חדשות בארץ

אחרי מיטתו של פרס: גם האמריקנים מספידים

נשיא ארה"ב לשעבר ונשיא ארה"ב בהווה נשאו דברי הספד על יד ארונו של שמעון פרס. קלינטון: "קיבלתי ממך השראה גדולה". אובמה (בעברית): "תודה רבה חבר יקר"

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון (צילום: פלאש 90)נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון (צילום: פלאש 90)
אא

בטקס הלוויה של הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס, שנערך הבוקר (שישי) בהר הרצל, נשאו דברים גם נציגי הממשל האמריקני.

נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון ספד לפרס ואמר: "יותר מ-70 שנה הוא שירת את הציבור והיה לי הכבוד לחלוק יותר מ-25 שנים מהתקופה הזו. קודם בניסיונות שלום בין ישראל לפלסטינים, ואחר כך סתם כחברים. תמיד נדהמתי מהיכולת הבלתי נלאית שלו לנצל את ההזדמנויות שכל יום חדש מציב. קיבלתי ממנו השראה גדולה, הוא נגע בליבם של רבים".

קלינטון גם הוסיף: "הנואמים הקודמים הזכירו לי שוב את הקליפ שראיתי אתמול בטלוויזיה שבו שמעון מרואיין על ידי צ'רלי רוז, וכשנשאל מה אתה רוצה שתהיה המורשת שלך, הוא עונה: 'אני יותר מודאג מהעתיד'. הרי לכבודו אני מבקש שנזכור את החיוך המאיר של שמעון פרס".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ספד אף הוא לפרס: "אין כבוד גדול יותר בשבילי מאשר להיות כאן בירושלים להיפרד מחברי שמעון פרס. הוא הראה לנו שצדק ותקווה הם בלבו של הרעיון הציוני". עם זאת, אובמה גם ציין כי פרס לא הספיק לחזות בחזון החלום שלו מתממש. הנשיא האמריקני המשיך וסיפר על שיחותיו עם פרס, ונפרד ממנו לבסוף במילים בעברית: "תודה רבה חבר יקר".

תגיות:לוויהשמעון פרסארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה