הריון ולידה

מחקר חדש: בחילות בוקר בהריון הן רעות לאם אבל טובות לתינוק

לסימפטום המעצבן ביותר של השליש הראשון, מסתבר, יש השפעה מגנה על העובר: לנשים שחוות בחילות והקאות יש סיכוי גדול יותר לסיים את ההריון בידיים מלאות

אא

כמעט כל אישה שהרתה מכירה את הסימפטום המתסכל ביותר של השליש הראשון להריון: בחילות בוקר שלעיתים תכופות לא מגבילות את עצמן לבוקר אלא מתלוות לאישה ההרה לאורך כל היום. אבל על אף שמדובר בתופעה מטרידה ומציקה שלעיתים אפילו מגבילה משמעותית את תפקודה של האישה, חוקרים אמריקאים ממכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב ערכו לאחרונה מחקר מעמיק שמצא כי לבחילות הבוקר יש גם צד טוב: הן מפחיתות משמעותית את הסיכון להפלה.

המחקר בדק 797 נשים בהריון, שתיעדו מידי יום בין השבוע השני והשמיני להריון האם סבלו מבחילות והקאות, וכן מילאו שאלונים חודשיים עד סוף ההריון. עד השבוע השמיני, 57.3 אחוזים מהנשים דיווחו על בחילות  ו-26.6 אחוזים דיווחו על בחילות מלוות בהקאות. החוקרים מצאו כי הנשים בשתי הקבוצות הללו היו בסיכון נמוך יותר ב-50 עד 75 אחוזים לאבד את ההריון, בהשוואה לנשים שלא סבלו כלל מבחילות ו/או הקאות.

"יש אמונה נפוצה לפיה בחילה מעידה על הריון בריא, אבל לא היו הרבה נתונים איכותיים שתמכו בטענה הזו", אומרת ד"ר סטפאני הינקל, מעורכות המחקר. "המחקר שלנו בדק סימפטומים מהשבועות המוקדמים ביותר של ההריון, ואישר שאכן לבחילות והקאות יש השפעה מגנה על העובר".

החוקרים, אגב, טרם יודעים מדוע נשים בהריון חוות בחילות והקאות, גם אם ברור שהסימפטומים הללו מנבאים הריון תקין. ההשערה הנפוצה ביותר בקרב מדענים היא שהבחילה מגנה על העובר מרעלנים, בקטריות ווירוסים המצויים במאכלים ובמשקאות שונים.

תגיות:הריון ולידהבחילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה