בריאות ותזונה

מפתיע: מאכל יומיומי, זמין וטעים שמפחית את הסיכון לחלות בסרטן ב-28%

מחקר חדש מצביע על כך שאכילת תפוחי עץ מפחיתה בעשרות אחוזים את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן

אא

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת פרוג'ה באיטליה קובע כי אכילת תפוחי עץ יכולה להפחית את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן.

המחקר פורסם בכתב העת המדעי לבריאות הציבור ולתזונה Public Health Nutrition, ומסקנותיו דרמטיות: צריכה גבוהה של תפוחי עץ מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן.

במהלך המחקר, ניתחו החוקרים 41 מחקרים שנערכו ברחבי העולם ובדקו את השפעתם של תפוחי העץ מפני סוגים שונים של מחלת הסרטן. במהלך המחקר, הגדירו החוקרים צריכה גבוהה של תפוחים כאכילה של לפחות תפוח אחד ליום (או שבעה תפוחים במהלך השבוע). צריכה נמוכה של תפוחים הוגדרה כאכילה של תפוח אחד בשבוע או פחות מכך.

בין המחקרים שנבדקו, היו כאלה שבחנו באופן ברור את כמות התפוחים שנערכו על ידי המשתתפים. כן נטרלו החוקרים גורמים שונים שעלולים להטות את התוצאות, כגיל הנבדקים, עישון, אלכוהול ועוד.

משקלול הנתונים שנמצאו עולה כי צריכה גבוהה של תפוחים מפחיתה את הסיכון לסרטן ריאות ב-12%, לסרטן הוושט, סרטן המעי הגס, סרטן הלבלב, סרטן הפה ב-28%, ולסרטן שד ב-11%, בהשוואה לצריכה נמוכה של תפוחים.

במחקר לא נמצא קשר בין אכילת תפוחים לבין ירידה בסיכון לחלות בסרטן הערמונית, וכן לא נבדקו סוגי סרטן נוספים, אשר לא נערכו עליהם מחקרים קודמים.

ממצאים אלה נמצאים בהלימה עם מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קורנל. מחקר זה מראה כי לקליפת התפוח תכונות נוגדות חמצון חזקות, שמספקות חסימה גבוהה להשפעות של תאי סרטן השד.

גידולים סרטניים הם גידולים בלתי מבוקרים של תאים שמתפשטים בגוף באופן עצמאי. התפתחות הסרטן מבוססת על שלושה שלבים עקרוניים: שלב ההשראה, בו נוצרות מוטציות ב-DNA של התא. שלב הקידום, בו מופיע הפוטנציאל הממאיר של הגידול שמסייע לו לגדול, ולבסוף נוצרות הגרורות, שמתפשטות בכל הגוף.

מן המחקר נראה כי התפוח יעיל בבלימת שלושת השלבים הללו: נוגדי החמצון חוסמים את התפשטות התאים. יותר מכך: נוגדי החמצון שבתפוח משפרים ומחזקים את תפקודה של המערכת החיסונית, שתנקה את כל ניצני הגידולים, בטרם יתפתחו לתאים סרטניים. 

תגיות:תפוחמחלת סרטןסרטןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה