בריאות ותזונה

מדהים: זה מה שיקרה לגופכם, אם תאכלו שתי בננות ליום

מניעת דיכאון, מניעת סרטן הדם בילדים, סיוע באיזון הסוכרת ועוד. כך תמנעו מעצמכם מחלות והפרעות רבות, בזכות אכילת בננה עד שתיים ליום

אא

זה שנים שהבננה ידועה כ'פצצת אנרגיה צהובה', ולא בכדי. הבננה מכילה חומרים חיוניים רבים, שמועילים לטיפול בשלל בעיות רפואיות כגון איזון מערכת העצבים, הגברת מרץ ואנרגיה, שיפור מצבי אנמיה, מאזנת ומשפרת תפקוד קוגניטיבי, מאזנת לחץ דם גבוה, מסייעת בשמירה על בריאות הלב, ועוד.

מדובר במעין תחנת כוח של מזון-על, שמציידת את גופנו בכל הדברים הטובים שהוא צריך כדי לשגשג – ויטמינים, מינרלים, חומרים אנטי סרטניים, וסוכרים טבעיים כגון סוכרוז ופרוקטוז. מלבן היותן בשרניות וטעימות, רופאים ומטפלים שונים מייחסים לאכילת שתי בננות ביום מעלות רבות, שהבולטת בהן היא היכולת הפנומנלית שלהן להילחם בתופעות של דיכאון כרוני.

בתיעוד המצורף, מונה ד"ר ווילי אונג (באנגלית: Willie Ong) את הרכיבים החיוניים שיש בבננה בינונית – ויטמין A, B, C, קלציום, ברזל ועוד, ואף מונה עשרות תחלואים ומחלות שאכילת בננה או שתיים ליום, יכולות למנוע: צרבת, מחלות לב וסטרוק (שבץ מוחי) ועוד.

למי שסובל מדיכאון, ממליץ ד"ר אונג לאכול בננה ומיד אחר כך לשתות כוס מים. "תוך חצי שעה, אתם תרגישו טוב יותר", הוא אומר, ומוסיף כי "מחקרים רבים מראים שכשאתה נותן לילד בננה אחת ליום, זה עוזר למנוע לוקמיה ואסטמה של ילדים".

למרות שהבננה נחשבת לאחד הפירות היותר 'משמינים' בגלל הסוכרים שבה, גולשים רבים מדווחים על 'דיאטת בננות' שמורכבת מאכילת 30 (!) בננות ליום – כמוצלחת במיוחד (מצד שני, צריך להיזהר ולא למהר לנסות, היות ודיאטה זו אינה מתאימה לכולם, ואף יכולה לגרום לבעיות עיכול ומעיים).

ובכן, הבננה מכילה רמות גבוהות של טריפטופן, שגופנו משתמש בו כדי להמיר אותו לסרוטונין, שידוע כהורמון השמחה והאושר. הורמון זה גורם למד מצב הרוח לעלות, והוא מופרש למשל, כאשר אנחנו עוסקים בפעילות ספורטיבית, או כשאנחנו רוקדים.

וכנגד כל הסיכויים, על פי ההסבר של ד"ר אונג - דווקא הבננה, חיונית במיוחד עבור סוכרתיים: "אכלו בננה אחת או שתיים ליום, רק תוודאו שאתם בוחרים את הטובות ולא את אלו שנמצאות על סף בשלות-יתר – שעשויות להעלות את רמת הסוכר בדם".

צפו בסרטון של ד"ר אונג (באנגלית):

תגיות:בננותבריאותתזונהסרוטונין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה