מעניין

מדהים: התרופה שמצמיחה ’שיערות’ לקרחים יש מאין, תוך ארבעה חודשים

פריצת דרך רפואית: חוקרים מאוניברסיטת קולומביה, טוענים כי הצליחו להתחקות אחר התרופה האולטימטיבית להצמחת שיער אצל בעלי קרחת – תרופה קיימת בשם רוקסוליטניב, שניתנת לחולים במחלת המיילופיברוזיס (מחלה נדירה שהסובלים ממנה ניזוקו בטחול ובמח העצם)

קרדיט תמונה: Lab of Dr. Angela Christiano/Columbia University קרדיט תמונה: Lab of Dr. Angela Christiano/Columbia University
אא

פריצת דרך רפואית: חוקרים מאוניברסיטת קולומביה, טוענים כי הצליחו להתחקות אחר התרופה האולטימטיבית להצמחת שיער אצל בעלי קרחת – תרופה קיימת בשם רוקסוליטניב, שניתנת לחולים במחלת המיילופיברוזיס (מחלה נדירה שהסובלים ממנה ניזוקו בטחול ובמח העצם).

מחקר מיוחד שנעשה בקרב 12 חולים אודות יכולותיה של התרופה בהקשר של הצמחת שיער מחודשת, גילתה ממצאים מרתקים במיוחד: 75% מהחולים הקירחים, הצליחו להצמיח שיערם מחדש תוך ארבעה חודשים בלבד, מרגע שנטלו את התרופה.

הנתונים המדויקים מצביעים על כך שתשעה משתתפים הצליחו להצמיח 50% משיערם תוך שלושה חודשים, ושבעה מתוכם אף הצמיחו 95% משיערם – עד גמר הטיפול, בתוך ארבעה חודשים בלבד. אחדים מהמשתתפים דיווחו על תופעה של אובדן שיער, דווקא לאחר שחדלו ליטול את התרופה, אך עם זאת, לא חזרו למצב שקדם לטיפול.

מובילת המחקר, רופאת העור ד"ר ג'וליאן מקאי-וויגאן ומרצה באוניברסיטת קולומביה, אמרה כי למרות שמדובר במחקר קטן, בעל משתתפים מועטים יחסית, הראיות שהוא מציג מעידות על כך שמדובר בטיפול האפקטיבי הראשון מסוגו, עבור אנשים הסובלים מהתקרחות פתאומית. "אלו חדשות מעודדות עבור חולים שמתמודדים עם ההשלכות הפיזיות והרגשיות של המחלה האוטואימונית הזו", אמרה, והוסיפה כי בשלב הבא, היא מתעתדת לבחון את ההשפעות שיש לתרופה, על הגברים הקירחים שנוטלים אותה.

 

תגיות:תרופהשיערנסקירחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה