חדשות בארץ

המפכ"ל חושף: "ביצענו מעצרים של יהודים לקראת הלוויה"

במשטרה מכנים את ההיערכות להלווייתו של הנשיא לשעבר כאחד המבצעים הכי מורכבים שנעשו אי פעם. כחלק מכך בוצעו מעצרי מנע, גם בקרב יהודים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך חשף היום במסיבת עיתונאים, כי המשטרה ביצעה מעצרי מנע לקראת הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. המעצרים, לדברי המפכ"ל, היו של גורמים שונים שעלולים לפגוע, וכללו גם יהודים. "עשינו מעצרי מנע של כל מי שיכול לאיים על אישים, כולל של יהודים", אמר המפכ"ל.

עוד הוא הוסיף: "הפתעות יהיו ואנחנו מוכנים להפתעות האלה, אבל מעצרי המנע נעשו בהיקף קטן מאוד וניתן לספור אותם על כף יד אחת".

את דברי המפכ"ל השלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, כאשר ציין כי הלוויה היא אירוע חסר תקדים מבחינת ההיקף שלו, וגם הדגיש: "אין התרעות ממוקדות ואין מידע ספציפי, אבל אנחנו נערכים לכל דבר אפשרי, טרור או פרובוקציה, כמובן שאין מענה הרמטי, אבל צריך לתת מענה מיטבי".

בתדרוך שנערך בחפ"ק מחוז ירושלים בבנייני האומה, אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "חייבים לזכור שאנחנו נמצאים בתקופה רגישה, לקראת החגים. היקף ההסתה גובר ויש עדיין מפגעים ופרובוקטורים שעשויים לפגוע באחת הזירות או נגד המנהיגים הזרים שנמצאים כאן. טקס הלוויה הוא אירוע לאומי בעל חשיבות עליונה, זה אחד המבצעים הכי מורכבים שנעשו אי פעם על ידי המשטרה וכוחות הביטחון".

יצוין כי כחלק מההיערכות וקבלת פניהם של ראשי המדינות, ייווצרו שינויים רבים בהסדרי התנועה בכבישים. בנוסף לחסימות שיהיו בתוך ירושלים, צפוי להיחסם מחר כביש 1 לחלוטין, בשני הכיוונים בין השעות 7:30 ל-9:00 בבוקר, וזאת עקב נחיתת הנשיא אובאמה בארץ. הכביש ייחסם גם בין השעות 12:30 ל-14:00, עם סיום הלוויה. עומסים צפויים גם בכבישים 6,431,38 ו-443.

תגיות:הלוויהפרסרוני אלשיך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה