חדשות בארץ

החייל שנפצע מעיד לטובת אלאור: "החשש ממטען היה ממשי"

בבית הדין הצבאי ממשיך הבוקר משפטו של אלאור אזריה. על דוכן העדים עלה סמל א"ו, שנדקר באותו פיגוע

אלאור אזריה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

משפטו של החייל היורה בחברון, אלאור אזריה, מתחדש הבוקר (ראשון). ראשון העדים שעולה הבוקר על הדוכן הוא סמל א"ו, החייל שנפצע בפיגוע הדקירה באותו האירוע.

בעדותו, סיפר החייל על היכרותו עם אלאור. "התגייסנו יחד, עברנו את ההכשרה יחד, עשינו הכל ביחד". לדבריו, אלאור הוא אדם נדיב, ערכי וסובלני.

החייל הוסיף ותיאר את אירועי פיגוע הדקירה מנקודת מבטו. לדבריו, הוא זיהה את המחבל שהיה עם המעיל ועם ידיים בכיסים באופן מוזר. החייל וחברו חשדו בו, וכאשר התקרבו המחבלים לעמדה הם לא עצרו בקו העצירה וניסו להתחמק מהמגנומטר.

העד הוסיף וסיפר כי אחד המחבלים רץ לעבר מפקד המחלקה – שירה בו, ובאותו זמן הוא חש שנדקר שתי דקירות בכתף וביד. למרות שנדקר, ירה החייל לעבר המחבל, שהתחיל לברוח. באמצע מנוסתו של המחבל, הוא הסתובב והחל לירות לכיוון החייל. כתגובה, נורו לעבר המחבל עוד שלוש יריות והוא נפל.

באשר לצעקות המזהירות מפניו קיומו של מטען חבלה, השיב העד כי בעודו שוכב באמבולנס, שמע את הצעקות המזהירות מפני מטען. "החשש ממטען היה ממשי הוא יכול להתפוצץ כל רגע ואני לא הייתי מוגן", אמר.

בהמשך, נשאל החייל על ידי הסנגור על השפעת השיחות עם המפקדים על תפיסת האירוע. החייל ציין כי הוא לא נוכח בשיחות, מאחר ששהה בביתו כשהוא מחלים מהפציעה. "המפקדים לא יכלו לדבר על העניין כי הייתה חקירה אבל האווירה הייתה שזה אירוע לא טוב", אמר.

החייל סיפר בעדותו כי לא קיבל תעודת הערכה כפי שהיה מתוכנן "דיברתי עם המח"ט לפני הטקס ושאלתי למה התקבלה החלטה שונה, והוא לא ממש נתן לי תשובה ברורה ואמר שצה"ל קצת קמצן בעניין הזה".

החייל נשאל על התחקיר הצבאי וציין כי לא פנו אליו בנושא ולא אמרו לו מדוע הוא לא השתתף בתחקיר.

יצוין כי א"ו היה במקור עד תביעה, אולם התביעה ויתרה על עדותו.

תגיות:אלאור אזריהמשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה