מעניין

"במקום ללוות את בתי לבית הספר, ליוויתי אותה למנוחת עולמים"

8.5 אלף שיתופים ועשרות אלפי צפיות גרר הפוסט של ג'ולי אפיסלה – אם לילדה בשם אמילי, שנפטרה לאחרונה ממחלת הסרטן. את הפוסט פרסמה אפיסלה בתחילת השנה לצד תמונת בתה, זאת על מנת לעורר את תשומת הלב של ההורים, לסרטן ילדים

אא

8.5 אלף שיתופים ועשרות אלפי צפיות גרר הפוסט של ג'ולי אפיסלה – אם לילדה בשם אמילי, שנפטרה לאחרונה ממחלת הסרטן. את הפוסט פרסמה אפיסלה בתחילת השנה לצד תמונת בתה, זאת על מנת לעורר את תשומת הלב של ההורים, לסרטן ילדים.

בתמונה, שמחולקת לשני חלקים, נראית אמילי הקטנה מן הצד האחד כשהיא לבושה במדי בית הספר שלה. אך מהצד השני, לדאבון הלב, ניתן לראות את אותו הרקע של התמונה הראשונה, אך ללא אמילי בתוכו. "זמן להצטלם לרגל החזרה לבית הספר, ומישהי מאוד יקרה חסרה – בתי אמילי", כתבה אפיסלה בפוסט העצוב. "תארו לעצמכם: אם תצלום החזרה לבית הספר שתעלו השנה, יהיה האחרון, ויישאר לכם רק זיכרון".

על שלל התגובות המפרגנות והאמפתיות שקיבלה, היו גם תגובות אחרות, שליליות יותר, שטענו כי אפיסלה גרמה לפחד, כשכתבה "כמעט לכל החברים שלי יש ילדים או חברי משפחה עם ילדים, וזו עלולה להפוך למציאות שלכם בעתיד".

אך אפיסלה מיהרה להסביר את כוונותיה האמיתיות: "אחד מכל 285 ילדים חולה בסרטן. אני רוצה לעורר את המודעות לסימפטומים של התפרצות המחלה, ולגרום לכם להבין שלא מדובר במחלה נדירה. זו המשוכה הראשונה שצריכים לעבור".

בסיום הפוסט ביקשה אפיסלה מהגולשים להוסיף לתמונת הפרופיל שלהם סרט זהוב – המשמש כסמל בינלאומי לסרטן ילדים, זאת על מנת להגביר את המודעות למחלה המסוכנת, שכבר גבתה מאות אלפי קורבנות ברחבי העולם.

5 עובדות על סרטן ילדים, שאולי לא ידעתם:

  1. גילוי מוקדם של סרטן אצל ילדים, הוא כמעט בלתי אפשרי. קשה מאוד לגלות גידולים סרטניים בבדיקות דם, למעט אבחון של לוקמיה - שבמרבית המקרים מתאפשר על ידי ספירת דם פשוטה.
  2. הורים צריכים לשים לב לצירוף מוזר של תסמינים אצל הילד, למשל כשחום מלווה בצליעה או חיוורון המלווה בכאבי בטן עזים. יש להיות עם יד על הדופק ולפנות לרופא המטפל בכל תסמין כזה, שנמשך יותר מדי זמן מהרגיל.
  3. גידולים סרטניים בילדים מטופלים לרוב באחד או יותר מהאפשרויות הבאות: כימותרפיה, הקרנות או ניתוחים.
  4. טיפול ייעודי הוא טיפול שתוקף באמצעות מולקולות שתוקפות את התאים הסרטניים בלבד, וכמעט שלא פוגעות בתאים בריאים. לעתים, בהתאם למצבו הבריאותי וההיסטוריה הרפואית של הילד, יחליטו הרופאים על טיפול זה דייקא, אם כי זה עדיין די נדיר.
  5. מהם אחוזי ההחלמה של ילדים החולים בסרטן? גידולים ממאירים בגזע המוח, השריר, העצם ובמקרים שבהם הגידולים חזרו לגוף – סיכויי ההחלמה נמוכים למדי לדעתם של רופאים רבים, אם כי בשנים האחרונות, הודות לקידמה ולמכשור המשוכלל, האחוזים עלו.
תגיות:מוותעצובסרטןפייסבוקמחלהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה