כתבות מגזין

ניב הדר: "המטרה שלי היא להוכיח לקהל שאין בעולם קסמים אמיתיים"

ניב הדר עולה על במות ומצליח לחולל פלאים ולסחוף את הקהל במופעי טלפתיה מרהיבים, אך רגע לאחר מכן הוא חושף את כל הסודות, מסביר מה באמת מסתתר מאחורי ה'קסמים' ויוצא באופן מוצהר נגד 'קוסמים' שמוכרים אשליות. ויש לו גם מה לומר על מטפלים אלטרנטיביים ושיטות טיפוליות, אשר לדעתו הן שקריות לא פחות מקסמים

אא

את ניב הדר תוכלו לפגוש על במות בכל רחבי הארץ והעולם כשהוא מצליח להדליק נורות באמצעות הידיים, לכופף כפיות מבלי לגעת בהן, לנחש איך קוראים לנער שיושב מולו בקהל, לבלוע אש, ואפילו להתעופף באוויר.

אבל לא, אם חשבתם שניב הדר הוא קוסם או אומן טלפתיה, כמו אלו המוכרים ממופעים מסוג זה, אתם טועים, כי בדיוק להיפך - הוא האדם שנלחם בכל אותם אנשים שמציגים את עצמם כבעלי כוחות על אנושיים. "המטרה שלי היא להוכיח לקהל שאין בעולם קסמים, אין כוחות על טבעיים ואין שום בעלי מקצוע שיכולים לקרוא מחשבות או לשלוט בנו דרך החושים. הכוחות האלו נמצאים רק אצל ריבונו של עולם", הוא מסביר.

ניב הדרניב הדר

ולדבריו, מעניין ביותר לראות כי התחום הינו פרוץ ביותר דווקא בעם היהודי. "על פי מחקרים 90% מממציאי הקסמים בעולם הם יהודים", הוא מספר, "ומי הם אלו שהכי מאמינים לשטויות האלו? היהודים. הם אלו שנוהרים יותר מכולם לכאלו מופעים. ההסבר היחיד שיש לי לכך הוא שאצל יהודים קיים תמיד רצון שיתרחש משהו על טבעי, הם גם שואפים תמיד לרוחניות, ולכן, אם זה לא מגיע אליהם בצורה טבעית ונכונה, אז הם מחפשים לקבל את זה בדרכים אחרות, ותאמינו לי - את היהודים הכי קל לשכנע ולרמות בתחום של קסמים וכוחות על טבעיים, דווקא בזכות האמונה החזקה שלהם".

 

לא רציתי שאנשים יאמינו בשטויות

לעיסוק המיוחד שלו התגלגל ניב בצורה מעניינת מאוד. "כילד גדלתי בשכונת בית וגן בירושלים באזור מלון שלום, ובתקופת החופש הגדול הייתי מבקר במלון, יחד עם החברים שלי, כמעט מידי יום. המלון הפך להיות הבית השני שלנו. בין היתר ראינו כל מיני אומנים שמגיעים למלון וגם צפינו במופעים. בעיקר אהבנו את מופעי הטלפתיה והקסמים. היינו רואים אותם כמעט מידי ערב, ולאט-לאט, עם הזמן, כשראיתי כל מופע עשרות פעמים, התחלתי לגלות ולהבין איך אותם אמנים מבצעים את השיטות שלהם, וגם אני התחלתי לעשות קסמים ולהשתעשע בכך.

"בנערותי", הוא ממשיך, "למדתי בישיבות, ובכלל לא חשבתי להתעסק בתחום, כי זה היה נראה לי ילדותי וגם זלזלתי בזה, כי ידעתי שמאחורי כל הכוחות האלו אין שום אמת". אלא שהתפנית הגיעה אחרי נישואיו. "התגוררנו בגוש קטיף, ואני זוכר שיום אחד פגשתי ברחוב את אחת הנשים המבוגרות ביישוב, הולכת ובוכה בלי הפסקה. ניגשתי אליה לשאול איך אפשר לעזור לה, והיא סיפרה לי שביקרה בביתו של מישהו שמציג את עצמו כבעל כוחות (היא קראה לו מקובל) שאמר לה שהיא צריכה לעשות דברים נוראיים. היא כל כך נלחצה מכך וכעת לא מסוגלת לתפקד.

"במקרה הזדמן לי להכיר את אותו 'מקובל' שעליו היא דיברה", ממשיך ניב, "וידעתי שאי אפשר להגיד עליו את המילה 'מקובל', כי מקובל הוא אדם שקיבל משהו והוא לא קיבל כלום, שלא לדבר על כך שאפילו ידע בסיסי תורני לא היה לו, הוא היה נוכל. מצד שני, כאשר ניסיתי להסביר לה שאין בדברים שהוא אמר שום שחר, היא התחילה לטעון שהוא ידע לומר לה כל מיני פרטים ודברים על עצמה, שלא היה לו שום סיכוי לדעת אותם מלבד מאשר דרך רוח הקודש.

'את יודעת מה?' תפסתי את עצמי משיב לה, 'גם אני יכול לספר עלייך דברים כאלו', פתחתי את פי והתחלתי לספר לה סיפורים לא פחות מוצלחים ומפתיעים מאלו שה'מקובל' סיפר, שגם הם התבררו כנכונים. לאחר מכן גם הסברתי לה איך אני עושה זאת והבהרתי לה שלמעשה אין אף אחד בעולם עם כוחות מיוחדים. ראיתי בחוש איך שהוקל לה, ומאז התחלתי להבין שיש לי בנושא הזה שליחות של ממש".

 

לחשוף את הבלתי מודע

ובאמת, ניב הדר עולה על במות בכל רחבי הארץ, בהן הוא מציג קסמים ומופעי טלפתיה מרהיבים, כאשר מיד לאחר מכן הוא חושף כמעט את כל הסודות שמסתתרים מאחוריהם, ומוכיח כי באמת ובתמים אין מאחוריהם שום כוח אמתי.

אבל למה כל כך חשוב לך להוכיח את זה? מה אכפת לך שאנשים יאמינו?

כדי להשיב על כך הוא מספר: "לפני מספר שנים קיבלתי מכתב תוקפני מאישה שהייתה בהופעות שלי. היא כתבה לי שלפי דעתה כל הפעילות שלי לא מבורכת, ובמקום להתעסק עם השטויות האלו, עליי להפיץ תורה ולהשתמש בכוחות שלי להפצת היהדות.

"התשובה שלי למכתב הייתה מוכנה: בדיוק באותו שבוע קראנו את פרשת משפטים, שם הועלה הנושא של מלחמות עם ישראל עם האויבים, ואף צוין כי בגלל כל התועבות של מכשפים, קוסמי קסמים, ועוד, הקב"ה לא מוריש את הגויים לפנינו. אותי אישית ההבנה הזו ממש טלטלה, כי אין מי שלא שואל את עצמו במצב הביטחוני הקשה של היום, איך באמת אנו יכולים לפתור את הבעיה עם האויבים, ואנשים לא מודעים לדבר הפשוט ביותר  -  שהקב"ה רוצה שנאמין בו ולא בקוסמי קסמים ובמכשפים. האמונה בהם היא ממש עבודה זרה, כי עבודה זרה היא לא רק השתחוות לפסל, אלא כל אמונה בכוח זר".

אבל בעצם, כשאתה מוכיח את הדברים, אז אתה בעצמך מבצע בדיוק את הפעולות שהקוסמים עושים. אתה לא חושש מכך שיהיו כאלו בקהל שייהנו מהקסמים המדהימים במקום לקבל את המסרים החשובים?

"השאלה הזו נכונה, ואני גם אחזק אותה: על פי דברי הרמב"ם עשיית קסמים, זריזות ידיים וקלות תנועה, הן ממש איסור דאורייתא, וכלולים בציווי 'לא תעוננו' (מלשון אוחז עיני אחרים), אלא שרבותיי הורו לי כי זוהי הדרך הנכונה ביותר להוציא את הנגע הזה החוצה, כי ברור שאם אגיע לאנשים ואמסור להם הרצאה שלמה בנושא, לעולם לא אצליח לגרום לתוצאה אמתית, אבל ברגע שהם יראו ויחושו את זה בצורה ויזואלית, זה ישפיע עליהם הרבה יותר".

ויש גם סיבה נוספת, והוא מסביר: "כדי שאנשים ידעו ממה עליהם להיזהר הם צריכים לחוות זאת. אמא לעולם לא תוכל לחנך את הילד שלה לחצות כביש בזהירות אם לא תסביר לו מהי מכונית. כמובן שאני נדרש ללכת על חבל דק מאוד, וכאשר אני מופיע לפני ילדים אני מקפיד לחשוף את כל הקסמים, ממש אחד לאחד, כדי שאפילו בטעות ילד לא יצא עם מסקנות מוטעות. בכל המופעים שלי אני גם מדגיש שאנשים שצריכים לצאת באמצע, לפני סיום המופע, עדיף שלא יהיו בו בכלל, כי המטרה היא לא לראות קסמים, אלא לצאת עם מסקנות".

 

הקץ לשרלטנות

ואם חשבתם שההתמקדות של ניב היא אך ורק במופעי הקסמים והטלפתיות, שממילא כולנו רואים אולי רק פעם בכמה שנים, הוא מבקש להדגיש כי המטרה שלו היא הרבה יותר נרחבת. "לא כולם מודעים לכך", הוא מציין, "אבל פעמים רבות הכוחות הזרים האלו משתלטים על חיינו בדרכים שונות, וזוהי סכנה גדולה ביותר, שמוכרחים להתריע עליה".

למה אתה מתכוון?

"אתן דוגמא: יש כל מיני אנשים מפורסמים בציבור שמגדירים את עצמם כבעלי כוחות מיוחדים, שמתנבאים בכל שבוע מחדש על כך שמדינת ישראל עומדת לסבול מרעידת אדמה, או שעומד להיות גל צונאמי או שהערבים הולכים להשמיד אותנו, ועוד. מידי פעם הדברים שלהם מתממשים, כי באופן סטטיסטי ברור שהם יצדקו לפעמים, ולכן אנשים מאמינים להם, אבל ברור שמדובר כאן בהבלי הבלים ובשטויות נטולות בסיס. הרמב"ם אומר לנו שדינו של נביא שקר הוא סקילה, ואיך יודעים אם הוא נביא שקר? אם טעה בנבואתו. יוצא לפי הרמב"ם ולפי כל חכמי ישראל, שאם סנהדרין הייתה קיימת, היו לוקחים כיום את אותם אנשים שרואים עצמם כמגידי עתידות ופושט סוקלים אותם".

ולסיום מבקש ניב לחשוף באוזנינו סוד גדול: "ישנו קסם שקוסמים רבים מציגים לפני הקהל: הם בוחרים משתתף שמתבקש לעמוד לפני כולם בעיניים קשורות. לאחר מכן הם מראים איך שהם מצליחים לקרב את ידיהם לאזורים שונים בגופו ועוד מבלי שהם נוגעים בהם, יודע המשתתף להיכן הם התקרבו ומצביע בדיוק על אותם אזורים. כך נוצרת תחושה שכביכול יש לקוסם אנרגיה מיוחדת בידיים, ודרכה הוא מצליח להעביר את התחושות.

"כמובן שאין כאן שום אמת", הוא ממשיך, "והסוד הוא פשוט מאוד – ישנו חוט שקוף דק ביותר שאפילו אני כקוסם מתקשה להבחין בו, ובאמצעות החוט ניתן לדגדג את המשתתף. לקהל נראה ששום דבר לא נוגע בו, אבל באמת יש פה חוט וזה כל הסוד".

וניב ממשיך וחושף דבר מדהים: "מי שאחראי על ההמצאה של החוט הזה הוא יהודי ישראלי שכיום מתגורר בחו"ל. את מרבית פרנסתו הוא עושה משיווק של חוטי הקסם האלו. באחד הימים פגשתי אותו ושאלתי אותו: תגיד לי, כמה קוסמים כבר יש בעולם שאתה מצליח לשווק את החוט הזה כל כך הרבה? איך ייתכן שיש כל כך הרבה מכירות?"

התשובה, כפי שניב מציין הממה אפילו אותו. "רוב הקליינטים שלי הם בכלל לא קוסמים", השיב לו היצרן, "אלא הם מטפלים אלטרנטיביים שמשתמשים בחוטים כדי לתת למטופלים שלהם תחושה שכביכול הם מצליחים לגעת בהם מבלי שהם נוגעים באמת, ולהעביר להם אנרגיות". "כי כך הוא הדבר", מסיים ניב, "גם מאותן שיטות אלטרנטיביות יש להיזהר ולהישמר, כי ברוב המוחלט של המקרים הן שקריות לגמרי, לא פחות מהקסמים".

תגיות:טלפתיהקסמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה