יום כיפור

רוצים לקבל שכר על החטאים? 10 עובדות שכדאי לכם להכיר

הרב יגאל כהן מסביר כיצד להגיע לתשובה מאהבה, וכיצד ניתן לחיות בעולם הזה בתוך גן עדן ממש

אא

בזוהר הקדוש מובא כי אדם שחטא עבירה, אפילו בעבירה חמורה, אך לא התכוון להכעיס את הקדוש ברוך הוא – הוא לא ייענש על כך. יותר מכך, מבואר בגמרא כי כאשר אדם עושה תשובה מאהבה – הוא יקבל שכר על כל עבירה ועבירה שעשה, כי כל הזדונות נהפכים לו לזכויות.

הרב יגאל כהן מסביר מהי תשובה מאהבה, וכיצד ניתן להגיע לדרגה זו. לפניכם תקציר מתוך הרצאתו המאלפת.

1. "אם הקב"ה יתן לכם 5 דקות לבקש את כל משאלות לבכם לטובה – מה תבקשו?", שואל הרב יגאל כהן בפתח ההרצאה, ומפרט כי רוב האנשים יבקשו שיהיה להם טוב. הרב ממשיך ואומר: "אם אנחנו מבקשים בקשות על עצמנו, זה מראה שאנחנו אוהבים את עצמנו ולא את הקב"ה".

2. הרב יגאל כהן מסביר כי "אהבה אמיתית זה רצון לעשות טוב לצד השני, בלי תועלת עצמית. מי שרוצה לבדוק אם הוא אוהב את הקב"ה – מה הוא יבקש כדי שלרבש"ע יהיה טוב? זו דרגה גבוהה, לאהוב את הקב"ה ולרצות שיהיה לו טוב".

3. ממשיך הרב יגאל כהן: "יש אנשים שמכירים את הקב"ה בעונשים, ומפחדים ממנו פחד מוות. והקב"ה אומר לך: 'למה אתה מפחד ממני? אני כל כך טוב, כל כך אוהב, כל כך נותן'. הרי הקב"ה טוב ורחמיו מרובים עד אין חקר".

4. מה זה תשובה מאהבה? "להגיע לדרגה של לאהוב את הקב"ה ולרצות לשמח אותו - זה עבודה. אבל זה שווה, כי אין דבר בעולם שיכול לעמוד מול אהבה של בן לאבא. הקב"ה רוצה לראות אדם מחייך ושמח. חיוך לקב"ה. בן אדם שמחייך הוא בן העולם הבא, כך כתוב במסכת תענית", אומר הרב יגאל כהן.

5. "אל תלך לקרוא סליחות כי אתה מפחד מעונשים, לך לומר סליחות כי אתה רוצה לעשות נחת רוח לקב"ה, אחרי שכל השנה עשית לו קצת בלגן. אנחנו זכינו שיש לנו אבא שאנחנו יכולים ללכת אליו ולהגיד לו: 'אני אוהב אותך, יש לי אותך וזה מספיק לי'. אם אתם הולכים לסליחות ולא הולכים עם חיוך", אומר הרב בחיוך. "אל תלכו, תישארו בבית. יש לכם אבא ענק בשמים, תשמחו".

6. על מה צריך להודות לבורא עולם? "תודה רבה לך בורא עולם – עיניים לראות, אוזניים שומעות, פה למשש, אפשרות לשתות מים, אבל המתנה הגדולה ביותר היא שיש לנו את בורא עולם. אנחנו צריכים לצאת ולרקוד ברחובות: "יש לי אבא, ואני לא מפחד מאף אחד. איזה כיף שבחרת בנו שאתה תהיה האלוקים שלנו. הודיתם פעם להשם שאתם לא מוחמד? ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו".

7. "אנחנו היהודים - קיבלנו טלפון ישיר לקב"ה", אומר הרב יגאל כהן. "קיבלנו מתנה. מי שזוכה ללמוד שער הביטחון בחובות הלבבות אין לו פחד בחיים. הוא מבקש 'תן לי כוח' ובורא עולם נותן כוח, 'תן לי ילדים' ובורא עולם נותן ילדים".  

8. הרב יגאל כהן זועק מנהמת לבו: "מי שחי בצורה כזו של 'אני בן של הקב"ה והוא יתן לי פרנסה' – וכך זה יקרה, אל תשאלו שאלות. תנסו", הוא אומר ומצטט את הפסוק בתהילים: "גול על ה' דרכך ובטח עליו והוא יעשה" – איזה אומה בעולם קיבלה כזו הבטחה?"...

9. מה זה תשובה מאהבה? מסביר הרב כי ברגע שאדם מהרהר תשובה, הוא נחשב צדיק גמור. "בא בן אדם עם כל העבירות שעבר, 50 שנה הבן אדם בעט בקב"ה. שניה אחת הרהר תשובה ואמר אפילו בלב: 'בורא עולם סליחה', הקב"ה משיב: 'אתה צדיק גמור'. מתלהב הרב וקורא: "תראו כמה הקב"ה רחמן, כמה הוא אוהב אותנו. לא מגיע לו שנעשה לו נחת רוח?! מתוך 14 מיליון, נבוא אנחנו ונגיד לו: 'רבש"ע, תביא את המשיח כדי שלך יהיה טוב'".

10. הרב יגאל כהן מספר כי מי שחושב 'הקב"ה לא אוהב אותי בגלל כל מה שעשיתי בחיים', הוא לא עובד את ה' כמו שצריך. הוא מספר על עצמו כי שנים חשב כך, ו'קיבל על הראש', כדבריו. "אבל כשהחלפתי קלטת ואמרתי: 'אני רוצה רק להכיר את הצד הטוב של הקב"ה', הקב"ה התחיל להראות לי דברים מתוקים מדבש ונופת צופים", הוא אומר. "אתה יכול לחיות בעולם הזה בגן עדן או בגיהנום – זה תלוי בך, מה אתה חושב על הקדוש ברוך הוא. רוצה טוב? תחשוב שהוא רוצה להשפיע עליך טוב – והוא ישפיע עליך טוב".

מסכם הרב יגאל את הרצאתו המחזקת: "אני רוצה שנחזור הביתה ונגיד לעצמנו: 'מהיום אני אשתדל לעבוד את ה' באהבה'. כאשר אדם עובר עבירה – באותו רגע נתן אגרוף לקב"ה, ובעבירה הזו, מסביר רבי חיים מוולוזין, הוא בורא מיליארדים של בתים לשטן, שהוא נגד הקב"ה. אם אתה אוהב את הקב"ה - אתה תעשה כל שביכולתך כדי לא לעשות את זה".

מומלץ ביותר: האזינו להרצאתו המלאה של הרב יגאל כהן

תגיות:יום הדיןחטאיםשכרהרב יגאל כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה