חדשות יהדות

’אוטובוס השבת’ של אורלי וגיא יצא לדרך – ולא הצליח למצוא נוסעים

גיא מירוז ואורלי וילנאי פתחו בשבת האחרונה בהפעלתו של 'אוטובוס שבת'. הם בחרו להתחיל מהערים רמלה ולוד, והציעו לתושביהן הסעה חינם לחוף הים. הבעיה היחידה? השירות נותר בלי ביקוש

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גיא מרוז ואורלי וילנאי מרחמים מאד על המוני העם הפשוט, נטולי המכוניות, שנאלצים להישאר בבית בשבת במקום לנסוע לים או לטיול בחיק הטבע. החמלה האינסופית שלהם גרמה להם לפצוח לאחרונה במיזם חדש: 'אוטובוס השבת'.

לפני השבת האחרונה הם פרסמו בדף הפייסבוק שלהם כי 'אוטובוס שבת' שיוציאו יסתובב בערים רמלה ולוד – ערים בסטאטוס סוציו-אקונומי נמוך יחסית – ויאסוף את כל המעוניין בכך לנסיעה אל חוף הים בבת ים. הם פרסמו בהבלטה את שעות ההסעה ונקודות האיסוף. אבל כשהגיעה השבת, ואיתה אוטובוס השבת, ציפתה לזוג הפתעה: איש לא הגיע. לתושבי רמלה ולוד, התברר, לא ממש בער לנסוע לחוף הים בשבת. בסופו של דבר הם הצליחו למצוא טרמפיסט אחד שהיה מעוניין לנסוע לתל אביב – לא לחוף הים – ובכך, בכישלון מהדהד, הסתיים מסעו הראשון של 'אוטובוס השבת'.

"יכול להיות שמראש הבחירה בלוד וברמלה - ערים מסורתיות מאוד מצד אחד, ומעורבות מהצד השני- לא הייתה בחירה נכונה", כתבו השניים בעמוד הפייסבוק שלהם בניסיון להסביר את הכישלון. מרוז גם הודה שהקמפיין שלהם לא התקבל באהדה ציבורית גדולה. "המון כעס היה על המבצע שלנו ברשת, ואני שואל את עצמי באמת - האם אנחנו צריכים להניח לסטטוס-קוו הזה... כי העיר הרי פתוחה לגמרי, מכוניות נוסעות לכל מקום... אז למה רק זה לא? למה לא להפעיל תחבורה ציבורית - לא באופן מלא, רק באופן חלקי - כדי שהשבת תהיה שיוויונית באמת גם לאלה שלא מצליחים להחזיק מכונית?" וכך מיהרו השניים והכריזו שגם בשבת הקרובה יופעל קו השבת, והפעם... בירושלים. הסיבה? "אנחנו מאמינים שחשוב שלישראלים תהיה זכות בחירה לעשות מה שמתחשק להם ביום המנוחה שלהם". הפעם הם היו זהירים יותר, וביקשו מאנשים המעוניינים בהסעה לכתוב להם מראש.

התגובות בפייסבוק לא היו אוהדות. "אני ממש לא דתית, אבל תשאירו לי יום אחד בלי רעש של אוטובוסים!", כתבה אחת. "אולי תתחילו לעשות שרותי הסעות גם לאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם כי אתם בעד תחבורה שווה לכל אחד???" הציע מגיב אחר. "או תבואו למודיעין לטפל בבעיית האוטובוסים. ילדים פה מאחרים לבית הספר כי החברה מתרשלת... רק הדת מקפיצה אתכם... וזה מכוער".

מגיב נוסף סיכם בחריפות את דעתו על צביעות המאבק: "ברעיון שלכם - לבלות בחיק הטבע בחברת המשפחה - יש סתירה פנימית. כי, לשיטתכם, כל מי שאתם זקוקים לשירותו צריך לעבוד למענכם בשבת. כלומר, לאותו בעל מקצוע אין זכות לבלות בחיק משפחתו!"

תגיות:שבתאוטובוסאורלי וגיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה