנה וביום כיפור: ניתן לזכות בעושר, רוח הקודש או בנים צדיקים. מה אתם בוחרים?

בראש השנה וביום הכיפורים ניתנת לכל אדם אפשרות לבחור אחד משלוש הדברים הבאים: עושר מופלג לעבודת ה', רוח הקודש או בנים צדיקים וחכמים

אא

סגולה מיוחדת לראש השנה וליום הכיפורים הקדוש: בשעת חזרת הש"ץ של תפילת מוסף, קיימת הזדמנות פז לכל אדם לבקש מאת הבורא עושר לעבודת ה', רוח הקודש או בנים צדיקים וחכמים.

מקור הדברים הוא בספר 'נגיד ומצווה' בשם האר"י הקדוש. כה נכתב: "יבקש אדם בראש השנה במוסף יום א' של ראש השנה ובמוסף של יום הכיפורים ב"איה מקום", אחד משלוש הדברים: או שיתן לו השם יתברך עושר מופלג לעבודתו, או בנים צדיקים וחכמים, או שישיג רוח הקודש".

בחזרת הש"ץ, כאשר מגיע החזן למילים "איה מקום כבודו" יאמר האדם את הנוסח הבא: "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שתיתן לי היום מתנה טובה מאוצרות מתנת חינם, אף על פי שאיני כדאי כדכתיב 'וחנותי את אשר אחון'.

על עושר מופלג יאמר: "ותיתן לי ולכל בני ביתי ולכל הסמוכים על שולחני ביום הזה ובכל יום ויום מזונותינו בכבוד וברווח... ואל תצריכנו לידי מתנת בשר ודם כי אם בשמך חננו ומאוצר מתנת חינם תכלכלנו ותשפיענו, אמן אמן אמן סלה סלה סלה".

על השגת רוח הקודש: "ותגזור עלי (פלוני בן פלוני) גזרות טובות מלפני כסא כבודך ותתן לי לב מבין ולהשיג רוח הקודש".

על בנים צדיקים: "ותתן לי בנים טובים וכשרים והגונים לעסוק בתורתך ובמצוותיך".

בהקשר זה ראוי לציין כי הרב אברהם גולדברג זצ"ל, שלימד תורה ברוסיה במסירות נפש בשנות הקומוניזם, הורה לבנו לבקש בעת רצון זו על השגת רוח הקודש, הכולל את ידיעת כל התורה כולה, ולבתו הורה לבקש על בנים צדיקים והגונים, ואילו לבקש על עושר – לא עלה על דעתו כלל...

הרב זמיר כהן מסביר בדרכו הייחודית מה תפקידם של עשרת ימי תשובה, ומה מיוחד ביום הכיפורים:

תגיות:בנים צדיקיםרוח הקודשעושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה