בריאות ותזונה

מחקר חדש: גבינה שמנה בריאה יותר עבורכם

מקפידים לצרוך רק גבינות רזות? מחקר חדש מגלה: דווקא גבינה שמנה טובה יותר לבריאות

אא

כמה מכם עוצרים ליד מדף הגבינות בסופר ומחפשים את הגבינה דלת השומן ביותר? או לפחות את זו שמכילה חמישה אחוזי שומן לכל היותר? אם אתם מאלה שמרגישים מוכרחים לבחור גבינות רזות, למחקר חדש יש בשורות מעודדות עבורכם: גבינה שמנה, מסתבר, כלל לא מזיקה לבריאות.

כדי לבדוק כיצד משפיעה על הגוף אכילת גבינה שמנה בהשוואה לאכילת גבינה רזה, החוקרים חילקו 139 נסיינים לשלוש קבוצות. קבוצה אחת אכלה מידי יום 2.5 מנות של גבינה קשה וקשה-למחצה, קבוצה שניה אכלה אותה הכמות – אבל מגבינה דלת שומן, בעוד קבוצה שלישית לא אכלה גבינה כלל ובמקום זה צרכה טוסט וריבה. בסיומם של 12 שבועות המחקר, החוקרים ערכו בדיקות מגיפות לנסיינים, כשהם בודקים בין השאר לחץ דם, רמות כולסטרול, היקף מותניים, אינסולין בדם, גלוקוז ועוד.

התוצאות: אוכלי הגבינה השמנה לא השמינו יותר מאוכלי הגבינה הרזה. יותר מזה, אלה שאכלו גבינה שמנה נהנו בעלייה ברמות הכולסטרול 'הטוב' שלהם (LDH), עליה שאוכלי הגבינה הרזה לא נהנו ממנה. החוקרים מסיקים לפיכך שאם אתם רוצים לאכול גבינה – דווקא גבינה שמנה היא האופציה הבריאה יותר. הכולסטרול הטוב מגן בין השאר מפני מחלות לב וכלי דם ומחלות מטאבוליות.

הממצאים המפתיעים הללו דומים לאלה של מחקר קודם שגילה כי חלב מלא בריא יותר מחלב דל שומן.

תגיות:גבינהבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה